• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2024 in gent aan!

Welke laadpaal ? Wallbox pulsar plus ? ...

Lid geworden
11 feb 2022
Waarderingsscore
0
Punten
1
Dag allemaal,

binnen een klein half jaar heb ik ook mijn elektrische wagen.
eerst wou ik gaan voor een gewoon stopcontact en zo opladen , maar hoe langer er ik over denk , denk ik toch eerder een laadpaal te zetten.
( naar gemak en veiligheid toe )
Na wat google zoek werk kom ik bij een "wallbox pulsar plus".
Prijs kwaliteit lijkt dit wel OK en om zelf te plaatsen lijkt dit ook wel geen groot probleem.
Ook doordat je deze zowel op 1F als 3F kan aansluiten.
Ik heb momenteel nog 1F - 50A , en wou hiermee al starten.
Als ik in de toekomst wil omschakelen naar 3F , is de wallbox geen probleem.

Iemand ervaring met dit type laadpaal ?
of andere suggesties ?

mvg.

Als je niet met een laadpas ofzo moet werken ben ik grote fan van de zappi... Heb die hier ondertussen bijna 2 jaar staan, en dat ding doet perfect wat het moet doen :p. Ook héél eenvoudig te installeren, en makkelijk uit te bereiden naar laden op zonne-energie...

• Leuk
Waarderingen: edc1
@ cookie: bedankt voor de reactie :)
Inderdaad een proper machientje , wel jammer dat je de keuze moet maken tussen 1F of 3F...
En hij is toch wel redelijk prijzig.

Nog iemand suggesties voor laadpalen ?

thanks.

Smappee EV wall, doet wat het moet, duidelijke app, veel mogelijkheden tot uitbreiding (al moet ik die nog onderzoeken)

Ik heb sinds een maand ook de smappee ev wall. Tot nu toe content, duidelijke app etc... met load balancing , laden wanneer veel zon, instelling max kwh voor capaciteitstarief etc... in de zomer zou deze blijkbaar ook een update krijgen om softwarematig van 1fasig naar 3fasig te gaan.

Inderdaad een proper machientje , wel jammer dat je de keuze moet maken tussen 1F of 3F...
En hij is toch wel redelijk prijzig.

Nog iemand suggesties voor laadpalen ?
Je kunt gewoon een Zappi 3F kopen en gebruiken als 1F. Ik heb ze daar in het verleden voor gecontacteerd en ze waren heel behulpzaam.

Uiteindelijk toch voor een Smappee 1F gegaan wegens compatibiliteit met de werkgever. Het is niet goedkoop maar vanaf april laadt hij volledig op met zonne-energie, tijdens de winter met load balancing (onder 3kW voor volledige huishouden). In mijn geval staat de auto overdag wel stil op de oprit. Ik ben heel tevreden van de werking.

tijdens de winter met load balancing (onder 3kW voor volledige huishouden)
Wil je het volledige verbruik onder 3kW houden, of de afname van het net?
Want een auto kan niet laden onder de 1,4kW dus in geval 1 is dat wel nipt, vooral in de winter.

Iets wat ik sinds kort ook niet wist: niet alle automerken ondersteunen de load balancing. Ze kunnen wel dalen in laadvermogen, maar sommige gaan daarna niet meer omhoog binnen dezelfde laadsessie ongeacht de instructie van de laadpaal.

Het was eerder informatief voor TS.

Ik bedoelde dat ik oa door Smappee afgelopen winter onder 3kW piek bleef (15min). Hij stopt automatisch met laden wanneer bijvoorbeeld de oven wordt aangezet. Hij schakelt ook niet continu aan-uit, want dat lijkt mij ook niet goed voor de batterij. Dus ik ben daar best tevreden van.

In mijn situatie laadt de auto overdag aan 2-3kW en 's avonds minder of niet. Ik besef dat dat niet bij iedereen kan.

3kW is niet veel, besef ik, maar kookplaat, warm water en verwarming is op gas, en we proberen de grootverbruikers niet samen aan te zetten. Afgelopen winter is dat gelukt.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan