• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

wet oprit aanleggen

Lid geworden
11 jan 2010
Berichten
157
Waarderingsscore
0
Punten
0
beste,

mijn vraag is dus alsvolgt:wij hebben een inpandige garage dus hier moet een oprit naar gelegd worden en daar krijgen we van de gemeente 6meter breedte voor,situatie is asfalt-groenzone-fietspad-begin bouwgrond.in deze groenzone komt de gemeente dus 6meter breed klinkers leggen.

nu zouden wij graag aan de zijkant van ons perceel(14m breed) ook nog een dubbele parking willen maken daar ik met een werkcamionette zit,maar krijg ik daar dan klinkers voor in de groenzone?

altijd gehoord dat je maar 1 oprit mocht hebben,daarom andere vraag;

als ik de oprit met de parking verbind ,is dit dan 1 oprit?

en als dit niet zo is mag ik dan in de groenzone van de gemeente betonnen grasdals leggen en inzaaien met gras->dan heeft de gemeente gras en voor ons ligt het in het hard.

veel vragen maar weten het zelf niet

groetjes
 

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Berichten
9.178
Waarderingsscore
4
Punten
38
tiesje wrote:
Wij hebben vandaag antwoord gekregen van AWV over onze aanvraag voor een dubbele oprit. Situatie is ongeveer dezelfde, maar wij wilden 1 oprit naar garage en 1 oprit naar achterzijde van de woning om daar 2de auto te parkeren.



De opritten stonden allebei getekend op ons bouwaanvraagplan. Gemeente, gewest, allebei keuren ze goed. Er wordt met niks over gerept. En nu ineens, nadat de grondwerker al is geweest en alles gepland is (huis is zo goed als af), zeggen ze ineens dat het aangevraagd moet worden en dan wijzen ze nog af ook.



Echt blij ben ik daar niet mee (zeer vriendelijk gezegd).



Maar heb je je bouwvergunning al verkregen?

Want in dat geval vind ik het straf dat ze moeilijk gaan doen.

Je hebt het toch al aangevraagd + goedkeuring ontvangen?

Nog een opnieuw aanvragen lijkt me in zo een geval niet echt nodig.



(Enige wat ze dan nog kunnen is naar de rechtbank stappen om de vergunning te vernietigen)
 
Lid geworden
12 feb 2008
Berichten
462
Waarderingsscore
0
Punten
0
chime wrote:
Maar heb je je bouwvergunning al verkregen?

Want in dat geval vind ik het straf dat ze moeilijk gaan doen.

Je hebt het toch al aangevraagd + goedkeuring ontvangen?

Nog een opnieuw aanvragen lijkt me in zo een geval niet echt nodig.



(Enige wat ze dan nog kunnen is naar de rechtbank stappen om de vergunning te vernietigen)



Euhm ja hoor. Bouwaanvraagplan is goedgekeurd met opritten op. Al heel lang, wij waren van plan binnen een maandje of 2 te verhuizen. Zijn al anderhalf jaar aant bouwen.



En de oprit die naar onze garage leidt, is een hellende oprit (kon niet anders omdat het perceel bijna 1 meter hoger ligt dan de rijweg). In het begin is tegen ons gezegd dat een hellende oprit enkel mag dienen om naar de garage te rijden en niet om lange tijd op te parkeren. Dat is dan wel leuk hè als je 2 auto's hebt ...



Ik ga toch een poging doen te 'onderhandelen' met het AVW. Voor onze plannen zou dit een kleine ramp zijn, zeker in deze fase van de bouwwerken.
 
Lid geworden
11 jan 2010
Berichten
157
Waarderingsscore
0
Punten
0
toen retie met geel samenwerkte ware er nooit geen onmenselijke problemen.

nu ze samenwerken met vosselaar,nix anders.

woon in dezelfde straat met een boom en een flitspaal voor mijn garage.

spelleke is al meer als een jaar bezig,1e mens vant groen houde da tegen.

nu zijn we hogerop gegaan en mag de boom op eigen kosten verzet worden en de flitspaal gaat weg.

nu is die man op zen vingers getikt en zoals ons probleem of wat tiesje aanhaald en onze buren is allemaal het werk van dezelfde man bij wegen en verkeer.

(mijn excuses als iemand hier mee angevallen zou zijn maar krijg je hoop frustraties van als men niet redelijk denkt)
 
Lid geworden
12 feb 2008
Berichten
462
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik snap het probleem echt niet bij ons. Zeker als je weet dat het verkeer er de helft van de tijd stilstaat omdat er op 100 meter een verkeerslicht stond. Dus echt gevaar kan je dat niet noemen.



Die flitspaal bij jullie staat daar ook heel ongelukkig, zijn andere stukken genoeg voor. Als ze hem dan ook eens zouden gebruiken ... :)
 

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.778
Waarderingsscore
541
Punten
113
Ik zou hem' s nachts uitdoen en afvoeren en de put schoon trug toedoen alsof er nooit ene gestaan had.
 
Lid geworden
12 feb 2008
Berichten
462
Waarderingsscore
0
Punten
0
Marburg wrote:
Ik zou hem' s nachts uitdoen en afvoeren en de put schoon trug toedoen alsof er nooit ene gestaan had.





Hij zou het nooit weten, want ik geloof nooit dat die al ooit achter zijn bureau vandaan geweest is.
 
Lid geworden
11 jan 2010
Berichten
157
Waarderingsscore
0
Punten
0
marburg heeft gelijk.

vooraleer da we die procedure konne starten om die paal te verwijderen moesten we eerst een procedure starten om die paal te erkennen want daar wist blijkbar niemand iets van toen bouwaanvraag enzo is ingediend.

en idd tiesje ,paal heeft al 2jaar niemer geflitst en bijjullie is het zeker niet gevaarlijk want om 8u smorgens staan ze zelfs tot bij ons voor de deur(800m verwijderd van tiesje er huis)

groetjes
 
Lid geworden
12 feb 2008
Berichten
462
Waarderingsscore
0
Punten
0
Misschien moet ge een zoekertje plaatsen in de rubriek 'gratis te verkrijgen'.



Gratis: flitspaal, zelf op te halen in retie. :)
 
Lid geworden
11 jan 2010
Berichten
157
Waarderingsscore
0
Punten
0
hehe keb eilijk altij al gezegd dak dien gaan inkorten da de facteur der beter bij kan :lol: .

prijs voor origineelste brievenbus :D :lol: :D 101010
 
Lid geworden
12 feb 2008
Berichten
462
Waarderingsscore
0
Punten
0
En daar kan een hoop post in hoor, in zo'n lege flitspaal. :)



Ik vind het eigenlijk wel jammer dat de gemeente ook geen zeg heeft in dit hele verhaal. Ok, tis naast een gewestweg, maar zij kunnen de situaties toch het beste inschatten.
 
Lid geworden
11 jan 2010
Berichten
157
Waarderingsscore
0
Punten
0
denk als we petitie laten rondgaan opt gemeentehuis da we veel handtekeningen hebbe ze :) .

is idd spijtig da sommigemense daar deugd in hebben.

ze zouden bij die manne zelf zo is ne flitspaal of nen boom voor hunne oprit moete plaatse.

is zien of die zenne oprit dan ga aanpasse aan dien boom.

da zei die dus tegen ons e ,da we een rond punt moeste make da we naast dien boom konde en da we nie achteruit de baan opmoeste want da is na tschent gevaarlijk :lol:
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan