welke vloerbekleding op slaapkamers.

• linoleum

Stemmen: 0 0,0%
  • tapijt

Stemmen: 1 25,0%
  • kurk

• laminaat

• parket

Stemmen: 1 25,0%
  • tegelvloer

Stemmen: 2 50,0%
  • andere

• Totaal aantal stemmers
    4

welke vloerbekleding op slaapkamers.

Lid geworden
12 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Welke vloerbekleding verkiezen jullie op de slaapkamers (op verdieping). We twijfelen nog steeds tussen laminaat en lino.

Lid geworden
21 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij hebben vijf kamers.

drie met opgeschuurde planche.

een met quick step (deze hadden we in de living en zal na de verbouwingen in een kamer verder gelegd worden)

en nu overwegen we om een (de onze) in steentapijt te leggen. Liefst had ik gepolierde beton of chappe, maar dat blijkt niet mogelijk.

katleen

Lid geworden
15 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij ons moeten de slaapkamers nog gedaan worden, twijfel tussen kurk en steentapijt.

Lid geworden
21 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
kawa wrote:
Bij ons moeten de slaapkamers nog gedaan worden, twijfel tussen kurk en steentapijt.

wat zijn jullie twijfels?

ik vind kurk warm aanvoelend, maar heb nog geen model/kleur gezien waar ik wild van loop.

katleen

Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb gestemd voor linoleum, maar eigenlijk staat onze keuze er niet tussen, namelijk marmoleum. Je kan dat inverschillende diktes krijgen, met verschillende patronen en kleuren, en ook akoestisch dempend.

Je hebt geen voegen waar vuiligheid blijft tussenzitten zoals bij tegels, het voelt aangenaam aan onder de voeten, het is sterk (groetendeels uit kurk geaakt) en zeer onderhoudsvriendelijk. Het is ook makkelijk zelf te plaasten als je geen te grote oppervlakken ermee wil bedekken.

Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij hebben overal houten planché vloeren, al dan niet geverfd of naturel. Makkelijk proper te houden en warm aan de voeten.

Lid geworden
16 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hebben zelf Laminaat liggen, maar hebben afgelopen weekend bij vrienden gezien dat ze steentapijt hebben op het verdiep.

Moet zeggen dat dat er echt wel neig uitziet en ze vertelden ons dat het echt een gemak is om te onderhouden... Ge zou er niks op zien...

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij hebben laminaat in de slaapkamers genomen

supermooi, ik zou het meteen terug doen

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij gaan voor Novilon Nova

makkelijk, degelijk materiaal, weinig onderhoud, zoals gezegd acoustische demping en vooral goed in prijs.kwaliteit.

voor we zitten een €20,-m2 incl leggen en egaliseren. das een scherpe prijs.

Lid geworden
21 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Sven wrote:
bij vrienden gezien dat ze steentapijt hebben op het verdiep.

Moet zeggen dat dat er echt wel neig uitziet en ze vertelden ons dat het echt een gemak is om te onderhouden... Ge zou er niks op zien...

Sven, weet je toevallig vanwaar deze komt?

katleen

Lid geworden
24 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Gewoonweg tegelvloer, makkelijk te onderhouden, mag nat worden, maakt minder lawaai en goed voor de komende 50 (!!!) of zelfs meer jaren.

Al die zever van dat koud aanvoelen bovendien, huizen zijn de dag van vandaag goed geisoleerd en zo koud voelt een vloer echt niet aan zelle zeker als er nog eens buizen van de chauffage onder lopen, ik durf zelfs wedden dat er hier veel in hun badkamer ook ne vloer hebben. :!:

Lid geworden
16 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
belluna wrote:
Sven wrote:
bij vrienden gezien dat ze steentapijt hebben op het verdiep.

Sven, weet je toevallig vanwaar deze komt?

katleen

Nope, dat weet ik niet...

Zoek efkes naar Steentapijt in de gouden gids

Lid geworden
24 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vloeren bovenverdieping: wij hebben linoleum op de slaapkamers, overloop, hobbykamer en bureau, in de badkamer vloertegels.

Er bestaan heel mooie eigentijdse linoleums, zeker de moeite om eens te gaan kijken, zeker als je van een strakke inrichting houdt!

Is bovendien een natuurlijk materiaal.

Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben tapijt. En dat is een meevaller. Zeker omdat het ook maar voor enkele jaren zal zijn, om dan meer te investeren in iets blijvends. Het tapijt dat we gelegd hebben kostte iets van een 10 euro, leggen door de leverancier inbegrepen! Slechts vastgekleefd in de hoeken met dubbelzijdige plakband om in de toekomst makkelijker te kunnen verwijderen.

In ieder geval: wie het in de beginfase, na een bouwavontuur, wat minder breed heeft, kan ik vasttapijt aanraden. En nee, dat is niet onhygiënisch. Ik heb trouwens mijn hele jeugd op tapijt "geslapen". Bij mijn ouders heeft de hele bovenverdieping vasttapijt. En die ziet er nu nog altijd prima uit, was wel duur spul. Wat wij hebben is degelijk, maar niet blijvend, dat besef ik. Maar dat was dan ook een bewuste keuze.

Lid geworden
3 mei 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Marmoleum is linoleum, alleen is het de collectie van forbo, die bestaat trouwens uit de reeksen : real, fresco, walton, dual en vivace allemaal met verschillende structuren. Er zijn trouwens maar drie leveranciers in linoleum nl forbo (=marktleider), tarkett en dlw armstrong. Kwalitatief is weinig verschil. Het plaatsen is echter niet zo simpel vermits je eerst een hechtingsprimer en een laag egalisatie moet plaatsen en daarna zeker een verlijmde plaatsing. Een andere vloer die hier niet vermeld staat is geweven pvc vloer type Bolon en 2tec2.

Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dacht eerst ook laminaat. Klinkt mooi, afin de naam "laminaat parket". Ver van parket natuurlijk. Als je echter niet wil dat het laminaat verschijnt of afpelt, moet je redelijk geld betalen. Vraag me dan af of je niet beter af bent met echt parket.

Nu let ik overal op waar laminaat ligt en ik huiver van het geretteket als ik erover loop. Kurk vond ik ook niet mis, als 't nieuw is. Ben echter al geweest na een jaar gebruik, en t was niet meer om aan te zien.

Dus het wordt het oude vertrouwde lineoleum. Onderhoudsvriendelijk en budgetbewust.

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij hebben zowel beneden, 1e verdiep als op zolder gepolierde beton. het is de bedoeling dat mettertijd de zithoek parket wordt, en misschien idem voor onze slaapkamer.

Lid geworden
25 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben zowel in de nachthal als in de slaapkamers tegelvloer, maar het lijkt echt parket...

Als je niet weet dat het stenenvloer is ga je ervan uit dat het parket is...

Ook de structuur is erin verwerkt en zo...

Oogt mooi en heeft echt de uitstraling van de parket...

Bovenaan