• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

welk onderdak voor zadeldak tuinhuis ?

Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
2.216
Waarderingsscore
0
Punten
0
In de tuin komt een tuinhuis, 7.5 x 3.5 m met zadeldak .



Ik vroeg me af welk onderdak ik het best zou gebruiken, zaken zoals Celit zijn wel heel goed (en heel duur) maar is dat niet wat overkill voor een tuinkot ?
 

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
8.688
Waarderingsscore
27
Punten
38
rombaft wrote:
In de tuin komt een tuinhuis, 7.5 x 3.5 m met zadeldak .



Ik vroeg me af welk onderdak ik het best zou gebruiken, zaken zoals Celit zijn wel heel goed (en heel duur) maar is dat niet wat overkill voor een tuinkot ?



Goh, je kan je de vraag stellen waarom mensen Celit (of iets in die trant) als onderdak voor hun huis gebruiken in plaats van een standaard folie:

  • Ecologisch materiaal (gerecycleerd)[/*:m:ded22fkl]
  • Zwaar materiaal, dus helpt bij bescherming tegen warmtedoorslag (in vergelijking met een folie)[/*:m:ded22fkl]
  • Tijdens bouwwerken stevige bescherming gedurende een aantal maanden als het dak er nog niet op ligt[/*:m:ded22fkl]
  • ...[/*:m:ded22fkl]
Persoonlijk zie ik niet veel redenen die voor een tuinhuis ook opgaan. Ga je je tuinhuis met 30 cm mineraalwol isoleren om de warmte binnen of buiten te houden? Indien het antwoord nee is, zou ik eerlijk gezegd gewoon voor een onderdakfolie gaan :). De belangrijkste functie van het onderdak blijft toch om vocht niet in de rest van de constructie te laten dringen.



Mvg,



Tim
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan