• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Wie gaat er deze maand nog verhuizen ?

Lid geworden
25 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beginnen de zenuwen ook op te komen ?

Nog veel te doen of staat alles al mooi klaar te wachten op de nieuwe inwoners ?

Ik moet mijn deurlijsten nog schilderen, muren bijplamuren (voor een stuk), muren in primer zetten; badkamermeubel ophangen, kranen installeren, wc's installeren, laminaat leggen op de bovenverdieping, zolder verder isoleren, tuin frezen, keuken laten installeren, ventilatie laten installeren, retouches van plakker... maar voor de rest is er eigenlijk weinig te doen :)

Wij gaan over 2 weken verhuizen. We zijn nu nog volop aan het schilderen, badkamer afwerken, is echt tegen de klok werken...

de dag voor wij verhuisden was hier nog 21 man aan t werk van de bouwfirma, wij moesten uit ons appartement en het huis moest af tegen die datum. en het WAS af. maar wij hadden dus niets op voorhand naar hier kunnen brengen en thuis geen tijd gehad om in te pakken, dus ik stond nog in dozen te laden toen de verhuizers er al waren. we hadden zelfs geen dozen genoeg omdat letterlijk ALLES in dozen moest omdat er niets op voorhand al verhuisd was. GEvolg: die verhuis heeft geduurd van half acht smorgens tot 11u savonds, met TWEE verhuiswagens en 4 mannen en heeft net geen 4000eur gekost. een aderlating nooit gebeurd en een ervaring voor NEVER AGAIN. Dus, begin maar goed op tijd en probeer op voorhand je auto al elke keer vol te laden met dozen als je naar je nieuwe huis gaat. zo kan je dozen recupereren (want ze kostten 3.5eur per stuk) en vermijd je dat je hele verhuiswagen vol zit met dozen en andere oningepakte brol.

Wij hebben gelukkig geen verhuiswagen nodig, mijn vriend heeft een camionet van het werk en we verhuizen naar hetzelfde dorp, niet zo heel ver

Ben ik blij dat we bij m'n schoonouders wonen en er op dat gebied geen haast is :)

RoelG wrote:
Ben ik blij dat we bij m'n schoonouders wonen en er op dat gebied geen haast is :)

Geloof me vrij, die haast komt er nog hoor ;)

Nog 8.5 maand te gaan en ik moet steeds verder en verder tellen om me rustig te kunnen houden :eek:

binnen twee weken verhuizen we EINDELIJK naar het 1e verdiep, de slaapkamer en de dressing (die zijn na een jaar eindelijk gerenoveerd zijn), die dan tijdelijk dienst kunnen doen als living en eetkamer.

Allez, ... if everything goes according to plan... :oops:

NOG 5 dagen en :

Bye bye appartement

Welkom Huisje met lekker grote douche, tuintje om in weg te dromen ( tussen onkruid en bouwafval )...

zucht ... nog 5 ... :wink:

mja kon ik dat ook al maar zeggen :)

Wij hebben dit weekend het laatste afgewerkt van de gyproc .

Deze week beginnen we met vloerleggen. Dan moet onze chaffageman nog komen...

nieke wrote:
RoelG wrote:

Nog 8.5 maand te gaan en ik moet steeds verder en verder tellen om me rustig te kunnen houden :eek:

:lol: Mijn vrouw zal dat zeker bevestigen ....

almelain wrote:
nieke wrote:
RoelG wrote:

:lol: Mijn vrouw zal dat zeker bevestigen ....

Bwa, ik heb er weinig last van. Schoonouders zijn zelfstandig en hebben genoeg dingen aan hun hoofd om ons niet te "ambeteren" :)

Enige gemeenschappelijke is trouwens de keuken. Voor de rest zitten we volledig op ons eigen (eigen badkamertje, toilet & living).

nog 2 weken... We hebben nog geen gas & geen water...

Dus ook nog geen verwarming & nog geen warm water (duihui)...

Nog geen bad / douche / lavabo in badkamer

keuken is wel bijna klaar (enkel dampkap nog, spoelbak afwerken en handvaten op deuren & schuiven plaatsen).

Elektriciteit is wel in orde.

Kabel / telefonie / internet is er op dit moment nog niet. (en wel noodzakelijk aangezien mijn vrouw zelfstandig is, en dit echt niet kan missen!)

rolluikkasten moeten nog geplaatst worden

vloer moet nog opgevoegd worden

plinten zullen maar gezet worden als verwarming een tijdje gedraaid heeft (vloerverwarming)

toiletten zijn er nog niet

regenwater is nog niet aangesloten

Trappen zijn nog nie geïnstalleerd

Ventilatieunit installeren

alarm afwerken

Dat is het lijstje zowat.

De planning :

Deze week wordt in principe

- het water binnengebracht

- de gas aangesloten

- de vloeren op het gelijkvloers gevoegd.

- rolluiken afregelen

- installatie bad & minstens 1 toilet + lavabo in badkamer

- afwerken keuken

Volgende week :

- installeren gasketel + opstart vloerverwarming

- plaatsen rolluikkasten

- vloeren op de eerste & 2e verdieping

Nadat we verhuisd zijn :

installatie alarm

installatie ventilatieunit

regenwater installeren

plinten plaatsen

ow ja, verhuizen :).

Amai, strak tijdschema cookie... :shock:

Ik hoop dat het lukt en zal voor je duimen :wink:

Groetjes, Els

hihi, iedereen zegt dat. Wij denken dat het niet haalbaar is :). Maar ja, na regen komt zonneschijn, en voor die regen is er ook zonneschijn geweest, so what's the problem? Als de verwarming er is en er is water, dan zijn we content :).

bwa.. wij zijn zelfs verhuisd zonder warm water en verwarming :D

Maar achteraf gezien was dit geen groot succes te noemen, ik raad het niemand aan.

En aangezien jullie een kindje hebben, zou het nogal crimineel zijn indien jullie chauffagist jullie in de steek zou laten

beautiful freak wrote:
bwa.. wij zijn zelfs verhuisd zonder warm water en verwarming :D

Maar achteraf gezien was dit geen groot succes te noemen, ik raad het niemand aan.

En aangezien jullie een kindje hebben, zou het nogal crimineel zijn indien jullie chauffagist jullie in de steek zou laten

Idem hier verhuisd zonder verwarming en dus ook geen warm water met een kleine 2 jaar. Verwarmd met een elektrisch vuurtje en bij de ouders gaan douchen. De aansluiting van "de gas" kan niet vroeger, meneer .....

Maar toen dat eenmaal in orde was, dan heb je ineens veel meer comfort.

't Is wel een beetje anders van mij, ik woon nu nog in hotel mama en had een huurhuisje op het oog. Gezellig, proper, zeer betaalbaar, alles erop en eraan, ideaal voor mij alleen.

Mn vrienden die er nu nog in wonen zijn aan het bouwen en hebben eindelijk hun opzeg gegeven, 3 maand later dan gepland, maar tegen augustus kan ik er dus eindelijk in.

Jippie joepie jeeeeejjj

hoow wrote:
't Is wel een beetje anders van mij, ik woon nu nog in hotel mama en had een huurhuisje op het oog. Gezellig, proper, zeer betaalbaar, alles erop en eraan, ideaal voor mij alleen.

Mn vrienden die er nu nog in wonen zijn aan het bouwen en hebben eindelijk hun opzeg gegeven, 3 maand later dan gepland, maar tegen augustus kan ik er dus eindelijk in.

Jippie joepie jeeeeejjj

En gij gaat een 5-sterren hotel opgeven voor een halve ster casa., waar je je was en plas zelf moet doen? :wink: Slim bezig zunne. :lol:

Vrijheid, mijn vriend, vrijheid boven alles.

En als je al eens zes jaar van het zelfstandig kotleven geproefd hebt, blijft die vrijheid altijd lonken.

Na een paar jaar werken laten de centjes het eindelijk min of meer toe dus laat die was en plas maar komen. *spuugt in de handen*

:wink:

Wij moeten 14 juli uit ons appartement en hebben de verhuis voorlopig gepland het laatste weekend van juni. Echt zware stress is er nog niet omdat het nog zo veraf lijkt, maar als we de lijst bekijken met wat er allemaal nog moet gebeuren... *slik*...

Vorig weekend hebben we onze Ikea-keuken ineengezet en dat is 100% meegevallen. We hadden hiervoor 3 weekends gerekend, maar het was dus zondagnamiddag al af (frontjes zitten er nog niet op wegens risico op beschadigingen). Komend weekend gaan we enkel wat opruimen, paar rittekes naar recyclagepark doen en zo. En 't weekend daarop leggen we in het bureau beneden laminaat, dan is het hele gelijkvloers gevloerd (plintjes komen pas na opstart vv).

Antje,

ge zijt al bezig met keuken installeren en laminaat leggen maar ge verhuist maar eind juni?

ik denk wel dat de deadline gehaald wordt :D

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan