• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Welk mooi servies hebben jullie + tevreden van?

Lid geworden
19 jun 2009
Berichten
254
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zijn op zoek naar een "mooi servies". Zelf zien we graag wit en strak, liefst vierkant of rechthoekig. Nog niet echt overtuigd van een bepaalde reeks...



Wat hebben jullie en zijn jullie tevreden over de kwaliteit,...?
 
Lid geworden
26 jan 2010
Berichten
155
Waarderingsscore
0
Punten
0
Gewoon borden van de IKEA, grijze kleur, in een pakket gekocht ( 6 grote borden, 6 kleine en 6 kommetjes voor 20 Euro ) omdat we er niet genoeg hadden nog 6 grote borden bijgekocht aan 0.50 euro het stuk ( solden )



Ik heb er geen spijt van, de kwaliteit is goed, ze steken elke dag in de wasmachiene en er wordt elke dag van gegeten. Er is na 4 jaar niets aan. En als er dan eens 1tje sneuveld .... dan ben ik niet in paniek want die borden zijn niet zo duur.
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
Een 'mooi' servies, het heeft wel wat. Wij hebben nog altijd ons Villeroy & Boch servies van toen we getrouwd zijn 35 jaar geleden, maar we gebruiken het al jaren niet meer vanwege veel te klassiek. Ik zou er dus ook nooit meer zoveel geld aan uitgeven.
 
Lid geworden
25 jul 2010
Berichten
1.100
Waarderingsscore
0
Punten
0
http://lachattegitane.blogspot.com/2011 ... board.html



Wij kochten een servies voor 12 in Ikea, ongeveer 25 jaar geleden. Da wilt wa zeggen, hé. Landelijke stijl, zonder al té veel froeffels.



Maar ik hou eigenlijk wel van een mengelmoes van oude borden, zodoende hebben wij een hele verzameling van antieke tot nieuwe vergaard mettertijd op rommelmarkten, door 'erfenis', sneukelwinkeltjes, car boot sales etc.



Persoonlijk vind ik alles hetzelfde een beetje te geeikt en zelfs mijn volledig servies combineer ik steeds met andere items.
 
Lid geworden
26 jan 2010
Berichten
155
Waarderingsscore
0
Punten
0
MyriamC wrote:
Een 'mooi' servies, het heeft wel wat. Wij hebben nog altijd ons Villeroy & Boch servies van toen we getrouwd zijn 35 jaar geleden, maar we gebruiken het al jaren niet meer vanwege veel te klassiek. Ik zou er dus ook nooit meer zoveel geld aan uitgeven.



Dat bedoel ik nu .... mijn moeder haar goed servies ( gekregen toen ze trouwde 37 jaar geleden ) daar staan de grote stukken ( soepterinnen, koffiekan ) als pronkstukken op de kast, maar ik heb nog nooit uit deze borden gegeten.

Dan heeft ze een servies voor tijdens de week ( wit met blauw ) en voor op de zondag iets in het oud roze.



Ik zou er nooit zoveel geld aan besteden.
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
leen&bjorn wrote:
Dat bedoel ik nu .... mijn moeder haar goed servies ( gekregen toen ze trouwde 37 jaar geleden ) daar staan de grote stukken ( soepterinnen, koffiekan ) als pronkstukken op de kast, maar ik heb nog nooit uit deze borden gegeten.

Dan heeft ze een servies voor tijdens de week ( wit met blauw ) en voor op de zondag iets in het oud roze.



Ik zou er nooit zoveel geld aan besteden.

In die tijd was dat gewoon de mode. Dat servies stond ook op onze huwelijkslijst. Mensen kochten dan twee borden, of twee tas+ondertas omdat het zo duur was. Wij hebben het zelf bij aangevuld tot we het compleet hadden (zonder soepterrine of koffiepot evenwel) en wij hebben het toch zeker 20 jaar dagelijks gebruikt. Tot ik het helemaal beu gezien was. Sindsdien hebben we effen wit uit de Ikea, de Makro, een outlet, ... Ook mooie spullen en als het kapot is, dan kopen we nieuw.
 
Lid geworden
28 okt 2009
Berichten
740
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij gebruiken het hotelservies van mijn grootouders zaliger, zij hadden vroeger een café met eetzaal. Zo van die potjes & borden met bruine rand. Gemaakt in 1968 (staat op elk item op de onderkant) én bovendien vaatwasbestendig. Ons weekbestek is dat van in de GB van denk ik €10 voor een doos (jawel, een plastieken doos) van 6 messen, 6 vorken, 6 soeplepels en 6 koffielepeltjes. Sorry maar ik kan daar echt geen geld aan geven, die dingen snijden, lepelen en vorken even goed. :)
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
Casket wrote:
Sorry maar ik kan daar echt geen geld aan geven, die dingen snijden, lepelen en vorken even goed. :)

Mooi bestek vind ik toch wel iets hebben (net zoals mooi servies trouwens). Ik heb nog verzilverd van toen we getrouwd zijn. Dat heb ik samen met het Vieux Luxembourg servies een jaar of vijftien geleden naar de kelder gebracht. Mijn verzilverd bestek gebruik ik nog wel als we gasten hebben.

Ik doe niet aan 's zondags en weeks. Hier altijd hetzelfde.
 
Lid geworden
24 sep 2010
Berichten
585
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik wist zelfs niet eens dat er nog zoiets bestond als een "mooi zondags servies"



My god, da's zo fifties of sixties :D





Bij ons eet iedereen van 't zelfde servies op eender welk moment, al komt de koning (ja den dienen zeker :) of t' nu zondag of dinsdag is, whatever...
 

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
arnold7 wrote:
Ik wist zelfs niet eens dat er nog zoiets bestond als een "mooi zondags servies"

quote]



Er bestaat altijd iets chiquer volk he :)
 
Lid geworden
19 jun 2009
Berichten
254
Waarderingsscore
0
Punten
0
't Feit dat de meesten onder jullie maar één servies hebben, doet me dan besluiten dat jullie gewoon een mooi dagelijks servies hebben :)



Wij hebben een ecru basic servies uit den Blokker, 7 jaar oud. Vol met grijze krassen op. Hier ga ik echt geen Sint jakobsvruchten op dresseren voor bezoek, da's geen zicht. Ik vind dat veel mooier staan op een mooi bord. Ik doe keiveel moeite om te koken en dan mag da wel op een deftig bord gepresenteerd worden.

Da Blokker-servies gaat zeker de vuilbak niet in met twee kleine kinderen in huis, maar ik wil dus wel graag een mooi tijdloos servies voor als er bezoek komt en ik eens specialer kook.
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
ludentin wrote:
Ik doe keiveel moeite om te koken en dan mag da wel op een deftig bord gepresenteerd worden.

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Kijk eens in de collecties van Villeroy & Boch of Rosenthal. En loop eens binnen bij Inno, daar kan je alles uitgestald zien.
 

Joost79

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 mrt 2009
Berichten
1.237
Waarderingsscore
1
Punten
36
Wij hebben nog geen deftige servies en bestek, maar dat is toch een van de zaken wat er gaat komen.



Bestek is nu van de ikea, en de vorken plooien zo weg... Borden van een of andere uitverkoop, ze zijn nog niet eens mooi egaal... maar je kan er ook mee eten hoor :). Maar toch, ik houd wel van bestek waarbij je een wat zwaardere en stevigere vork en mes in je handen te hebben . :)
 
Lid geworden
28 okt 2009
Berichten
740
Waarderingsscore
0
Punten
0
MyriamC wrote:
Casket wrote:
Sorry maar ik kan daar echt geen geld aan geven, die dingen snijden, lepelen en vorken even goed. :)

Mooi bestek vind ik toch wel iets hebben (net zoals mooi servies trouwens). Ik heb nog verzilverd van toen we getrouwd zijn. Dat heb ik samen met het Vieux Luxembourg servies een jaar of vijftien geleden naar de kelder gebracht. Mijn verzilverd bestek gebruik ik nog wel als we gasten hebben.

Ik doe niet aan 's zondags en weeks. Hier altijd hetzelfde.

Die laatste zinnen spreken mekaar wel tegen hoor, maar ik snap wel wat je bedoelt. Wij zijn 20ers, ik denk dat er heel weinig zijn van onze leeftijd die nog een "zondags"bestek hebben.



Soit, dat bestek van de GB is helemaal niet lelijk. Het is relatief stevig, vaatwasbestendig en het werkt goed. Smaken verschillen, maar zoals gezegd het hoeft niet per sé van V&B of iets dergelijks te zijn om kwalitatief te zijn. Maarja, neem een Renault, hang er de ringetjes op van Audi en mensen zullen het ook wel mooi vinden omdat er ineens Audi opstaat...
 
Lid geworden
27 aug 2009
Berichten
1.008
Waarderingsscore
1
Punten
0
Wij hebben destijds een hele set gekocht van Salt & Pepper, blijkbaar een reeks die nu niet meer op de webshop staat. Nadien ook nog glazen, kommen etc. gekocht. Zijn er heel content van, hebben destijds voor oranje en grijze kleur gekozen, beetje 'flashy'.

Ik weet niet in hoeverre je met "mooi" servies een "zondags" servies bedoelt, want dàt is het nu ook weer niet vind ik. Het is gewoon heel degelijk, mooi, kwaliteitsvol, maar niet mega verfijnd. Ik vind een apart servies voor gelegenheden trouwens een beetje gedateerd (én zotte kosten bovendien), als dat al de bedoeling was ...

Qua design eerder vloeiende lijnen in de collecties van S&P, niet (veel) vierkante spullen ...
 
Lid geworden
19 feb 2007
Berichten
6.447
Waarderingsscore
2
Punten
0
Ik heb eens zo van die handgemaakte borden en tassen van frankrijk meegebracht. Elke bord en tas is anders :) Heeft wel iets. En verder gewoon borden van ikea. Meer moet dat niet zijn :)
 
Lid geworden
26 mei 2008
Berichten
779
Waarderingsscore
1
Punten
0
Tassen stapelen kan, 2 hoog, als je goed kan goochelen ook 3 hoog ;-) Ze zijn er niet voor gemaakt in elk geval. En betreft vaatwasser... er blijft soms wel wat water op de onderkant staan idd.
 
Lid geworden
10 jan 2008
Berichten
2.780
Waarderingsscore
0
Punten
0
My god ... 's zondags servies!

Dat is gelijk die schoon tafel die enkel voor de communies en kerstmis gebruikt wordt en gewoon plaats staat te verdoen ...



Ik heb verdekke een schoon servies, geen goedkoop, maar ook geen superduur, ook bestek dat redelijk duur was, maar wel 100% mijn goesting ...

Dat doet nu allemaal al 7 jaar dienst en tenzij dat het effectief kapot zou gaan gaat dat de volgende 20 jaar ook nog mee hoor! (jaja, na 7 jaar vind ik het nog altijd even schoon als de dag dat ik het kocht :!: )



Nu, als ge klein mannen hebt snap ik dat ge uw duur servies daar niet aan voorschoteld, maar dat is toch ook maar een beperkte periode in een mensenleven hé :wink:
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan