Hoi,
@teizman.. zou je niet beter van dampdicht naar dampopen werken.. dus eerst rotswol, en binnenkant pur?
Rotswol <> papiervlokken. Als je biede moet laten doen, zal er niet veel verschil in zitten. Rotswol mischien nog duurder, alhoewel pro-clima damprem aanbrengen ook tijd kost. M'n architect staat er ook wantrouwig over omdat bv muizen ni graag in rotswol zouden zitten maar wel in papiervlokken.
Zelfde geld eigenlijk voor eps of pur. Bij de stallingen waren er mooi hele gangenstelsels/nesten geknabbeld in de eps, maar pur laten ze met rust, hoogstens een doorgang in gemaakt.
Wijzelf gaan met Rotswol (Delta 212) werken van 2x 10cm, en dan een dampscherm (plastiek) aanbregen.
De isolatie op rol met alupapier is goedkoper (dacht) ik, maar de Delta 212 zijn toch een stuk steviger (waar ik hoop dat ze naderhand minder kans heeft om in te zakken -> termische lekken te hebben.) Dacht dat de densiteit van D212 ongeveer hetzelfde als de Spouwplaat 431. (zo voelt ze toch aan). Die met alu is ook max. in 15 cm te verkrijgen, bij ons te weinig dus.
De rockflex heb ik zelf geen ervaring mee. De keperplanken staan hart op hart 500mm uit mekaar, en dan zou ik er veel afval van hebben. De Delta212 is 50cm breed, en dan zit deze goed gekneld met een beetje duwen/knippen.
Mvg
Davy