• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Welke flexlijm gebruiken

KoendeBouwer

Nieuw Lid
Lid geworden
16 mei 2015
Berichten
85
Waarderingsscore
3
Punten
8
In onze nieuwbouw gaan we tegels voorzien van 60 x 60 cm op gelijkvloers met vvw en keramisch parket van 120 x 20 cm met vvw.
Onze vloerder zit met een dubbele hernia en is een tijdje out, waardoor we wellicht gedwongen zijn een nieuwe te zoeken.
Degene die we nu gevraagd hadden werkt met flexlijm van Knauf terwijl onze eerste vloerder met Mapei werkte.

Zijn beide lijmen/merken evenwaardig?
We hebben al gevraagd naar een C2te S2 lijm...
 
Lid geworden
30 jun 2013
Berichten
70
Waarderingsscore
1
Punten
0
Een c2(te) lijm is voldoende ( mits dubbel verlijmd , en plaatsing van uitzetvoegen ) die s2 zie ik niet echt nodig voor binneshuis op vvw , waar ik meer aandacht aan zou geven is het feit dat de keramische parkettegels op een ontkoppelingslaag  ( vb omnimat sc) dienen geplaatst te worden ...

persoonlijk werk ik met omnicem,  niet met knauf of mapei , mijn voorkeur zou dan wel naar mapei gaan ....
 
Lid geworden
25 jun 2013
Berichten
101
Waarderingsscore
2
Punten
18
Bij uw keramisch parket zou ik ook aanraden om een ontkoppelingsmat te plaatsen van Schlüter. Aangezien deze in wild verband geplaatst wordt, risico op scheurvorming vermijden! Elke vloerder heeft zijn voorkeur om te werken met zijn merk van lijm. Ik persoonlijk werk met Omnicol. Mijn voorkeur zou ook naar Mapei gaan.
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Hier OmniCol gebruikt. Maar als de vloerder zweert bij zijn lijm zou ik daar niet van afwijken. Of het is achteraf discussie over de lijm wanneer uw keramisch parket breekt zonder ontkoppelingsmat.
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.341
Waarderingsscore
18
Punten
0
Keramisch parket wordt altijd op een ontkoppelingsmat geplaatst.  De ditra 25 wordt met de vloeibedlijm Ditra Kerdi FBM geweld en wordt onderbroken aan alle zetvoegen.  De tegels op die mat worden met een C2(T)E S1 verlijmd, zonder voorkeur van een fabrikant.   Fabrikant Omnicol  eist dat hun omnimat sc en ook de tegels daarop worden gelijmd met hun Omnicem PL85 tegellijm, 

jp
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan