Wie geeft onze Weimaraner een nieuwe thuis?

Lid geworden
18 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
heb het ook hier gevraagd maar man wil er niet van weten, ben al weken en weken aan t lobbyien voor een hond. maar zijn zoon heeft een weimaraner en dat is echt een heel wild en onopgevoed beest (wel lief), en bovendien heel erg groot. vandaar. ik zou het zelf ook niet over mijn hart kunnen krijgen, ik heb zelfs al te doen met de jouwe.

Lid geworden
31 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Jaha dat klinkt een heel bekend verhaal. Een Weimaraner moet je heel bewust voor kiezen. Onze Loe is perfect afgericht maar dat heeft dan ook bloed zweet en tranen gekost, en een klein fortuin aan koekjes :D Als je daar elke dag mee buitengaat en genoeg uitdagingen geeft, want daar zijn ze dol op dan heb je daar s'avonds geene last van, dan ligt die braaf in zijn mand bij de familie.

Lid geworden
16 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
ga eens kijken op www.hondenvrienden.topforums.be

daar eens op zetten

wel op letten

laat je niet afjagen door de reacties die kunnen ontstaan

op je vraag

wij hebben er momenteel 4 zitten en op dit moment een 5de zou teveel zijn

plaats geen probleem maar alles wat erbij hoort

Lid geworden
16 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
als ik mij niet vergis zit daar ook die Martine van op de vtm toen (zo 'n programma met honden)

Ah Superhond geloof ik

Lid geworden
13 sep 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
toemke wrote:
Hebben jullie zelf geen grote tuin? De reden waarom ik dat vraag is de volgende: Wij hebben een Husky die ook lang alleen zat en ik heb dat altijd een beetje erg gevonden. We gingen er wel quasi elke dag minstens 10km mee fietsen na het werk, in weer en wind. Een paar jaar geleden kwam iemand aan de deur met een Malamut. Die gast dacht dat het onze hond was die uitgebroken was. Bon, lang verhaal kort. Die Malamut was dus weggelopen. Ik heb zijn eigenaar opgespoord maar die kon het beest niet meer houden. Ik had twee keuzes, bijhouden of asiel. Wij hebben hem gehouden en sindsdien is de levenskwaliteit van onze eerste hond er merkelijk op vooruit gegaan. Hij is niet meer alleen en ze spelen elke dag.

Het is maar een idee he.

Wij hebben nu ook maar een kleine tuin en toch ging het perfect. Zij hebben een stuk van 10 op 5 waar ze tijdens onze afwezigheid en 's nachts opzitten. Als we thuis zijn lopen ze in de tuin en mogen ze binnen. Werkt perfect. Volgende maand verhuizen we en hebben ze een grote weide ter beschikking.

Dit kan ik alleen maar beamen! Steek er een 2de kleinere (actieve) hond (wel best een teefje) (bv. Jack Russel) bij en je hond zal opfleuren en kalmeren.

Heb zelf 3 :!: Weimaraners dus ik spreek wel uit ervaring. Eentje minder had wel beter geweest maarja ik kan/wil ze niet herplaatsen.

We zijn zelf meestal 12 uur weg van huis. Overdag zitten ze op kleine tuin en 's nachts slapen ze binnen. 's Avonds het liefste dat ze doen is op de mat (living) bij jou liggen.

1 à 2 keer per week laten rondhollen op een wei, zwemmen in het water, lopen met de baas,... en ze zijn zeer gelukkig.

Denk dat een Weimi (zeer aanhankelijk) toch liever bij zijn 'eigen' baas blijft :wink: .

Bovenaan