Welke houtkachel moet ik kiezen

Lid geworden
11 mei 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben een zeer slecht geilsoleerd huis en willen overgaan op een houtkachel.

Het huis is ongeveer 70 m2 en om het bevriezen van leidingen te voorkomen zoeken we een houtkachel die lange tijd warmte afgeeft.

Kan iemand mij vertellen over welke capaciteit houtkachel wij moeten denken? Ik heb al gezocht op het internet maar kom er niet uit.

Is bijvoorbeeld een tegelkachel van 8-12Kw voldoende?

Alvast bedankt!

Lid geworden
10 okt 2008
Waarderingsscore
11
Punten
0
Steek dat geld van uw tegelkachel beter in isolatie :!: :roll: :roll: :roll:

Dan hoef je niet over te gaan op een houtkachel.

W1

Lid geworden
15 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
tegelkachel (of andere massakachels) geven hun warmte maar langzaam af.

Vele mensen die slecht geisoleerd hebben klagen dikwijls dat hun dure massakachel de ruimte niet warm krijgt (vooral als je veel glas hebt en de kachel niet centraal staat)

Misschien toch maar beter wat isolatie plaatsen (dakisolatie is tegenwoordig gratis met al die subsidies)

En een altech kachel kopen (is een kachel met een klein laagje speksteen erop)

geeft veel meer directe warmte af, maar verliest wel vlugger zijn warmte.

Ikzelf ben tevreden over mijn massakachel (zelfbouw betonnen bergkachel), maar heb wel goed geïsoleerd.

Lid geworden
24 aug 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben ons vorige winter een pelletkachel aangeschaft. Deze geeft heel traag zijn warmte af, en is trouwens milieuvriendelijk. Wij zijn tevreden. Gilles.

Lid geworden
11 mei 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik had er even bij moeten vermelden dat dit een tijdelijke woning betreft ( bouwkeet ). We willen een kachel voor max. 2 winters want dan is ons huis klaar, dus we willen er niet al te veel geld aan kwijt.

Een massa kachel kunnen wij nu niet kwijt. Een pelletkachel kan ook niet want we hebben een buurman die in de houthandel zit dus goedkoop hout.

Heeft iemand ervaring met een DEOM Turbo kachel. Deze wordt gefabriceerd in de Ardennen?

W1

Lid geworden
15 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb in mij werkplaats (70M²) een kachel staan gewoon uit plaatstaal met daarboven nog 2 luchtkamers, koste 15 jaar geleden +/- 100 euro

Je kan ook eens kijken op 2dehands of kapaza

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan