• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Werking vloerverwarming + warmtepomp

Lid geworden
8 feb 2011
Berichten
96
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste,

Situatie.
ZLEW k21, halfopen woning in houtskeletbouw.
WP: Daikin Altherma L/W 6 kW en boiler 300L voor sanitair warm water.
Vloerverwarming op glv + 1e verdiep overloop en badkamer.
Weersafhankelijk gestuurd.
Ik heb de thermostaat op 22° C staan.
's Nachts daalt de temperatuur, op de thermostaat tot 21° C en dan gaat het symbooltje op het display van de verwarming aan en duurt het tot 's middags tot er terug 22° C is, als de zon niet schijnt tenminste, anders warmt de zon ons huis veel sneller op.

Is dit normaal?
Ik dacht dat die WP zijn eigen stuurde en anticipeerde zodat het constant de opgegeven temperatuur zou halen?
 

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Berichten
9.421
Waarderingsscore
405
Punten
83
Als je weersafhankelijke sturing hebt, waarvoor dient dan je thermostaat?
 
Lid geworden
8 feb 2011
Berichten
96
Waarderingsscore
0
Punten
0
Enk zei:
Als je weersafhankelijke sturing hebt, waarvoor dient dan je thermostaat?

Ik bedoel hiermeer de bediening van Daikin. Hier kan ik toch de gewenste kamerteperatuur op instellen...
We werken inderdaad met een buitenvoeler en weersafhankelijk... 
 

de mario

Zeer Actief lid
Lid geworden
30 aug 2008
Berichten
3.595
Waarderingsscore
4
Punten
38
Goh,is zo niet te zeggen.

Je kan de regelaar instellen op verschillende manieren:
1. Vaste waarde
2. Volgens stooklijn
3. Volgens stooklijn met standaard thermostaatwerking on/off
4. Volgens stooklijn, met autoadaptieve functie naargelang de kamertemperatuur.

Als jij zegt dat je kamertemp kan instelleb op de controller, dan heb je keuze 3 of 4.

Als hij zo erg schommelt, dan is het:
- ofwel optie 3 en doodnormaal
- ofwel optie 4 en staat de stooklijn veeeeel te hoog (fabriekswaarde)

In een goed tot zeer goed geiseerde woning ben je echter vaker beter om hem in te stellen puur op war, zonder kamerinvloed.
Dan heb je ook de keuze niet om een kamertemperstuur te kiezen.

Heb je geen installateur om op terug te vallen? Want dit is nu net zijn taak, finetuning gedurende de eerste winter.
 
Lid geworden
8 feb 2011
Berichten
96
Waarderingsscore
0
Punten
0
de mario zei:
Goh,is zo niet te zeggen. Je kan de regelaar instellen op verschillende manieren: 1. Vaste waarde 2. Volgens stooklijn 3. Volgens stooklijn met standaard thermostaatwerking on/off 4. Volgens stooklijn, met autoadaptieve functie naargelang de kamertemperatuur. Als jij zegt dat je kamertemp kan instelleb op de controller, dan heb je keuze 3 of 4. Als hij zo erg schommelt, dan is het: - ofwel optie 3 en doodnormaal - ofwel optie 4 en staat de stooklijn veeeeel te hoog (fabriekswaarde) In een goed tot zeer goed geiseerde woning ben je echter vaker beter om hem in te stellen puur op war, zonder kamerinvloed. Dan heb je ook de keuze niet om een kamertemperstuur te kiezen. Heb je geen installateur om op terug te vallen? Want dit is nu net zijn taak, finetuning gedurende de eerste winter.

Mario,

ik wil het vooral zelf snappen. Ik vind dat zo raar dat de temp. eerst moet dalen tot 21° en dan pas schiet de WP in gang om 's nachts tot 22° te verwarmen. Met vloerverwarming duurt dit dus wel eventjes.

In bijlage wat foto's van de instellingen, kan jij hieruit afleiden of ik optie 3 of 4 heb. En hoe kan ik optie 4 inschakelen?
 
 

Bijlagen

  • 20170210_161349.jpg
    20170210_161349.jpg
    877,6 KB · Weergaven: 9
  • 20170210_161553.jpg
    20170210_161553.jpg
    1 MB · Weergaven: 9
  • 20170210_161809.jpg
    20170210_161809.jpg
    965,7 KB · Weergaven: 8
  • 20170210_161828.jpg
    20170210_161828.jpg
    600,4 KB · Weergaven: 9
  • 20170210_161940.jpg
    20170210_161940.jpg
    800,5 KB · Weergaven: 8

de mario

Zeer Actief lid
Lid geworden
30 aug 2008
Berichten
3.595
Waarderingsscore
4
Punten
38
Op 1 van je fotos zie je de instelling 'aangepaste AWT', deze moet je op JA zetten.

Nu regelt hij inderdaad gewoon aan/uit.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan