• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Welke bouwstofzuiger?

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Waarderingsscore
1.134
Punten
113
Een ongeluk komt nooit alleen zeggen ze ... na de kruislijnlaser die het begeeft, de stofzuiger die het laat afweten van ouderdom.
Ik heb al eens even zitten rondkijken en er springen 2 modellen uit:
- Nilfisk Attix 30.21 PC
- Flex VCE 35 L AC
beiden met filterreiniging, richtprijzen tussen de 350 en € 500.
Bedoeling is hem vooral te gebruiken in den bouw (en naderhand de camionette uit te kuisen), eventueel af en toe de afzuiging van een slijpschijf.
Alle meningen zijn welkom, andere suggesties ook ...(liefst gene powerplus-toestanden).

Wexx

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jan 2007
Waarderingsscore
1
Punten
38
Oorspronkelijk bericht geplaatst door tjay

Dat is inderdaad met een drukknop bovenaan het toestel, die de uitgeblazen lucht van de motor via een ander luchtcircuit blaast, ik vermoed in een nobele poging om de filter wat te reinigen. Misschien gebruik ik het verkeerd maar het effect ervan is slechts beperkt heb ik de indruk... de filter regelmatig uitkloppen werkt beter denk ik (een echte klopfunctie lijkt me dus kwalitatiever).

inderdaad, ik volg 100% Tjay zijn mening. als de knop een meerprijs is, doe het dan niet.

effectief de filter losmaken en is goed kloppen en uitblazen met compresseur levert veeeeel beter resultaat.

masjienist

Zeer Actief lid
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
36
Ik heb positieve ervaringen met Ghibli en Hitashi.

Met goedkopere Kärcher, en prijsgelijken negatieve ervaringen.

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Waarderingsscore
1.134
Punten
113
Er is er nog eentje in vizier gekomen: nl. kärcher NT40/1 Tact Te.  Eentje uit het professionele gamma, zelfreinigende filter, robuuste uitvoering van de NT35/1 Tact Te en een stopcontact.

Prijzen zijn uiteraard weer zeer uiteenlopend voor dit model: van 481€ tot 1030€ inc. btw: pff

Heeft er iemand ervaring met de professionele reeks van kärcher?

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Waarderingsscore
352
Punten
83
@tjay: heb je je de stofzuiger nagekeken?

En gratis bump voor NicoP

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Waarderingsscore
25
Punten
38
Yep, in een andere thread al eens naar verwezen maar vergeten hier bij te zetten...  

Helemaal (maar dan ook volledig, elke vijs die niet tot de motor behoorde los) uit elkaar gedraaid, alles proper gemaakt & gestofzuigt (met een andere stofzuiger) en nu werkt ie terug stabiel zonder drukverlies. Straf, ne stofzuiger die niet goed tegen stof kan :D  :D  :D .  Maar alle gekheid op een stokje: ik vond die nu echt niet overdreven vuil vanbinnen, ne motor kan uiteraard maar beperkt tegen stof (vandaar dat er ne filter voorzit) dus ja, I can see what goes wrong als er teveel (fijn) stof inzit... soit... ben er nog niet 100% gelukkig van maar als ik die elke 2 jaar ne keer moet opendraaien, tot daar aan toe dan... 

Dien mousse waarnaar verwezen werd, dat leek mij een soort filter voor die "bypass" knop, denk niet dat dat veel invloed heeft gehad op het al dan niet werken.

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Waarderingsscore
1.134
Punten
113
Ik heb er uiteindelijk eentje gevonden bij een stopzetting van een winkel in Duitsland: 300€, btw inbegrepen, dat scheelde maar liefst 400€ t.o.v. onze plaatselijke kärcherdealer.  Misschien niet mijn eerste en beste keuze maar qua prijs wellicht wel.

Kärcher NT40/1 Tact Te

k%c3%a4rcher%20nt40-1%20tact%20te.jpg

Bijlagen

• kärcher nt40-1 tact te.jpg
    kärcher nt40-1 tact te.jpg
    215,4 KB · Weergaven: 0

Dortje

Zeer Actief lid
Lid geworden
30 nov 2011
Waarderingsscore
1
Punten
38
Veel waar voor uw geld denk ik NicoP.

Ik heb mij een Makita VC2510LX1 gekocht.

Lid geworden
1 nov 2020
Waarderingsscore
0
Punten
1
iemand ervaring met t merk flex? door ervaring geleerd deze mindere dure "collega" festool ,, mea culpa voor wat de naam karcher nog waard is ,,, bij werkgever karcher model dat meer ,, klopt dan zuigt maar top resultaat

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
5.995
Punten
113
Moeilijk om je zin zo te lezen.
Je stelt een vraag en beantwoordt ze dan ?
Flex is een gekend merk in zijn vakgebied. Hun stofzuigers zullen dus idd goed zijn.
Kärcher is een DHZ merk geworden.
(Maar meer en meer merken beginnen producten te maken om die doelgroep te bereiken).
Voor professioneel gebruik is dat allemaal niet van belang.
Als particulier moet je jezelf afvragen waarvoor, hoe intensief en wat je er daarna mee gaat doen. Dan zijn die "pro" toestellen gewoon te duur.

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Waarderingsscore
746
Punten
113
festool
Is klein maar robuust genoeg en zal je enorm helpen bij het schuren in de afwerkingsfaze.
erna gebruiken als klassieke stofzuiger. Heb ik thuis nog altijd na 12 jaar.
Zijn grotere broer heb ik al sinds 1994 en enkel de stroomdraad is vernieuwd ondanks dagelijks gebruik in schuurstof, steenpuin en hourtkrullen opzuigen.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan