welke condensatieketel ?

GEN

Lid geworden
8 mei 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hello,

Wij staan voor de aankoop van een nieuwe condensatieketel. Al veel over gelezen op verschillende forums maar we weten toch nog niet goed wat te nemen. Heeft er iemand ervaring (positieve/negatieve) met volgende ketels ?

* Junkers Cerapur comfort top30-3 ZWBR (extern expansievat bijkopen ?)

* ATAG EnigmaQ 32C

* Viessmann Vitodens 222-W

Welke is beter/ aan te raden ?

Installatie met Zeparo automatische ontluchter en vuilfilter of is dit niet noodzakelijk ?

Thanks

Lid geworden
12 dec 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Quote:
Hello,

Wij staan voor de aankoop van een nieuwe condensatieketel. Al veel over gelezen op verschillende forums maar we weten toch nog niet goed wat te nemen. Heeft er iemand ervaring (positieve/negatieve) met volgende ketels ?

* Junkers Cerapur comfort top30-3 ZWBR (extern expansievat bijkopen ?)

* ATAG EnigmaQ 32C

* Viessmann Vitodens 222-W

Je moet bij elke gaswandketel een extern expansievat plaatsen hoor. Ongeacht of er eentje ingebouwd zit of niet. Het ingebouwde expansievat zit enkel en alleen in de ketel voor de ketel zelf te beschermen tegen overdruk.

Lid geworden
20 mei 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Alle drie goede toestellen ... altijd extern expansievat voorzien met vuilfilter en micro-bellenontluchter !!

Probeer ook eens prijs te laten maken voor ne BUDERUS GB162T40 ...

Lid geworden
28 apr 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb een Viessmann Vitodens 222-W en het enige positieve dat ik kan bedenken is dat de brander zelf weinig lawaai maakt.

Voor wat het negatieve betreft: hoeveel bladzijden mag ik schrijven?

Denk eraan dat het interne expansievat een lachertje is; ook bij de 222-W is een extern expansievat ten zeerste aangewezen.

Lid geworden
24 nov 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Ben aant twijfelen tussen 2 condensatieketels voor mijn nieuwbouw.

Het gaat tussen de- isotwin condens van bulex

en de-cerapur comfort van junkers

Weet iemand of er grote kwaliteitsverschillen tussen deze toestellen zijn?

Lid geworden
14 jun 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Merken zijn 1 ding, opmerkingen van de andere forumgasten zijn zeker zo belangrijk:

- microbellen ontluchter

- vuilfilter

- extern expansievat

Lid geworden
11 dec 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
hallo,

Wij hebben sinds ongeveer 3 jaar een Bulex Thema condens 24/30 en zijn er helemaal niet tevreden over!!!

Oké, er zit hier veel kalk in het water, maar we hebben onderhoudsproduct op de cv kring gezet, en het water is al elk jaar afgelaten en opnieuw (met product erbij) bijgevuld!

Maar de warmtewisselaar voor het sanitair warm water blijft steeds verstoppen langs de kant van de CV kring. We hebben op 3 jaar tijd reeds 4 nieuwe warmtewisselaars gestoken (telkens ongeveer 300€) De eerste keer was na veel aandringen onder garantie, maar daarna wilden ze van Bulex niet meer tussen komen.

Nu is de 3-weg klep ook stuk, waardoor het water van de CV kring uit de ketel spuit.

Ik had naar Bulex gebeld om het te komen herstellen, met de vermelding dat het volgens mij om die 3-weg klep ging. Wanneer de hersteller hier was zei hij doodleuk dat hij dat stuk niet bij heeft en dat hij er de eerste dagen zelf niet aan kan geraken! Dus nu zitten we hier al een aantal dagen met vriestemperaturen buiten, in een huis zonder verwarming of warm water, met een baby van 14 maanden! Dank u bulex!

Ze zijn wel wat goedkoper, maar voor in ons volgend huis komt er absoluut GEEN bulex meer binnen.

We overwegen ATAG. De stukken die in zo'n atag ketel zitten zijn veel robuster, en groter, waardoor de problemen die we nu hebben, daar niet aan de orde zouden zijn.

Ik hoop dat ik hierdoor mensen geholpen heb in hun keuze om GEEN bulex te kopen.

Bovenaan