Wie geeft onze Weimaraner een nieuwe thuis?

Lid geworden
31 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wie wenst onze Lowie een nieuwe thuis te geven? Hij is 3 jaar oud en de perfecte gezinshond. Hij is een echte volbloed Weimaraner, aanhankelijk, lief, ongelooflijk met kinderen en heel goed afgericht. Hij heeft 2 jaar hondenschool gevolgd en is goed opgevoed. Wij zouden onze Loe heel graag op een boerderij zien of mensen die een grote tuin hebben en tijd hebben om met hem dagelijks te gaan wandelen. Lowie is een hond die leeft voor zijn gezin en graag met hen tijd in de natuur doorbrengt. Alle verdere info op 0479/790277

Op aanvraag stuur ik je een paar fotoos door.[/img]

Lid geworden
31 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij zijn een klein jaar geleden zelfstandig geworden en werken gemiddeld 12 uur per dag. Vroeger in loondienst was dat een pak minder en kwamen we zelfs onder de middag naar huis om met onze Loe te wandelen en s'morgens voor het werk gingen we ook naar het natuurreservaat achter ons. Nu lukt dat allemaal niet meer en met de komst van onze derde spruit nog minder. We hebben heel lang deze beslissing uitgesteld omdat onze Loe echt een prachtbeest is maar het gaat gewoon niet meer. We willen echt dat hij bij iemand terecht kan die hem dit allemaal wel kan geven. Nu zit hij meer binnen dan goed is voor hem of overdag gewoon in de tuin en een Weimaraner is echt een actief dier waar je de nodige tijd aan moet besteden. Het is een hondenras wat enorm veel tijd vraagt, indien je dit kan heb je er een prachthond mee.

Lid geworden
12 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Tss... weeral een dier dat moet wijken voor de grillen van z'n baasje.

Wexx

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jan 2007
Waarderingsscore
1
Punten
38
beter zo dan dat het dier wegkwijnt bij zijn thuis omdat de baasjes echt genen tijd hebben

Lid geworden
5 apr 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hij ziet er dus ongeveer zo uit. Prachtige hond, maar beiden gaan werken en kleine tuin en waarschijnlijk ook niet compatibel met onze twee snoezepoezen...Spijtig, anders mocht hij meteen komen. ;)

Lid geworden
17 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Simber wrote:
Tss... weeral een dier dat moet wijken voor de grillen van z'n baasje.

:roll:

grillen? Van werk veranderen (ofte zelfstandig worden) is geen gril he....

trouwens beter dat hij iemand zoekt dna dat hij hem op de ottostrade uitgooit of bij zijn thuis laat vereenzamen.

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Prachtige beesten, maar idd vrij actief.

Wij hebben een stokoude hond waarbij een nieuwe niet echt goed zou combineren.

Met de poezen kan hij nog net leven, zolang ze niet onder hem door lopen :p

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zal het eens vragen aan mijn vader. Hij is jachtwachter en zit momenteel zonder hond.

Lid geworden
31 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Even ter rechtstelling. Wij hebben gedurende 3 jaar alles in het teken van onze hond gesteld. S'morgens om 6 uur uit de veren om te gaan wandelen met hem, s'middags van het werk naar huis komen om te gaan wandelen, s'avonds na kantoor met hem de auto in en naar een bos rijden om dan een uur in de bossen met hem te gaan wandelen. Twee jaar lang gedurende elke zaterdagmorgen naar de hondentraining. Onze Loe is geen grilletje voor ons maar onze beste vriend die beter verdiend dan de situatie die we nu hebben. Vandaar dat we iemand zoeken die hem dat wel kan geven.

Lid geworden
31 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Aan Fatmanbert,

Dat zou echt perfect zijn voor onze Lowie! Hele dagen in de natuur...

Laat maar iets weten indien je vader geinteresseerd zou zijn.

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
grypdonck wrote:
Aan Fatmanbert,

Dat zou echt perfect zijn voor onze Lowie! Hele dagen in de natuur...

Laat maar iets weten indien je vader geinteresseerd zou zijn.

Ik kan het hem alleen maar vragen, maar hou alle opties open. Het is mogelijk dat hij neen zegt.

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ook veel kans dat iemand die professioneel met een hond werkt graag een pup heeft die hij volledig zelf kan opvoeden.

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
hoow wrote:
Ook veel kans dat iemand die professioneel met een hond werkt graag een pup heeft die hij volledig zelf kan opvoeden.

dat niet zozeer zenne. Mijn pa haalt meestal een hond bij het asiel. De dankbaarheid die je dan van die beestjes krijgt is enorm. Maar ik twijfel een beetje of mijn pa nog gaat verder doen met boswachtertje spelen. Hij heeft deze winter nogal gesukkeld met zijn gezondheid. het is nu veel beter, maar ja hij is er dan ook al 72.

Lid geworden
12 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Toch snap ik niet waarom een mens een dier weg doet dat nu ineens in de weg komt. Zelf hebben we ook een hond, pony, schapen, geiten en een pak kippen. Werken ook beiden voltijds, verbouwing, grote tuin en een baby. We laten er veel voor maar missen toch niets. Ben 8 jaar instructeur geweest op een hondenschool. En daar merk je dat veel honden gekocht worden om eens iets nieuws te hebben en dan wegens tijdsgebrek de deur uitmoeten. Madam moet gaan gymnastieken en ne keer een saunake en nog een keer onder de zonnebank. Meneer moet dan ne keer gaan fitnessen en nog wa andere dingen om zichzelf bezig te houden. Als je kiest voor dieren moet je je leven er maar naar aanpassen. Je kinderen geef je toch ook niet weg. Zeggen we niet dat ons dieren ook een beetje onze kinderen zijn.

Lid geworden
17 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ge moet leren lezen... :wink: . ze werken 12 uur per dag en hebben 3 kinderen sinds kort...

Lid geworden
25 sep 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
grypdonck wrote:
Even ter rechtstelling. Wij hebben gedurende 3 jaar alles in het teken van onze hond gesteld. S'morgens om 6 uur uit de veren om te gaan wandelen met hem, s'middags van het werk naar huis komen om te gaan wandelen, s'avonds na kantoor met hem de auto in en naar een bos rijden om dan een uur in de bossen met hem te gaan wandelen. Twee jaar lang gedurende elke zaterdagmorgen naar de hondentraining. Onze Loe is geen grilletje voor ons maar onze beste vriend die beter verdiend dan de situatie die we nu hebben. Vandaar dat we iemand zoeken die hem dat wel kan geven.

Zouden jullie toch niet ook eens die 'situatie' opnieuw bekijken? Als een hond volgens jullie beter verdient dan dat, waarom verdienen 3 kinderen die situatie dan wel? Ter verduidelijking: ik bedoel dit niet als kritiek, ieder richt zijn leven in zoals hij wil, maar ik wil maar zeggen: als het water je zo hoog staat dat je al zo ver bent dat je je 'beste vriend' de deur uit wil doen, is het dan niet eens tijd om eens goed na te denken over waar je mee bezig bent, waar je prioriteiten liggen? Het leven is veel te kort hoor!

Lid geworden
12 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Icecoldkillahh wrote:
Ge moet leren lezen... :wink: . ze werken 12 uur per dag en hebben 3 kinderen sinds kort...

Is daar dan tijd voor ???

Lid geworden
17 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Simber wrote:
Icecoldkillahh wrote:

Is daar dan tijd voor ???

Dat laat ik buiten beschouwing en was ook niet de vraag. Dat is zijn probleem. Zijn kinderen zullen nog altijd voorkomen op de hond en dus moet de hond misschien weg...

Laten we het over de hond hebben en kandidaat eigenaars en niet over het hoe en waarom

Lid geworden
19 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zal het eens navragen op onze hondenschool..

Mocht je anders een foto plaatsen dan kan ik deze op het bord hangen..

Bovenaan