welke vloerbekleding op slaapkamers.

• linoleum

Stemmen: 0 0,0%
  • tapijt

Stemmen: 1 25,0%
  • kurk

• laminaat

• parket

Stemmen: 1 25,0%
  • tegelvloer

Stemmen: 2 50,0%
  • andere

• Totaal aantal stemmers
    4

welke vloerbekleding op slaapkamers.

Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
hallo wrote:
Nu let ik overal op waar laminaat ligt en ik huiver van het geretteket als ik erover loop.

Dan ligt er een slechte ondervloer onder... met een Quickstep unisound valt dat best mee.

Lid geworden
4 mei 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Eerst enkele jaren linoleum. Daarna laminaat. We willen onze nieuwbouw eerst volledig laten drogen vooraleer we er laminaat inleggen. Lijkt ons slimmer.

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Is steentapijt goed te combineren met vloerverwarming?

jvanhambelgium

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
9
Punten
38
absoluut goed te combineren! 1 van de redenen waarvoor wij ervoor kiezen. Ik wil niet overal tegels gaan leggen (er liggen er al beneden en op de badkamer) en wij zijn geen "hout" mensen.

We zagen zo een steentapijt toevallig liggen en zijn eens naar een toonzaal geweest en we waren verkocht.

Einde van augustus komt KORRELI uit Turnhout bij ons overal boven (overloop en slaapkamers) en op zolder steentapijt leggen. (dus een kleine 100vierkante meters)

We hebben wat flashy kleurtjes genomen 8) en hier en daar een figuur.

Ik ben benieuwd...

Lid geworden
11 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mag ik vragen hoeveel dat kost voor 100m²? Kan je dat ook gebruiken in badkamer?

jvanhambelgium

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
9
Punten
38
Bij ons komt het op 34 euro / vierkante meter met plaatsing inbegrepen. (tja, 100 vierkante meters is al wat en dan heb je al iets korting)

Een badkamer is mogelijk, maar dan moet er toch een speciale coating opkomen om vocht niet te laten doorgaan en ik dacht gezien te hebben dat het dan erg begint te blinken/schitteren wat we niet zo mooi vinden...

Jan

Lid geworden
5 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
jvanhambelgium wrote:
Einde van augustus komt KORRELI uit Turnhout bij ons overal boven (overloop en slaapkamers) en op zolder steentapijt leggen. (dus een kleine 100vierkante meters)

Ik ben benieuwd...

Ik wil je nu niet direct ongerust maken, maar als je de website van andere steentapijtleverancier opent krijg je een vreemd verhaal over Korelli. Ik kan er ook niet direct aan uit, maar het geeft me niet echt vertrouwen in Korelli. :? :?

http://prisma.be

Khoop voor jou dat het maar concurrentiële problemen zijn.

Lid geworden
3 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij ons wordt het parket, dezelfde als in de living. Wij houden van eenheid in de gebruikte materialen. Vroeger in ons appartement hadden wij laminaat en al lijkt dat erg op parket tegenwoordig toch vind ik dat het nog altijd kunstmatig aanvoelt. Steentapijt zou ik echter sterk afraden.

Het is vrij hard en schurend aan de voeten. Deze vloer zit ook vol kleine porien waar allerlei vuil tussen kruipt. Vroeger legde men dit ook al eens

in winkels maar dat zie tegenwoordig niet meer. Het wordt ook nogal snel vuil en verkleurt.

jvanhambelgium

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
9
Punten
38
@Melto,

Geen probleem hoor ... ik ken het verhaal.

De persoon die bij ons de vloeren doet is een ex-werknemer van jawel ... Prisma ...

Hij heeft verschillende mensen de stiel leren kennen daar en is onlangs vertrokken.

De baas van Prisma heeft inderdaad iets ondernomen, die details weet ik niet (vb zwartmaken, proces) omdat hij zijn beste kracht zag vertrekken...

De vloerder die bij ons de uitvoering komt doen is al 2 keer op onze werf geweest en ik ben er volledig confident in dat hij het tot een goed einde zal brengen. Ik heb zijn GSM nummer en kan hem altijd bellen ivm vragen rond uitvoeringsdetails.

Er worden ook geen voorschotten gevraagd dus dat ik ook al OK ...

Groeten,

Jan

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
bij ons uiteindelijk laminaat geworden. dik tegen mijn goesting, vind het echt ersatz, maar ja. tis het enige dat volledig onderhoudsvrij is (ttz gemakkelijk te onderhouden) buiten marmoleum maar dat vonden de huisgenoten te ziekenhuisachtig. we hebben nu prachtige parket, maar we onderhouden hem niet. wat heb je er dan aan. na jaren ziet die er vreselijk uit, en tis dan nog maar slaapkamer. we hebben nu ook natuursteen, zelfde verhaal. dus in onze nieuwbouw: keramiek overal, behalve in de slaapkamers: quikstep. en dan nog in elke kamer verschillend (huiver huiver) omdat k het ongeluk had te zeggen dat elk kind mocht kiezen...

Lid geworden
10 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb gekozen voor een tijdelijke oplossing...nl vast tapijt. zelf gelegd. heel goede kwaliteit aan 5 euro de vierkante meter...bij de turken is tapijt goedkoop :lol:

Ik loop graag blootsvoets, dus lekker zacht en warm.

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
@jvanhambelgium

Hebben jullie gekozen voor een gladde of ruwe uitvoering? Ik heb me laten vertellen dat er 2 uitvoeringsmogelijkheden zijn.

jvanhambelgium

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
9
Punten
38
Sven,

Gewone uitvoering, dus "open" structuur...noem het "ruwe uitvoering"

Als ze hem "toegieten" is dat inderdaad wel glad maar dan blinkt dat erg veel en dat vinden we niet mooi.

Jan

karate

Lid
Lid geworden
4 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
vinyl

chape ligt wel lager zodat er later nog andere materialen (die dikker zijn) geplaatst kunnen worden.

héél makkelijk in onderhoud en goedkoop ;)

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
784
Punten
113
Muriel wrote:
bij ons uiteindelijk laminaat geworden. dik tegen mijn goesting, vind het echt ersatz, maar ja. tis het enige dat volledig onderhoudsvrij is (ttz gemakkelijk te onderhouden)

idem

behalve op onze spaalkamer : parket, eik, afgewerkt met olie, niet duurder dan laminaat en veeeeel beter

Bovenaan