Bouwinfo-tip:

Wil je gratis tips en richtprijzen voor je (ver)bouwproject?

Onze BOUWGIDS helpt je met slimme keuzes, praktische tips, checklists én inzicht in prijzen en premies.

Bovendien ontvang je 5% korting op aankopen in onze webshop en maak je maandelijks kans om een brandbeveiligingspakket te winnen!

Vraag hier je BOUWGIDS aan

Welke pluggen

Lid geworden
2 jan 2016
Waarderingsscore
1
Punten
18
Hi,
Tegen de buitenmuren staat er eps en crepi.
Daarop wil een led versterker en een dubbel stopcontact monteren
Zijn de volgende pluggen geschikt
Fischer fid ii plus en kan ik die zo in de crepi draaien of moet ik voorboren

Ik zou dat precies niet doen om daar een stopcontact mee te monteren op crepi. Reden: als je x keer de pries hebt ingestoken en uitgetrokken, dan komt dat mee los. Lees zeker even de technische fiche helemaal na.
Stopcontacten worden normaal ingebouwd tijdens de montage van de isolatie en vastgezet op de harde ondergrond. Kijk even in het assortiment van Helia. Die hebben ook verschillende produkten voor jouw toepassing. Iets minder bekend merk, maar zeker zo goed. Ik denk zelfs betere pluggen ook.

Met afstandsschroeven door de crepi en XPS in de originele buitenmuur.

@albarius Dat lijkt me verwaarloosbaar?

Ouder topic over hetzelfde:

Koudebrug?

Koudebrug?

Die kende ik nog niet. bedankt!

Hi,
Tegen de buitenmuren staat er eps en crepi.
Daarop wil een led versterker en een dubbel stopcontact monteren
Zijn de volgende pluggen geschikt
Fischer fid ii plus en kan ik die zo in de crepi draaien of moet ik voorboren
Uit eigen ervaring: voorboren niet nodig in de isolatie (isomo), maar zie wel dat je de crepi + het achterliggend (metalen) net/gaas eerst doorsnijdt met een breekmes. Idealiter snij je echt een schijfje uit iets kleiner dan die plug (uit de crepi + net/gaas, niet de EPS). Ik heb die van mij ook nog verankerd tijdens indraaien met montagelijm.

Ik heb ook inbouwpotjes in de isolatie vastgezet met montagelijm, zoals aangegeven door stefan in eerste anagehaalde topic. Doorheen de isolatie is een no-go, vandaar dat normaal gezien er niets voorzien wordt. Heb zo een stopcontact dat zeer regelmatig gebruikt wordt (laden EV), geen problemen met loskomen.

voorboren niet nodig in de isolatie
Hangt af van de crepi of je even moet voorboren of niet (enkel in de crepi dan). Voor de isolatie is dat inderdaad niet nodig en zelfs contraproductief.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan