• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

wie betaalt de ingreep in de technische koker van appartementsgebouw

Mazinger

Nieuw Lid
Lid geworden
5 nov 2009
Berichten
45
Waarderingsscore
1
Punten
8
Hallo!


Bij het opfrissen van de badkamer in mijn appartement heb ik vastgesteld dat het ventilatiekanaal naar de technische koker erachter, niet verbonden is met de aparte gemeenschappelijke ventilatiekoker die rechtstreeks de vochtige lucht naar buiten moet leiden. Vochtige kucht uit mijn badkamer gaat dus rechtstreeks de technische koker in en bevochtigt de installaties en muren daarin.


Er moet dus een flexibele alu buis komen aan de achterkant van het ventilatiekanaal in mijn badkamer, naar de ventilatiekoker. Daarin is een gat voorzien en op zich is dit zelfs geen moeilijk werk, ware het niet dat de plek van ingreep nogal moeilijk bereikbaar is voor iemand van mijn grootte. Ik zou het dus uit willen geven aan de loodgieter van ons gebouw, die iets kleiner is en het waarschijnlijk ook zal doen.


Ik wil wel vooraf weten of de kost die hij gaat aanrekenen, door de mede-eigenaars of door mezelf moet betaald worden. Ik zou zo denken dat het op last is van de gemeenschap, omdat het werk in de gemeenschappelijke koker dient te gebeuren. Klopt die redenering? Als het kan, heb ik graag ook een officiële verwijzing om de wetgeving hierover te kennen...


Bedankt!!!


(op de foto genomen in de technische koker, zie je van beneden naar boven de betonnen ventilatiekoker, en in het midden bijna boven, de achterkant van het ventilatiekanaal naar mijn badkamer en het daarvoor voorziene gat in de betonnen ventilatiekoker. Helemaal links zie je trouwens een correct geplaatste buis naar het toilet.)
 

Bijlagen

  • IMG_20210410_172623.jpg
    IMG_20210410_172623.jpg
    155,7 KB · Weergaven: 39

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
op wie zijn vraag worden de werken uitgevoerd ? Wie heeft er belang bij ? Zijn deze werken dingen die bij het gebouw horen of tot het individueel appartement ?
Zoals ik het lees is dit enkel voor jou , maar kan fout zijn.
Werken die door iedereen betaald moeten worden, worden ook niet door een individu beslist.

Hoeveel hij gaat aanrekenen, ...heb je dat al aan hem gevraagd ?
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.037
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Dit is geen werk aan gemene delen. Dit is privatief want enkel en alleen voor uw woning. Het is niet omdat het door de gemene delen loopt dat het gemeen is. Uw elektriciteitskabel vanaf de teller beneden loopt ook door de technische koker, maar is privatief want bedient enkel uw woning.
Om gemeen te zijn moet het het hele gebouw bedienen (een hal, een lift, een dak, gevels,...).
Het enige wat u nu doet is het hele gebouw beschadigen... maar dat is dan voor uw rekening (of verzekering) en niet voor de gemeenschap.
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
Dat week moest eigenlijk reeds zijn gedaan bij de bouw van het appartement.
Hoelang ben je al eigenaar ?
Zelf gebouwd ? of gekocht aan promotor ?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan