Welke bouwfirma voor onze droomwoning

• Tags Aannemer architect nieuwbouw woning woningbouw
  • Lid geworden
    28 jul 2024
    Waarderingsscore
    0
    Punten
    1
    Welke bouwfirma raden jullie aan voor het bouwen van onze droomwoning. Iemand ervaring met nb projects of your home? Het liefst een firma die alles voor ons regelt, van architect tot aannemer enz... Uiteraard met onze inspraak. Liefst regio Oost of West-Vlaanderen.

Ik vind de suggestie van de bouwcoördinator van hierboven zeer goed eigenlijk.

Ik ken iemand die dit doet (wel in het Westhoek), en die zijn klanten zijn daar zeer tevreden van. Je gaat met je architectenplan naar hem en hij neemt de volledige coördinatie van de bouw op zich, zoekt aannemers, etc. Ik hoor regelmatig dat hij op die manier in een 6-tal maanden een volledige nieuwbouwwoning kan helpen opleveren.

Op den duur kent zo iemand veel aannemers en werken die ook graag voor hem want hij levert regelmatig werk aan dat goed gepland is. Geen gedoe met op de werf aankomen terwijl de vorige nog bezig is enzo.

Natuurlijk moet je nog altijd veel keuzes zelf maken en is het minder gemakkelijk dan een catalogus van een sleutel op de deur-firma, maar ik geloof dat het eindresultaat er dan ook écht staat. Of je moet fan zijn van het doorworstelen van je offerte van de sleutel-op-de-deur om dan te zien dat er in de volledige living maar 3 stopcontacten en 3 schakelaars zijn voorzien.
    Maar zoals altijd moet je een goeie hebben. Hier in de buurt is ook zo'n bedrijf actief, en dat is miseriewerf na miseriewerf, knoeiers van aannemers, en niks dat afgewerkt geraakt. Het aantal rechtszaken dat er lopen spreekt dan ook boekdelen. Maar verkoopspraatjes komen er natuurlijk vlot uit ...

Ik vind de suggestie van de bouwcoördinator van hierboven zeer goed eigenlijk.

Ik ken iemand die dit doet (wel in het Westhoek), en die zijn klanten zijn daar zeer tevreden van. Je gaat met je architectenplan naar hem en hij neemt de volledige coördinatie van de bouw op zich, zoekt aannemers, etc. Ik hoor regelmatig dat hij op die manier in een 6-tal maanden een volledige nieuwbouwwoning kan helpen opleveren.

Op den duur kent zo iemand veel aannemers en werken die ook graag voor hem want hij levert regelmatig werk aan dat goed gepland is. Geen gedoe met op de werf aankomen terwijl de vorige nog bezig is enzo.

Natuurlijk moet je nog altijd veel keuzes zelf maken en is het minder gemakkelijk dan een catalogus van een sleutel op de deur-firma, maar ik geloof dat het eindresultaat er dan ook écht staat. Of je moet fan zijn van het doorworstelen van je offerte van de sleutel-op-de-deur om dan te zien dat er in de volledige living maar 3 stopcontacten en 3 schakelaars zijn voorzien.
    Ja, dat is goed, maar goede architect kan zelfde doen

Als je toch een BC neemt, maak dan een goed contract op, zodat hij ook verantwoordelijk is voor vertragingen, meewerken, …
    Anders is het enkel een kost

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan