• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Welk zelfbouw alarmsysteem?

wufkodabi

Lid
Lid geworden
19 dec 2007
Berichten
625
Waarderingsscore
4
Punten
18
Wij zouden graag een alarmsysteem plaatsen in onze woning.

De woning is daarop voorbereid. Op verschillende plaatsen zitten er al bewegingsmelders en is er bekabeling voor bijkomende melders die naar één centraal punt loopt in de technische berging. De bedoeling is niet om een volledig conform alarmsysteem te hebben met meldkamer en buitensirene, wel om een afschrikkingseffect te hebben en doormelding te krijgen als er iets mocht gebeuren zodat we kunnen reageren.

 

Graag wil ik iets dat voldoet aan de volgende vereisten:

- vast bedraad, dus niet draadloos

- 2 verschillende zones apart bewaakbaar

- 1 bedieningsklavier

- geen buitensirene, wel binnensirene

- doormelding naar een paar smartphones via SMS en internet (mail, app, ?)

- aansluiting voor waterleksensor, liefst met apart soort doormelding (geen alarm maar "zachte" melding)

- volledig zelf te plaatsen en vrij van servicecontracten, meldkamercontracten en dergelijke

 

Welk eenvoudig alarmsysteem zouden jullie hiervoor aanraden?
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
koop gewoon een centrale, GSM-module, sirene, ... online en plaats ze zelf

vb aritech

 
 

leiepisser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 feb 2016
Berichten
1.561
Waarderingsscore
705
Punten
113
stefan zei:
(...) sirene, ... online en plaats ze zelf

 

Magda? 

Edit: nu gezien dat het enkel een binnensirene is. 
 

invis

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
7 jan 2018
Berichten
996
Waarderingsscore
539
Punten
93
Heb je geen 2 bedieningspanelen? Allez, hangt af van de layout van je huis/je wensen. Bij ons eentje aan de achterdeur (waar we normaal binnenkomen) en eentje boven aan de trap.

Zo kunnen we 's avonds het alarm op de ramen/sensoren beneden ook aanleggen.

Of we dat gaan doen is nog niet zeker, we moeten nog verhuizen :)
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
mag zelfs met buitensirene

je moet enkel kunnen aantonen dat je het goed onderhoudt

contracten zijn niet verplicht

 
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
invis zei:
Heb je geen 2 bedieningspanelen? Allez, hangt af van de layout van je huis/je wensen. Bij ons eentje aan de achterdeur (waar we normaal binnenkomen) en eentje boven aan de trap.

Zo kunnen we 's avonds het alarm op de ramen/sensoren beneden ook aanleggen.

Of we dat gaan doen is nog niet zeker, we moeten nog verhuizen :)

 

ik heb er 3, vooraan, achteraan en boven

 
 

wufkodabi

Lid
Lid geworden
19 dec 2007
Berichten
625
Waarderingsscore
4
Punten
18
Ja inderdaad ik ga de centrale zelf plaatsen. Heeft er iemand concrete voorstellen voor welk merk/model bij mijn noden zou passen? En eventueel een (web)shop waar ik dat kan aankopen?
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113

maar koop dat gewoon in je buurt bij een firma, vroeg of laat heb je een wisselstuk nodig, ...
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
zo gemeld vorige jaar door onderhoudstechnieker die hier komt
omdat ze veel minder klanten hebben sinds die invoering, wijziging wet
en geloof die man, ken hem bijna 20 jaar

koppelingen, telefonisch met politie en of brandweer rechtstreeks mogen al jaren niet meer

politie en ... hebben ook geen tijd, mensen, middelen om alle alarmen te controleren, dus ook logisch

dus zorg dat alles goed werkt, geen vals alarm zodat buren niet gestoord worden er nooit komt iemand erop uit.


heb jij andere info?
wat met de vele zelfbouwpakketten, ... die beschikbaar zijn?
dat installateurs en onderhoudsfirma's dit niet graag horen ... is evident
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
heb jij andere info?
wat met de vele zelfbouwpakketten, ... die beschikbaar zijn?
dat installateurs en onderhoudsfirma's dit niet graag horen ... is evident
neen hoor, geen andere info. I was just wondering. Hier een installatie die ieder jaar onderhouden wordt, nagekeken wordt door een firma maar die reppen daar natuurlijk met geen woord over.
Ik ben ook blij dat iemand dat voor mij komt doen, want wij hebben in het begin héél veel last van vals alarm gehad door het garagepoort contact. Daar zijn ze 4 keer voor teruggekomen op eigen kosten (was binnen garantie gelukkig), hebben alles geprobeerd en uiteindelijk wel het probleem kunnen oplossen. Had te maken met de uitzetting van de garagepoort wanneer er te veel zon op zat, waardoor het contact licht van plaats veranderde waardoor het alarm dus afging... Te gevoelige sensor, en die hebben ze dan vervangen door een ander type en 't probleem was opgelost.
Dat zijn zaken die je als dhz-er héél moeilijk vind / opgelost krijgt.

Persoonlijk vind ik de dhz evolutie wel een goeie zaak, alleen moeten valse alarmen wel ingetoomd worden natuurlijk :D
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan