• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Wetgeving uitbreken gevel zonder afdekking

Lid geworden
12 nov 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Wie kan mij helpen?? Onze buren gaan de voorgevel volledig uitbreken en opnieuw plaatsen met een andere verdeling. Voordeur waar garage zit, maar dat doet er niet toe. Ik wil weten of ze de voorgevel moeten afdekken voor stof en andere eventuele brokstukken voor de buren. Zij beweren van niet, ik heb mijn twijfels. Is er iemand die mij een duidelijk antwoord kan geven? Dank je wel

Normaal plaatsen deftige aannemers of buren dan een stelling bij zichzelf met doeken die de overlast voor buren verminderen, en of met zijschermen. Al dan niet met doeken of plaatmateriaal.

Verplicht is dat niet maar als ze schade veroorzaken zullen ze moeten betalen, ze doen dus beter iets preventief.

Sinds enige jaren is een wetgeving van kracht die stofhinder verplicht tot een minimum te beperken
Is een wet afkomstig van Vlarem
Ook kan een gemeente reglement bepaalde voorwaarden betreft stofbestrijding opleggen.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan