Welke vloer onder tuinhuis?

Lid geworden
10 jan 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hello Folks,

Ik wil mij in het najaar een tuinhuis in mijn tuin plaatsen. Nu is het zo dat ik natuurlijk zolang mogelijk hier plezier van wil hebben. Welke vloer raden jullie mij aan onder het tuinhuis, Beton, Klinkers, ..... .

Groetjes,

Packard2011

Lid geworden
2 feb 2010
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik hoor toch vaker over betonvloeren praten dan over vloer van klinkers. Ik ga je vraag volgen want bij ons komt in het najaar ook een tuinhuis of heel misschien een serre. :)

Lid geworden
25 okt 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
bij mij komen ze hem deze zomer plaatsen, ik zal een paar maand wachten en dan gewoon een betonverf erop. Denk wel dat dit lange tijd goed zal blijven.

grtz

RDB

Lid geworden
3 jun 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben voor ons zelf geplaatste tuinhuis een gepolierde betonplaat laten gieten, proper en makkelijk te onderhouden, mits wat uitkijken ook best betaalbaar ( net geen 700euro excl voor plateau van 3.6x8.5m )

Lid geworden
6 nov 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ben eveneens van plan er dit najaar aan te beginnen.

Ik had gewoon gedacht stabelisée te leggen, vervolgens de hoekpalen in de grond verankeren met van die metalen pinnen en dan het tuinhuisje bouwen.

Eens het tuinhuisje staan wilde ik binnen en rondom klinkeren. Binnen wil ik de klinkers enkele centimeters hoger leggen dan buiten zodat bij hevige regenval geen water langs onder naar binnen kan stromen.

Lid geworden
30 jun 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hangt af van de ondergrond.

Bij de bouw van mijn woning heb ik op de plaats van mijn tuinhuis een aangedamde laag steenpuin laten plaatsen. Op deze steenpuin heb ik momenteel een chape geplaatst. Ik dacht plus minus 8 cm met daarin een chape netje. Ik heb deze chape achteraf afgewerkt met een vloertegel. Mijn vloer heb ik zoals eerder vermeld ook hoger geplaatst dan mijn omliggende klinkers. (wel rekening ermee houden met het type tuinhuis. Ik heb een houten tuinhuis geplaatst van 4 * 5 m, indien je een gemetst tuinhuis gaat nemen verkies ik toch een betonnen plaat)

(tegels had ik gekocht bij een tegelhandelaar --> einde reeks tegels waarvan ze nog maar enkele m² in stock hadden )

Lid geworden
6 sep 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij gaan klinkers doen, komt goedkoper uit dan beton en dan gaan wij die doorleggen rond het tuinhuis en ernaast zodat je een padje en terrasje hebt

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Waarderingsscore
2
Punten
38
Ligt een betonneke in en dat gaat (dit jaar normaal nog :p) voorzien worden van ne chape met daar direct de tegels op.

Betonnen vloerke is vaak in combinatie met een betonnen vloerplaat.

Direct polijsten na 't storten en je vloer is eigenlijk af (daarna eventueel nog met betonverf erop)

Voor klinkers ga je nog genoeg opbouw moeten voorzien op de beton, het is wel een goede optie mocht er geen betonnen vloerplaat liggen.

Bovenaan