• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Whiteboard verf

Lid geworden
25 apr 2012
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou graag willen weten of er mensen zijn die deze verf al geprobeerd hebben en hiervan tevreden/ontevreden van zijn. En natuurlijk waarom ook.

Deze verf geeft je een whiteboard op elk oppervlak (deze is doorschijnend) dus je zou er gerust uw keukenkast enzo mee kunnen doen, maar is dit wel zo goed in het echt zoals ze op papier beweren? Dit naar verkleuring (geel worden na x tijd, omdat hier een 2 component epoxy wordt gebruikt) en kan je effectief gemakkelijk zonder strepen afvegen,...

 

Voorbeelden:

http://www.colora.be/shop/nl/verf/specifieke-verven/whiteboard-verf

http://www.whiteboards.be/whiteboardwanden/whiteboardverf/whiteboardverf_pakket_8%C2%B3.html
 

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Berichten
5.182
Waarderingsscore
1.026
Punten
113
Kan het moeilijk geloven. 

Als ik al zie hoe echte whiteboards er na een paar jaar gebruik uit zien, dan ben ik er van overtuigd dat je dat met verf zeker niet beter krijgt. 

 
 
Lid geworden
25 apr 2012
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik kan het ook niet zo goed geloven, want die magneetverf en schoolbordverf zijn ook geen succes. Daarmee dat ik iemand zocht die deze verf al toegepast heeft, want het idee spreekt me wel aan
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Klink inderdaad aantrekkelijk, maar op lange termijn wat onwaarschijnlijk.

Wat is er eigenlijk mis magneetverf en schoolbordverf? Die was ik van plan te gaan gebruiken, maar als dat niet werkt...
 
Lid geworden
22 okt 2014
Berichten
280
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik had zo schoolbordverf, geen echte problemen mee gehad, natuurlijk om de zoveel tijd eens over gaan met een vochtige spons om de krijtrotsen eraf te doen. Waarschijnlijk dat bij een whiteboards dat al voldoende zal zijn om het langer 'aanschouwbaar' te laten. En met vochtig bedoel ik geen natte spons, maar gewoon vochtig genoeg om het krijt eraf te krijgen zonder dat er druppels afrollen. 
 

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
3.037
Waarderingsscore
767
Punten
113
Daarom doe ik het altijd op een muur en plaats een alu L-profiel onder de bordverf.  Zo kunnen er geen druppels langs je muur lopen en heb je een randje waar je de krijtjes kan laten liggen.

Die whiteboardverf heb ik gezien in een colora-winkel en zag er wel leuk uit.  Maar referenties heb ik niet en ook niet wat er gebeurd qua uitzicht na een jaar.

Ik zou het persoonlijk op een MDF-plaat doen die ik al geschilderd heb om dan die verf erop te doen.....muur enz zal toch superglad moete zijn om daarvoor te dienen.

Magneetverf gebruik ik niet meer maar wel magneetvlies die ik dan op de muur kleef en dan compleet effen maak met plamuur.  Daarover dan effen glasvlies en je magneetwand is onzichtbaar verwerkt.
 
Lid geworden
9 nov 2009
Berichten
380
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het merk Formica heeft laminaat panelen van 1mm dik die magnetisch zijn en whiteboard of blackboard.

 
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Maar lijkt me vrij kostbaar, die Formica laminaat? 

Wel interessant op zich. 
 

Maaike Maai

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 mei 2013
Berichten
1.460
Waarderingsscore
8
Punten
38
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Stella1

Het merk Formica heeft laminaat panelen van 1mm dik die magnetisch zijn en whiteboard of blackboard.

 

Of greenboard. :)

En ze hebben ook een middelgrijs magneet / marker bord HPL.

Zou zelf meer geloven in de schoolbord (groen/zwart) verf (of HPL) dan in het markerbord.
Krijt laat zich toch altijd makkelijker verwijderen dan die markers.

 
 
Lid geworden
9 nov 2009
Berichten
380
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ken inderdaad de prijs niet maar als je ziet hoeveel bordverf kost en je moet dan ook al een mooie gladde ondergrond hebben. Zelf zou ik ook eerder kiezen voor bordverf. Zeker als het voor de kinderen is want als die met gewone stiften op die whiteboard gaan kleuren zal dat ook snel om zeep zijn.
 
Lid geworden
25 apr 2012
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Oorspronkelijk bericht geplaatst door aartwessels

Klink inderdaad aantrekkelijk, maar op lange termijn wat onwaarschijnlijk.

Wat is er eigenlijk mis magneetverf en schoolbordverf? Die was ik van plan te gaan gebruiken, maar als dat niet werkt...

De magneetverf heeft teweinig "metaal" deeltjes in de verf, waardoor uw magneet 'smorgens op de grond zal liggen en niet aan de muur.

de schoolbordverf vond ik persoonlijk geen mooi effect waar ik het echt had gezien, waardoor mijn pot schoolbordverf dicht is gebleven en heb ik gewone verf gebruikt. Misschien komt er een mdf plaat tegen waarop ik ga schilderen.

Op papier lijken die zaken leuk en interesant, maar de uitvoering is een ander paar mouwen.
 
Lid geworden
22 okt 2014
Berichten
280
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nog een nadeel van die whiteboard: in het middelbaar waren er ook zo op school, en als er dan iemand een permanent marker er toevallig bijlegt dan hebt ge het echt vlaggen... De leerkracht heeft er een hele dag op zitten schrobben en doen met allerlei producten om dan de truk te vinden om er met een gewone whiteboard marker over te gaan en dan is het grotendeels verdwenen. Ik twijfel echter of dat wel zo goed zou lukken op die verf, laat staan er met producten opzitten...
 
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
355
Waarderingsscore
0
Punten
0
Deo spuiten op het whiteboard en de stift is er zo af ;-)
 
Lid geworden
25 apr 2012
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Oorspronkelijk bericht geplaatst door diedjedoe

Deo spuiten op het whiteboard en de stift is er zo af
wink.gif

Deze truk ga ik toch onthouden, mocht het werken ;-)

Merk afhankelijk of gelijk welke Deo?
 

Wexx

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jan 2007
Berichten
1.121
Waarderingsscore
2
Punten
38
Oorspronkelijk bericht geplaatst door verbuyst
Oorspronkelijk bericht geplaatst door aartwessels

Klink inderdaad aantrekkelijk, maar op lange termijn wat onwaarschijnlijk.

Wat is er eigenlijk mis magneetverf en schoolbordverf? Die was ik van plan te gaan gebruiken, maar als dat niet werkt...

 

De magneetverf heeft teweinig "metaal" deeltjes in de verf, waardoor uw magneet 'smorgens op de grond zal liggen en niet aan de muur.

de schoolbordverf vond ik persoonlijk geen mooi effect waar ik het echt had gezien, waardoor mijn pot schoolbordverf dicht is gebleven en heb ik gewone verf gebruikt. Misschien komt er een mdf plaat tegen waarop ik ga schilderen.

Op papier lijken die zaken leuk en interesant, maar de uitvoering is een ander paar mouwen.

Magneetverf werkt wel, enkel wel geschikte magneten voor kopen, met standaardmagneten werkt het idd niet goed.

meerdere lagen, een 5tal is ook wel nodig
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan