• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Welke bouwmaterialen rechtstreeks bij leverancier bestellen?

Lid geworden
29 apr 2007
Berichten
64
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben reeds offertes laten maken bij een aantal handelaars voor bouwmaterialen. Zij kunnen alles leveren, maar voor bepaalde zaken is het waarschijnlijk goedkoper om rechtstreeks naar een leverancier te gaan, zoals bv voor beton naar een betoncentrale. Voor welke materialen is het nuttig/goedkoper om rechtstreeks naar een leverancier te gaan? Isolatie? Welfsels? Andere? Is het dan meestal veel goedkoper of niet echt de moeite om gans Belgie af te zoeken?



Bedankt!
 

SINNER

Lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
195
Waarderingsscore
2
Punten
18
Borgje,



het is niet zeker dat je zal kunnen bestellen rechtstreeks bij de leveranciers. Meestal leveren die enkel aan geregistreerde aannemers.



Ikzelf ben naar verschillende leveranciers geweest om mijn facturen te kunnen krijgen van bouwmaterialen die mijn aannemer bij hun had besteld. Heb tot op heden nog geen enkele factuur gekregen. (http://www.bouwinfo.be/forum/viewtopic.php?t=16537)



Maar als je bijvoorbeeld bij PAESEN zou gaan als particulier kan het zijn dat je daar de prijzen krijgt die gelijk zijn aan die van aannemers.



Veel succes bij het zoeken!



Nurjo.
 
Lid geworden
20 mrt 2006
Berichten
1.129
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik denk dat je daar niet veel voordeel uit gaat kunnen halen.



Voor veel van die dingen rechtstreeks aan te kopen, moet je al bedrijf/aannemer zijn met BTW-nummer. Je moet dan meestal ook ZELF voor het vervoer zorgen enz. vb. vrachtwagen voor welfsels, en daardoor ga je uiteindelijk duurder uitkomen.
 
Lid geworden
29 apr 2007
Berichten
64
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mijn schoonbroer heeft nochtans zijn beton rechtstreeks bij de betoncentrale besteld en dit bleek goedkoper te zijn (is al wel een tijdje geleden). Iemand anders wist ons te vertellen dat bv. de regenwaterput veel goedkoper is als je hem bij Luypaerts bestelt ipv bij bv. Paesen. Voor een paar eurootjes is het natuurlijk niet de moeite, maar als je zo bv. telkens 100 euro kan uitsparen, is dit toch de moeite. Dus voor alle zelfbouwers onder ons, wat bestel je best waar? :)
 

Jay

Lid geworden
31 mrt 2006
Berichten
43
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het lijkt me inderdaad nuttig om beton rechtstreeks bij een betoncentrale te bestellen, qua communicatie enz. zal dat ook vlotter gaan dan dat je dat via je bouwhandelaar regelt.

Waar het vooral op neerkomt is onderhandelen over prijzen. Ik had een overzichtje gemaakt van de prijzen die ik bij andere bouwhandelaars kreeg en met dat overzichtje ben ik naar de bouwhandelaar bij ons het dichtst in de buurt gestapt. Hij heeft zijn prijzen aangepast en ons van alles de laagste prijs gegeven die we ergens anders zouden krijgen.



J.
 
Lid geworden
20 mrt 2006
Berichten
1.129
Waarderingsscore
1
Punten
0
Stortbeton kan je idd om het even waar bestellen.



Je kan bepaalde materialen ook vb. bij andere bouwmaterialenleveranciers bestellen. Het zijn de "afgewerkte" producten die je niet rechtstreeks bij de producent kan bestellen, maar eerder via een leverancier bestelt.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
2.352
Waarderingsscore
3
Punten
0
Stortbeton idd rechstreeks bij centrale, en zeker rondbellen, zit wel wat verschil op de prijzen.

Meeste materialen via bouwhandelaar en ook met een overzichtje van de laagste prijzen onderhandelt :p



Af en toe was rechstreeks kopen mogelijk/goedkoper, bv mijn randkisten waren bij mijn handelaar dubbel geprijsd tegenover bij echo zélf, dat zal dan in het feit dat er een vrachtwagen voor moest rijden...heb die toen maar zelf gaan halen.

Met mijn tegeldragers dan weer goedkoper via handelaar dan rechstreeks als particulier bij de fabrikant :?

Af en toe eens polsen kan geen kwaad, maar veel materiaal is niet rechtstreeks aan te kopen...
 
Lid geworden
27 jun 2006
Berichten
35
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mijn ervaring met de prijslijsten van bouwmaterialenhandelaren is dat

er alleen de prijzen opstaan van de echte ruwbouwmaterialen.



Stenen,welfsels,isolatie e.d. Het is tijdens de bouw dat je 1001 dingen

moet hebben die niet op deze prijslijst staan en die je dan ook maar snel bij je vaste adres besteld.



Hier verdienen de meeste handelaren hun geld aan, niet aan de stenen e.d.



Isolatiepluggen, roofing, energiebocht, ijzer en zo nog 10-tallen andere

dingen die je erbij pakt zijn veel duurder dan bij de dhz-zaak die ook

kwaliteit in huis heeft ( geen gamma e.d.)



Probeer dus op voorhand uit te rekenen wat je nodig hebt en zorg dat je

de aankopen op tijd doet en niet tijdens de bouw nog snel bijbestellen.



Ik zal een voorbeeld geven van mijn isolatie: architect rekende met 5 cm

recticel purisolatie, ik ben voor 10 cm muur, 8 cm vloer en 20 cm platdak

gegaan, dit kwam op +- 70 m3 uit.

Met deze gegevens op pad gegaan en gewoon op internet een advertentie

gezet dat ik 70 m3 isolatie zocht.

Ik ben nu veel goedkoper uit voor een dubbele hoeveelheid!

Dit is dan wel zg. b-keus recticel maar ik heb hooguit 5% weggegooid.
 
Lid geworden
29 apr 2007
Berichten
64
Waarderingsscore
0
Punten
0
arnoud wrote:
Mijn ervaring met de prijslijsten van bouwmaterialenhandelaren is dat

er alleen de prijzen opstaan van de echte ruwbouwmaterialen.



Daar heb je wel gelijk in. Hoewel we bij Wijckmans in Ham een toch wel heeeel uitgebreide offerte gekregen hebben. De kosten die erbij komen als je minder dan de 'normale' hoeveelheid beton bestelt, stonden er zelfs op. Bij Paesen werd dit inderdaad stilletjes verzwegen als je er niet zelf achter vroeg. Bij Wijckmans krijg je bovendien ook 2% korting (als je binnen een bepaalde termijn betaalt) op de gereedschappen.



Wijckmans heeft ook een betoncentrale. Iemand enig idee of deze beton ongeveer dezelfde prijs heeft dan van een aparte betoncentrale?



arnoud wrote:
Isolatiepluggen, roofing, energiebocht, ijzer en zo nog 10-tallen andere

dingen die je erbij pakt zijn veel duurder dan bij de dhz-zaak die ook

kwaliteit in huis heeft ( geen gamma e.d.)

Over welke dhz-zaken heb je het dan wel?
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
2.352
Waarderingsscore
3
Punten
0
zal mijn vorig antwoord wat nuanceren...



Ik heb met mijn meetstaat bij verschillende bouwhandelaren een offerte laten opmaken en dan met de goedkoopste prijzen op de offertes verder onderhandelt.

W**ckmans had toen voor mij de beste prijzen, maar ik moest toen al mijn materiaal in één keer van Limburg naar Antwerpen laten leveren.

Mijn bouwpunt handelaar uit de buurt is toen onder de prijzen van W**ckmans gegaan en ik kon laten leveren op afroep.
 

SINNER

Lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
195
Waarderingsscore
2
Punten
18
Quote:
Mijn bouwpunt handelaar uit de buurt is toen onder de prijzen van W**ckmans gegaan en ik kon laten leveren op afroep.



Doehetzelver,



heb je dan je factuur rechtstreeks van Wijckmans gekregen of werden de facturen "aangepast" door jouw bouwpunt handelaar? In jouw geval komt dat goed uit want de prijzen zijn lager.



Of is het je bouwhandelaar die zijn eigen produkten lager kon verkopen dan die van Wijckmans?
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
2.352
Waarderingsscore
3
Punten
0
Nurjo wrote:
Quote:
Mijn bouwpunt handelaar uit de buurt is toen onder de prijzen van W**ckmans gegaan en ik kon laten leveren op afroep.



Doehetzelver,



heb je dan je factuur rechtstreeks van Wijckmans gekregen of werden de facturen "aangepast" door jouw bouwpunt handelaar? In jouw geval komt dat goed uit want de prijzen zijn lager.



Of is het je bouwhandelaar die zijn eigen produkten lager kon verkopen dan die van Wijckmans?



niks te facturen...enkel offertes

Dus gewoon meetstaat aan bouwhandelaar bezorgt en offerte laten opstellen, prijzen vergeleken en onderhandelt.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
39
Waarderingsscore
0
Punten
0
borgje voor je isolatie zeker een keer langsgaan bij de isolatiekoning

dit schilde bij mij een aardig bedrag t.o.v. de bouwmateriaal handelaar.

ook voor onze beton en pomp hebben we zelf rondgebeld en dit schilt toch ook wel een beetje

mvg.
 
Lid geworden
15 mrt 2006
Berichten
413
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben ook rondgehoord voor prijzen van isolatie ed en zijn hiermee naar onze bouwmaterialenhandelaar geweest en die is gevolgd.



Voor alles wat niet op zijn offerte staat gaan wij ook elders horen hoeveel het kost en beslissen daarna. Maar dan nemen we niet altijd de duurste - ik heb geen tijd om kilometers om te rijden voor 5 EUR besparing.



Ijzer (voor balken en kolommen - netten - bijwapening) hebben wij bij de mannen van de betonkelder gehaald, scheelde toch redelijk wat.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan