• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Welke grasmaaier

Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
104
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik raap mijn gras nooit op! heb 2 hectare gras dat ik om de 5 dagen afrij met een trommelmaaier. In de 7 jaar dat ik dit doe heb ik geen probleem gehad met zuur of wat dan ook!
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
343
Waarderingsscore
0
Punten
0
Help....

gras (graszoden) < 100 m² enkele weken laten leggen, en warmte overleefd. (wie betaalt mijn water-factuur ??? ;-))



Tuinman 2 keer gekomen voor "eerste snit" met zo'n professionele kooimaaier, en resultaat prachtig.



Nu de vraag wat ik best koop ?

Ook zo'n kooimaaier (cilindrisch afsnijden gras +rol achteraan voor mooi strepen) of klassieke grasmachine (zwierend gras afsnijden) ? Tuinlui zweren bij die kooimaaiers.



Maar heb bescheiden budget. Trouwens, voorkeur aan elektrisch of benzine ?

En wie kent de merken Stiga ? Hayter ? Atco ?

Dank je

DV
 
Lid geworden
30 apr 2006
Berichten
562
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ken alledrie de merken en denk dat Atcà de beste keuze van de drie is. :wink: Hou er wel rekening mee dat een kooimaaier veel meer onderhoud vraagt dan een traditionele grasmaaier. Het tegenmes moet zeer regelmatig afgeregeld worden tov het mes. Mes en tegenmes moeten ook veel regelmatiger geslepen worden. En, sprietlingen kunnen ze nie maaien. Voordeel is idd dat je een veel mooiere snit krijgt (zoals een schaar) en dat je gras minder beschadigd wordt (een gewone grasmaaier slaat het af en daardoor meer schade aan sprieten). Het streepeffect heeft enkel te maken met de rol achteraan, niet met het snijsysteem. :wink:

Een kooimaaier is ook een dure machine in aanschaf. Reken voor een kleine al maar gauw op 500 - 600 euro. Nie echt goedkoop natuurlijk. :wink:

Ikzelf kan u ook een "kooimaaierke" aanbieden. Enorm hoge capaciteit (16 ha per uur) en met eigen elektrische aandrijving. Je hebt wel een tractor nodig om hem te trekken. Is wel volledig computergestuurd met touch-screen bediening en can-bus koppeling. Kzal u anders wel een zacht prijsje maken. :lol:

greenzizzor003.jpg
 
Lid geworden
25 mrt 2006
Berichten
365
Waarderingsscore
1
Punten
0
nu mijn gras gezaaid is zal ik moeten uitkijken voor een grasmachine.

is er iemand die onlangs ene gekocht geeft en tevreden van is ? welk merk en of welk type zijn best kwa prijs kwaliteit ?wel bijzeggen dat ik ene wil op benzine , is voor zo een 200 m² te maaien .

ik zag ene staan bij carrefour met honda motor en zelftrekkend voor 369 euro ,iemand raad ? http://www.hypercarrefour.be/Promotion_ ... lderID=522



thx
 
Lid geworden
15 mrt 2006
Berichten
921
Waarderingsscore
2
Punten
0
Quote:
met honda motor en zelftrekkend

Daar kan je bijna niks mee misdoen, porfs rijden ook met honda of briggs en straton. Wel opletten koop ene met alu schassis, ijzer roest snel

zoals ik iemand ken die zijn machine was naar 5 jaar doorgeroest. Motor was nog goed.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
946
Waarderingsscore
0
Punten
0
gsmmer wrote:
Quote:
met honda motor en zelftrekkend

Daar kan je bijna niks mee misdoen, profs rijden ook met honda of briggs en straton. Wel opletten koop ene met alu schassis, ijzer roest snel

zoals ik iemand ken die zijn machine was naar 5 jaar doorgeroest. Motor was nog goed.



zijn er profs in gras afdoen?

:D
 
Lid geworden
19 sep 2006
Berichten
1.199
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ja....schapen bvb. :)



Nu serieus, aluminium chassis is inderdaad beter of je moet de grasmachine heel goed onderhouden, dus telkens grondig reinigen en bij het minste beschadiging ingrijpen en dan is een stalen kooi niet direct een probleem.



Conclusie: best aluminium
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dat Profs met een Honda rijden kan kloppen , maar er zijn Honda's van 1200 € en meer en er zijn er zoals o.a in de Brico en er is wel degelijk een verschil , bekijk eens de motor van de Honda in een Brico en ga dan eens langs bij een winkel van tuinmachines . Wat niet wil zeggen dat die goedkope geen goed werk leveren en 200 m² is niet zoveel .
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
6.938
Waarderingsscore
3
Punten
0
viking = stihl



honda motoren zijn juwelen, maar op een machine van bv.1200 € maakt deze 93 db en op een ander 97 db en meer, en neem het van mij aan, DAT verschil hoor je.



Mijn vader heeft zo eentje van 1200 €, dus prijs/kwaliteit is er verschil. en natuurlijk alu chassis
 
Lid geworden
19 sep 2006
Berichten
1.199
Waarderingsscore
1
Punten
0
4 takt motoren maken per definitie altijd al minder lawaai tegen 2 takters.

En vderder de knalpot natuurlijk.
 
Lid geworden
25 mrt 2006
Berichten
365
Waarderingsscore
1
Punten
0
gsmmer wrote:
Quote:
met honda motor en zelftrekkend

Daar kan je bijna niks mee misdoen, porfs rijden ook met honda of briggs en straton. Wel opletten koop ene met alu schassis, ijzer roest snel

zoals ik iemand ken die zijn machine was naar 5 jaar doorgeroest. Motor was nog goed.

die in carrefour geeft ook en alu. chassis. zal dus zeker geen miskoop zijn hoop ik .
 
Lid geworden
15 mrt 2006
Berichten
2.402
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb me enkele jaren geleden een tweedehands grasmaaier gekocht met B&S motor, een zelftrekker voor 7000 bfr. Dacht hier even mee toe te komen in ons huurhuis en zou me wel eens een deftige kopen wanneer ik mijn eigen huis zou hebben.



We zijn nu een dikke 6 jaar verder, ik heb mijn eigen huis en maai mijn gras nog steeds met diezelfde grasmaaier :lol:



Als deze ooit wil verslijten koop ik waarschijnlijk ook een Honda, dat zou er dan ene voor het leven moeten zijn denk ik.
 
Lid geworden
30 apr 2006
Berichten
562
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mijn volgende wordt een John Deere........zitmaaier. Zoek nog naar een deftige occ tegen aanvaardbare prijs. :wink:
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
77
Waarderingsscore
0
Punten
0
En waarom geen plastic chassis?

Thuis hebben we een Wolf Garten en aan het chassis is nog niks.

En heb al over wat serieuze takken gereden, dus niet enkel gras.

Maar inderdaad, staal zou ik zeker nooit kiezen.
 
Lid geworden
25 mrt 2006
Berichten
365
Waarderingsscore
1
Punten
0
gisteren met volle moed naar carrefour geweest met het gedacht een grasmaaier mee te hebben en wat nu ....... uitverkocht . doeme toch nu zal ik moeten elders uitkijken ,iemand sugesties?
 
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
268
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben ook een honda, een zelftrekker :lol:

Deze is van 1997, en heeft ons (toen) 1300 euro gekost.

Momenteel draait deze nog PERFECT en uiteraard zijn we er heel tevreden over.

Wij gaan weliswaar NOOIT zulke dingen kopen in de GB, Carrefour, makro of whatever, maar wel in een echt tuincentra.

Ik wil kwaliteit en dienst na verkoop.



De grasmaaier moet uiteraard ook onderhouden worden (olie, afstellen, messen slijpen, ....) en dit kan niet in de carrefour. Trouwens voor die prijs denk ik niet dat je goede kwaliteit zal hebben , al is dit uiteraard mijn persoonlijke mening hierover.

 

 

 
 
Lid geworden
19 sep 2006
Berichten
1.199
Waarderingsscore
1
Punten
0
Hunny,





Kunststoffen zijn ook zo slecht nog niet en Wolf is daartussen de betere.

Maar het niveau van aluminium haalt het toch niet. Natuurlijk, alles slijt aan een grasmaaier en als het de motor is... tja...



Ik werk zelf elektrisch , gewoon en alleen al om de typische nawinterse problemen van brandstof te vermijden. Ze maken bovendien ook nog eens minder lawaai. Enne een 1600W motor kan ook al een serieus mes trekken.
 
Lid geworden
19 sep 2006
Berichten
202
Waarderingsscore
0
Punten
0
michael wrote:
gisteren met volle moed naar carrefour geweest met het gedacht een grasmaaier mee te hebben en wat nu ....... uitverkocht . doeme toch nu zal ik moeten elders uitkijken ,iemand sugesties?



Ik heb die van mij bij de makro gekocht, ze hebben daar redelijke prijzen, een goede service na verkoop.



ik heb een tijd aan het zoeken en aan het vergelijken geweest en ik kwam voor mezelf tot de volgende conclusie:

must have:

- aluminium frame

- B&S motor

de rest zijn toeters en bellen en alleen belangrijk als je enkele duizenden vierkante meters gras moet afrijden iedere week...

Je kan hier natuurlijk zoveel geld in steken als je wilt...

Ik heb zelf 399 Euro betaald voor een Britech zelftrekker in aluminium, met 53 cm breedte maaien en een 5,5 pk B&S motor...
 
G

Guest

Guest
een zijsprongetje:

vanafg hoeveel gras is een zitmaaier een goeie aankoop?
 
Lid geworden
19 sep 2006
Berichten
202
Waarderingsscore
0
Punten
0
binnekesmam wrote:
een zijsprongetje:

vanafg hoeveel gras is een zitmaaier een goeie aankoop?



hangt ervan af hoe lui je bent... :wink:



Zowel de verkopers als de technische specificaties van verschillende fabrikanten, zeggen ongeveer hetzelfde:

Wanneer je een (effectief) te maaien oppervlakte hebt vanaf een 1500 m2, dan begint het interessant te worden voor een zitmaaier...



Iedereen is natuurlijk baas over zijn eigen budget, maar ik heb voor mijn initieel 900 m2 uiteindelijk toch ook gewoon voor een goede zelftrekker gekozen...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan