stefaanoyen
Lid
- Lid geworden
- 28 jan 2012
- Waarderingsscore
- 13
- Punten
- 18
Beste allemaal,
Binnenkort gaan de vloeren op het gelijkvloers er hier uit voor de vloerverwarming. Volledige vloeropbouw wordt uitgevoerd, incl. betonplaat en nieuwe leidingen voor elektra en water.
Uiteraard is dit hét moment om ook al de nodige leidingen/wachtbuizen te voorzien voor de tuin, maar dat is voor mij nog wat nattevingerwerk omdat ik daar nog geen plan voor heb. Vandaar deze twee vragen:
- Wat voorzie ik best al?
- Er ligt een terras naast en achter het huis en een oprit ervoor. Ik heb dus 1 zijgevel waar ik vrij naar buiten kan komen met leidingen en 1 stukje in de achtergevel waar ik onder een klein padje door kan. Is dat voldoende of voorzie ik best aan de 4 gevels wachtbuizen/leidingen? In de andere gevels kan ik wachtbuizen al door de gevel steken, maar dan zit ik dus onder een terras.
Na wat denkwerk kom ik al tot onderstaande antwoorden voor wat nodig is, maar vul gerust aan wat nodig zou kunnen zijn:
1. Elektra
Alvast bedankt voor jullie feedback!
Binnenkort gaan de vloeren op het gelijkvloers er hier uit voor de vloerverwarming. Volledige vloeropbouw wordt uitgevoerd, incl. betonplaat en nieuwe leidingen voor elektra en water.
Uiteraard is dit hét moment om ook al de nodige leidingen/wachtbuizen te voorzien voor de tuin, maar dat is voor mij nog wat nattevingerwerk omdat ik daar nog geen plan voor heb. Vandaar deze twee vragen:
- Wat voorzie ik best al?
- Er ligt een terras naast en achter het huis en een oprit ervoor. Ik heb dus 1 zijgevel waar ik vrij naar buiten kan komen met leidingen en 1 stukje in de achtergevel waar ik onder een klein padje door kan. Is dat voldoende of voorzie ik best aan de 4 gevels wachtbuizen/leidingen? In de andere gevels kan ik wachtbuizen al door de gevel steken, maar dan zit ik dus onder een terras.
Na wat denkwerk kom ik al tot onderstaande antwoorden voor wat nodig is, maar vul gerust aan wat nodig zou kunnen zijn:
1. Elektra
- Toegangspoort > best wachtbuis voorzien en zo ja, welke diameter? Of al een elektriciteitsleiding voorzien en zo ja, welk type?
- Op elke gevel een buitenstopcontact
- Maairobot > iets extra voor voorzien?
- Tuinverlichting > wat waar voorzien?
- Zwemvijver > wat waar voorzien?
- Buitenunit warmtepomp (komt er binnen een paar jaar) > wat waar voorzien?
- Tuinhuis > stopcontacten en verlichting > best elk op een aparte kring, of mag dat op dezelfde kring als binnenhuiselektra?
- Kraantje op elke gevel
- Bewatering tuin > wat waar voorzien?
- Zwemvijver > wellicht niets nodig wegens regenwater?
- Naar tuinhuis voor alarmsysteem, of is dat overkill?
Alvast bedankt voor jullie feedback!
Laatst bewerkt: