• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Werfleider vernielt composiet keukenwerblad, maar zegt dat hij dit niet gedaan heeft

Lid geworden
17 aug 2023
Waarderingsscore
1
Punten
3
Hallo,
Ik liet een firma komen om mijn vloer te tegelen in het huis dat ik aan het renoveren ben.
Ik had de week ervoor een afspraak in het huis waar de tegels diende geplaatst te worden om de werfleider alle informatie en de sletel +afstandsbediening van de garagepoort te geven.
Ik legde hem uit dat hij enkel de hoofddifferentieel diende aan te leggen om zo met de afstandsbediening de poort te openen om aan de tegels, lijm en voegsel te kunnen. Ook zei ik hem om de 2 zekeringen te komen die uit stonden, te laten uitstaan. Ik heb hem ook gezegd niet via de zijdeur binnen te gaan, mijn composiet keukenblad stond daar voor een deel voor.
De dag voor ik de sleutel en afstandsbediening ga afgeven bij de firma test ik nogmaals de werking van de poort en die werkt perfect. Ik zet de hoofddiferentieel af en sluit de woning af. Ook het composiet werkblad stond stevig op anti-slip doek tegen de nog later te installeren keukenkasten geleund
de bewuste dag van de werken wordt ik om 7uur opgebeld door de werfleider, die zegt dat de poort niet opengaat. Toen ik hem vroeg of hij enkel de hoofddifferentieel had aangezet en niet de 2 zekeringen die uit moesten blijven, zei hij dat hij dat wel had gedaan...
Ik hoorde zelfs een plong springen toen we aan de lijn waren
Ik zei hem overal af te blijven en dat ik in mijn auto ging springen en daar binnen de 20min ging zijn.
Toen ik aankwam heb ik de plongs/zekeringen die uit moedten blijven weer uitgezet, de hoofddifferentieel aangezet en zonder problemen de poort kunnen openen.
Toen de poort open ging zag ik mijn mooi composiet werkblad in stukken op de grond van de garage liggen en dat er toch via de zijdeur was binnengegaan.
de tranen stonden in mijn ogen. Toen ik hierover de werfleider aansprak, zei hij zo snel als hij kon dat het niet van hem was. Eerst was het omdat ik het verzet had zodat zijn werkman aan het materiaal zou kunnen,maar zoals ik hierboven al aangaf stond deze heel stabiel en op een anti-slip doek. Dan zei hij dat het donker was toen hij binnen is gegaan door de zijdeur en hij niets kon zien en pas gezien heeft dat het werblad kapot was toen ik de poort opendeed. Toen was het plots van de trillingen van de voorbijrijdende camions... ik woon niet op of bij een industrieterrein integendeel ik woon achter eennatuurdomein en plus mijn garage ligt 10 meter vande straat af. Toen was het plots omdat het de dagen ervoor hevig gewaaid had... de garage is wind en waterdicht en het composietblad weegt een 30-tig tal kilo.
De afgesproken dag dat ik mijn sleutels ging ophalen op het bedrijf, lagen deze niet zoals afgesproken op zijn bureau. De onthaalmedewerkers waren niet door de werfleider op de hoogte gebracht en toen ze na 10min zoeken mijn sleutels niet op zijn bureau vonden zijn ze hem beginnen bellen. Na talloze pogingen kregen ze nog steeds niet te pakken. Toen de ene medewerker nog es ging gaan zoeken kreeg de 2e medewerkster hem eindelijk aan de lijn en vertelde hem wat ik over het composiet werkblad had verteld. Op dat moment had de 1e medewerker eindelijk mij sleutels gevonden en kon ik naar huis. De 2e onthaalmedewerkster raadde mij wel aan alles op mail naar het algemene emailadres vh bedrijf te sturen.
Op het moment dat ik juist in mijn auto zat om te vertrekken, kwam de werfleider met zijn auto de parking opgevlamd, waarbij hij bij het uitstappen onder zijn voeten kreeg van een clarck chauffeur dat hij zo geweldig niet mocht zijn omdat dit gevaarlijk was.
De werfleider zei tegen mij dat hij het niet serieus vond dat ik hem beschuldigde want dat hij het iet gedaan had. Ik ben hier niet echt op ingegaan omdat ik van plan was die email met mijn relaas naar het bedrijf te sturen
Wat ik dan ook gedaan heb. Toen in na 2 weken nog steeds geen reactie had, heb ik gebeld naar het bedrijf waar ik 1 vd 2 medewerkers van het onthaal aan de lijn kreeg die aanwezig was toen ik mijn sleutels ging ophalen. Ze zou het doorgeven.

Nog geen half uur later krijg ik een email van die betreffende werfleider en niet van het bedrijf zelf of de verantwoordelijke van die werfleider. Hij schreef dat hij kwaad was dat ik hem beschuldigde. En omdat ik geschreven had dat ik blij was dat hij in het donker niet over mijn gootsteen was gevallen die in mijn werkblad zat. En dat het op die dag niet meer donker was toen hij toch via de zijdeur was binnengegaan terwijl ik gezegd had dat dit niet mocht. En omdat zijn verhaal steeds veranderde. Heeft hij mij kort daarna opgebeld, in mijn ogen om mij te proberen intimideren, om nu ineens te zeggen dat hij de zaklamp v zijn gsm had aangestoken ( maar hoe kan het dan dat als zoals hij beweert,het composiet werkblad v 3mx1,20m al kapot op de grond lag zonder dat hij het gezien of gevoeld had). Toen ik hem wees op het feit dat op de dag dat ik mijn sleutels ben gaan ophalen hij onder zijn voeten kreeg van zijn collega omdat hij veel te snel en wild kwam aanrijden, zei hij dat dit kwam omdat hij gefrustreerd was omdat de mensen vh onthaal (die niet door hem od hoogte waren gebracht dat ik mijn sleutels kwam ophalen) hem opgebeld hadden en omdat ik met hen over mijn vernielde composietblad heb gesproken. En dat de verzekering van het bedrijf zeker niet ging betalen voor iets wat hij niet gedaan heeft.
Hierna vroeg ik mij af of hij dan ook zo gefrustreerd was toen hij mijn poort niet openkreeg de dag van de werken en dan maar mijn zijdeur heeft opengezwaaid ook al had ik hem verboden de zijdeur te gebruiken, want een composiet blad van+30kg valt niet uit zichzelf achterover.
Ik belde nogmaals met de zelfde onthaalbediende en die vroeg mij na mijn relaas of ik wilde dat de werfleider mij nogmaals opbelde. Ik heb vriendelijk bedankt en gezegd dat ik geen zin meer had in een kwade intimiderende telefoon.ze raadde mij aan het nogmaals op mail te zetten tav de dame die over de verzekeringen gaat.
Ondertussen ook al meer dan 2 weken geleden en niets meer gehoord.

Kan er mij iemand zeggen wat ik best zou doen en wat de wet hierover zegt aub?

Ik heb foto's bijgevoegd om aan te tonen dat er gerief voor de zijdeur stond, waar een deel vh composietblad, die stabiel tegen de kzst stond, voor stond, alsook foto's om te bewijzen hoe ver mijn garage van de straat ligt.

Alvast bedankt

Bijlagen

• 20240923_121312.jpg
    20240923_121312.jpg
    229,7 KB · Weergaven: 193
  • 20240923_121306.jpg
    20240923_121306.jpg
    298,3 KB · Weergaven: 185
  • 20240923_120348.jpg
    20240923_120348.jpg
    218,8 KB · Weergaven: 179
  • 20240923_121039.jpg
    20240923_121039.jpg
    174,9 KB · Weergaven: 181
  • 20240923_121225.jpg
    20240923_121225.jpg
    231,3 KB · Weergaven: 179
  • 20240923_121336.jpg
    20240923_121336.jpg
    351,7 KB · Weergaven: 179
  • 20240923_121238.jpg
    20240923_121238.jpg
    274 KB · Weergaven: 177
  • 20240923_121236.jpg
    20240923_121236.jpg
    266,9 KB · Weergaven: 189
lang relaas, maar ondertussen zijn we al een maand verder... Stop met te mailen, en zoals @D I Y zegt... Schakel je eigen verzekering in, en stuur op zijn minst een aangetekende brief naar die firma. Dat gaat hier wel over een paar 1000 euro lijkt mij :s.

Tja , de kant van het bedrijf zijnde... hun verzekering zou hier volgens mij zeker in tussenkomen.

Als natuurlijk de betrokken WN bij hoog en laag blijft beweren dat dat niet door hem is, dan kan ik er mij ook wel iets bij voorstellen dat die verzekering in kwestie zich hier natuurlijk ook van zal willen onttrekken.

Moeilijk dus

Ik vrees dat het jou woord tegen het zijne zal worden. Die foto's, daar heb je niets aan.
Zoals gezegd raadpleeg je eigen verzekering.
Wanneer je een aangetekende brief zou versturen hou het dan kort en duidelijk. Dat je in tranen stond, dat de sleutel niet onmiddellijk te vinden was, hoe de werfleider aangereden komt enz... doet niets ter zake en maakt het alleen maar minder duidelijk.

Dat kwaad op de parking oprijden moet je uit je verhaal laten.

Schrijf je hele verhaal neer zonder emoties. Laat er dan nog een dag overgaan en haal er alles uit wat er nog in zit van emoties (plon en dergelijke horen via telefoon, kwaad op parking rijden, sleutels niet vinden, ... dat moet daar allemaal niet in). Dat stuur je op via aangetekend schrijven.

Firma komt tegelen.
Firma mag enkel binnen via poort
Firma komt toch binnen via deur waar uw blad tegenstond.
Firma moet blad maar vergoeden.
Schakel uw eigen verzekering in en laat dat uitvechten.
Desnoods hou je de kost van dat werkblad in van de factuur van het tegelwerk.

Maar op het einde van de dag is het woord tegen woord en maakt het niet uit wat jij of de werfleider zegt. Heb je ooit contact gehad met die man zijn verantwoordelijke?

Ik wil niet aan victimblaming doen: maar in den bouw moet je (helaas) alles wat per toeval verkeerd kan gaan proberen tegengaan. Waarom had die man een sleutel van die deur als hij via daar niet binnen mocht gaan? Zoiets fragiels net naast die mannen hun tegels en lijm zetten, tsjah. Tegels en lijm hadden perfect buiten afgedekt kunnen staan. Vijgen na pasen, maar misschien kan iemand anders er iets van leren.

Als dat werkblad zo stevig stond, schuin tegen de kasten naast de deur, dan moet je toch al serieus op die deur duwen om dat om te krijgen? Is die werfleider wel zelf als eerste op de werf geweest, of was het 1 van zijn werknemers?

Doet nu niet direct ter zake maar is het gebruikelijk dat een keramisch werkblad (dikte 12mm?) zichtbaar uitgedikt (verstek met 'slag' omlaag) gewoon op enkele plaatsen met wat latjes ondersteuning heeft? Als dit op je keukenkasten ligt en je laat net iets vallen op de plaats waar geen latje zit dan breekt dit toch gewoon op deze manier?

Jij moet jouw eigen verzekering bellen! Hopelijk heb je ook rechtsbijstand.
Welke verzekering dan (brand, familiale BA, ...)? Ik vermoed dat je ABR bedoelt, maar niet iedereen sluit zoiets af.

Dus als je geen verzekering hebt die dit dekt, is toch je enige mogelijkheid om een ingebrekestelling te sturen (na eerst proberen oplossing te bekomen door overleg)? Of dient dat enkel voor contractuele disputen?

en zo zie je maar... iedereen, allée da denk ik toch, wil jou geloven, maar eigenlijk is er geen enkel, maar dan ook geen enkel bewijs dat die man dat gedaan heeft. Maar ja, verzekering aanspreken en op het beste hopen. Dat de feiten ondertussen meer dan een maand geleden gebeurt zijn, spreken zeker niet in je voordeel.

Dus vandaag juridisch correct handelen, is beter dan morgen, gisteren was nog beter geweest...

Ik zou het proberen regelen met familiale van familie... Kind heeft met bal...
Je verliest de vrijstelling, maar van die firma krijg je niks. Je hebt geen enkel bewijs.

Jij beschuldigd, dus niet je ook bewijzen dat hij dat gedaan heeft.... En dat kan je niet. Vrees dat het daar stopt.

Verder vraag ik me ook af waarom het zo ingewikkeld te maken.
Waarom doe je die zijdeur niet vast ?
Waarom zet je hoofddiff af ?
Blad is kwetsbaar en als ik dan de beperkte bewegingsruimte in de garage zie.... Ongeluk is snel gebeurd, ook door anderen of jezelf

Waarmee is zeker niet wil aangeven dat je verhaal niet klopt,

Inderdaad
Jij beschuldigd, dus niet je ook bewijzen dat hij dat gedaan heeft.... En dat kan je niet. Vrees dat het daar stopt.

Blad is kwetsbaar en als ik dan de beperkte bewegingsruimte in de garage zie.... Ongeluk is snel gebeurd, ook door anderen of jezelf

Zelfde gedacht.

Dergelijk duur blad recht laten staan, vlak aan een deurtje waar iemand anders onbekend met de situatie even moet in zijn voor de elektrische kast en waar vanalles ligt ... , poort gaat dan even niet wegens foutieve (?) manipulatie of verkeerd begrepen aan zekeringskast (ik zou zelf ook al lastig worden om zo een werkdag te moeten beginnen op terrein van een ander)

Ik vraag me wel af... als die man dat nu zou gedaan hebben , waarom zou die daar nu over liegen en dat niet willen toegeven ?
Het zal dan toch de verzekering van het bedrijf in kwestie zijn dat die dat op zich neemt, zulke zaken kunnen nu éénmaal gebeuren jammer genoeg en daar dient dan die verzekering voor....

Bedrijf in kwestie zal het misschien jammer vinden maar ergens toch te begrijpen dat dit kan gebeuren en al zeker als je de foto's van de situatie ziet , zoals @Kaffe het leuk mooi verwoord heeft, in de bouw en werven moet je potentieel alles dat kan stuk gaan , vuil worden, vallen , te laat worden geleverd , fout lopen , zoveel als mogelijk voorhand proberen detecteren om dat risico weg te halen....

Zoals gezegd , officieel aangetekend en zien welk standpunt ze innemen.
Als het fout (voor u) dreigt uit te draaien kan je nog proberen peer in 2 te proberen doen...

Ik zou het proberen regelen met familiale van familie... Kind heeft met bal...
Je verliest de vrijstelling, maar van die firma krijg je niks. Je hebt geen enkel bewijs.
Dat is zo een beetje van : ikke ,ikke, ikke en de rest kan stikke......
Dat is pure oplichting
Als iedereen zo zou handelen, dan wordt een familiale verzekering binnenkort onbetaalbaar.
En aangezien deze verzekering niet verplicht is in Belgie, kan dat op langere termijn voor grote problemen zorgen bij "echte" ongelukken
DUS ZEKER NIET DOEN

@ TS : je zal de gevolgen zelf moeten dragen, tenzij je kan rekenen op een commerciele geste van de betrokken firma. (al zal dat zeer moeilijk zijn gezien uw relatie met de betrokken werfleider)
Je hebt namelijk geen echt bewijs van wie de schade heeft veroorzaakt.Het is woord tegen wederwoord
Indien de firma zijn verzekering aanspreekt, moeten zij zelf instaan voor de franchise (je zou eventueel kunnen voorstellen om deze voor uw rekening te nemen)

• Leuk
Waarderingen: BnB2
Inderdaad

Zelfde gedacht.

Dergelijk duur blad recht laten staan, vlak aan een deurtje waar iemand anders onbekend met de situatie even moet in zijn voor de elektrische kast en waar vanalles ligt ... , poort gaat dan even niet wegens foutieve (?) manipulatie of verkeerd begrepen aan zekeringskast (ik zou zelf ook al lastig worden om zo een werkdag te moeten beginnen op terrein van een ander)

Ik vraag me wel af... als die man dat nu zou gedaan hebben , waarom zou die daar nu over liegen en dat niet willen toegeven ?
Het zal dan toch de verzekering van het bedrijf in kwestie zijn dat die dat op zich neemt, zulke zaken kunnen nu éénmaal gebeuren jammer genoeg en daar dient dan die verzekering voor....

Bedrijf in kwestie zal het misschien jammer vinden maar ergens toch te begrijpen dat dit kan gebeuren en al zeker als je de foto's van de situatie ziet , zoals @Kaffe het leuk mooi verwoord heeft, in de bouw en werven moet je potentieel alles dat kan stuk gaan , vuil worden, vallen , te laat worden geleverd , fout lopen , zoveel als mogelijk voorhand proberen detecteren om dat risico weg te halen....

Als het fout (voor u) dreigt uit te draaien kan je nog proberen peer in 2 te proberen doen...
Eerst en vooral bedankt voor je reactie.
2 hij moest daar niet binnenn zijn voor de zekeringskast die staat in mijn huis en niet in de garage.
3 het blad heeft maanden zonder problemen in de garage gestaan zonder om te vallen of beschadigd te geraken omdat daar niemand meer gepasseerd is.
4 Ik kan er ook niet aan doen dat de sleutel van de veranda, waar ik een tafel stoelen en kofiemachine voor de arbeiderd had voorzien, dezelfde sleutel is als die van de zijdeur.
5 ik had hem klaar en duidelijk gezegd niet via de zijdeur en enkel hoofddifferentieel aanzetten dan krijg je de poort open
6 hij kan niet anders dan gevoeld hebben dat er iets de deur blokkeerde want mijn uitlaatbuis voor ventilatie D, die ook redelijk wat weegt, stond daar in zijn kartonnen verpakking tegen de deur. Dus hij heeft heel wat kracht moeten gebruiken om binnen te raken.

@ TS : je zal de gevolgen zelf moeten dragen, tenzij je kan rekenen op een commerciele geste van de betrokken firma. (al zal dat zeer moeilijk zijn gezien uw relatie met de betrokken werfleider)
Je hebt namelijk geen echt bewijs van wie de schade heeft veroorzaakt.Het is woord tegen wederwoord
Indien de firma zijn verzekering aanspreekt, moeten zij zelf instaan voor de franchise (je zou eventueel kunnen voorstellen om deze voor uw rekening te nemen)
Hij is de enige die daar binnen geweest is, en ik geloof niet meer in kabouters

Inderdaad

Zelfde gedacht.

Hij moest daar niet binnen zijn, ik heb hem zelfs verboden via de zijdeur binne te gaan. Heb hem alles uitgelegd toen hij een paar dagen voor het begin van de werken langsgekomen is. De zekeringskast ook mooi uitgelegd en deze bevind zich in mijn huis zelf de garage is een alleenstaand gebouw, waar hij buiten via de garagepoort niets te zoeken had.
En hij had mij kunnen bellen voor hij op eigen initiatief iets deed...
En zijn verhaal verandert constant
Eerst niets gezien want te donker (dan zou hij het toch gehoord moeten hebben en erover gestruikeld moeten hebben) later had hij toch zijn zaklamp gebruikt
Eerst was het van de trillingen van de camions wat later van de wind ...
Hij is de enige die daar via de zijdeur is binnengegaan, de avond voordien stond het blad nog perfect recht.

Inderdaad

Zelfde gedacht.

Hij moest daar niet binnen zijn, ik heb hem zelfs verboden via de zijdeur binne te gaan. Heb hem alles uitgelegd toen hij een paar dagen voor het begin van de werken langsgekomen is. De zekeringskast ook mooi uitgelegd en deze bevind zich in mijn huis zelf de garage is een alleenstaand gebouw, waar hij buiten via de garagepoort niets te zoeken had.
En hij had mij kunnen bellen voor hij op eigen initiatief iets deed...
En zijn verhaal verandert constant
Eerst niets gezien want te donker (dan zou hij het toch gehoord moeten hebben en erover gestruikeld moeten hebben) later had hij toch zijn zaklamp gebruikt
Eerst was het van de trillingen van de camions wat later van de wind ...
Hij is de enige die daar via de zijdeur is binnengegaan, de avond voordien stond het blad nog perfect recht.
Ik begrijp best je treurnis,

Maar de feiten zijn er nu helaas.
Je zal heel concreet moeten duidelijk opstellen naar het bedrijf in kwestie , dat er geen andere mogelijkheid is dat hun personeelslid onbedoeld deze schade heeft veroorzaakt.

en maan hen aan / overtuig hen dat het voor beide partijen geen verdere zaak hoeft te zijn om daar verder onder elkaar over te spreken, gewoon dit laten afhandelen via hun verzekering. Dit zal de minste impact zijn voor het bedrijf. Maar jij zal hun nu op een constructieve manier moeten overtuigen dit via die weg af te handelen.

(Zo niet, plan B : Commerciële geste , peer in 2 ....)

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan