• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

welk merk PVC ramen kiezen

Lid geworden
15 apr 2010
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik wil nieuwe PVC ramen plaatsen om energie te besparen. Ik denk aan Veka , Deceuninck of Schuco ramen. Of nog ander?
Wie heeft ervaring met deze merken?
dank u

Michielr_999

Gewaardeerd lid
Lid geworden
17 jan 2021
Waarderingsscore
308
Punten
63
Ik was content van Finstralramen geplaatst door Finestra (15 jaar geleden!)

Tornadinho

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
1 mei 2017
Waarderingsscore
805
Punten
113
De profielproducenten leveren allemaal prima materiaal. Het is wat de schrijnwerker er mee doet en hoe goed die het afwerkt wat van belang is.
Daarmee is het allemaal gezegd, dus zoek u een schrijnwerker met goede reputatie in de buurt. Die zal waarschijnlijk ook veel werk hebben dus je zal even moeten wachten.

Lid geworden
15 apr 2010
Waarderingsscore
0
Punten
1
De profielproducenten leveren allemaal prima materiaal. Het is wat de schrijnwerker er mee doet en hoe goed die het afwerkt wat van belang is.
Daarmee is het allemaal gezegd, dus zoek u een schrijnwerker met goede reputatie in de buurt. Die zal waarschijnlijk ook veel werk hebben dus je zal even moeten wachten.
Jammer genoeg heb ik niet veel weet van schrijnwerkers met goede reputatie.
Iemand ervaring met Any Window uit Asse en Productie in Aalst. Dank u

Generaldude

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 dec 2014
Waarderingsscore
465
Punten
83
Zonder te worden veroordeelt door woke en andere lettergroepen want die bestaan ook in de bouwwereld zou ik toch wel wat reserves en voorbehoud nemen op fabrikanten uit sommige voormalige Oostbloklanden. Daarmee bedoel ik uiteraard niet landen zoals Polen Hongarije en dergelijke die al veel verder staan. Behoed u ook voor aanbiedingen uit de de wat meer Oosters gerichte landen. Turkeye, Marokko, Algerije zijn de nieuwe leveranciers aan het worden door hun lage loonkosten en eerlijk gezegd door hun materiaal ook. Ik heb bruine pvc ramen gezien die door de warmte gewoon bol en hol begonnen te staan. Er was daar geen stukje stalen versterking of om krimp en uitzetting tegen te gaan in verwerkt.

Lid geworden
15 apr 2010
Waarderingsscore
0
Punten
1
Zonder te worden veroordeelt door woke en andere lettergroepen want die bestaan ook in de bouwwereld zou ik toch wel wat reserves en voorbehoud nemen op fabrikanten uit sommige voormalige Oostbloklanden. Daarmee bedoel ik uiteraard niet landen zoals Polen Hongarije en dergelijke die al veel verder staan. Behoed u ook voor aanbiedingen uit de de wat meer Oosters gerichte landen. Turkeye, Marokko, Algerije zijn de nieuwe leveranciers aan het worden door hun lage loonkosten en eerlijk gezegd door hun materiaal ook. Ik heb bruine pvc ramen gezien die door de warmte gewoon bol en hol begonnen te staan. Er was daar geen stukje stalen versterking of om krimp en uitzetting tegen te gaan in verwerkt.
Dat ben ik zeker niet van plan. Het is een Deceuninck producent. Maar zoals eerder vermeld is de plaatsing belangrijk. En als ik reviews opzoek dan krijg ik er bij iedereen slechte te lezen. Mogelijks plaatsen mensen alleen slechte reviews en minder goede? dank

Tornadinho

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
1 mei 2017
Waarderingsscore
805
Punten
113
Dat ben ik zeker niet van plan. Het is een Deceuninck producent. Maar zoals eerder vermeld is de plaatsing belangrijk. En als ik reviews opzoek dan krijg ik er bij iedereen slechte te lezen. Mogelijks plaatsen mensen alleen slechte reviews en minder goede? dank
Opmerking dat Deceuninck ook productieplant heeft in Turkije, vroeger (~15 jaar terug) wilden ze van daar geen levering doen aan leveranciers voor export naar Europa (om hun thuismarkt te beschermen), geen idee hoe dit vandaag nog zo is.

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Waarderingsscore
779
Punten
113
Erg tevreden van Schuco, voorheen Profel maar dat was geen aanrader.

Generaldude

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 dec 2014
Waarderingsscore
465
Punten
83
De drijfveren van het Turkse De Ceuninck had niks te zien met bescherming van de Europese kwaliteit maar wel met het beschermen hun omzet. Maar voor een grote groep zou dat niet veel mogen uitmaken. Wat ze hier producren en verkopen voor 100 euro doen ze ook met hun Turkse productie. Verkopen voor 100 euro Alleen ligt hun productiekost daar lager dus maken ze op die 100 euro meer marge. Ook al moeten ze die duizenden km transporteren.
Ik wil TS beschermen tegen anderen die een product aanbieden dat misschien wel goed genoeg is voor een regionale markt maar niet voor de onze. En dan gaat het in vele gevallen om geproduceerde ramen en niet om leveringen van profielen. Plaatselijke in dit geval dan Turkse raamfabrikanten bieden dan volledig afgewerkte producten aan voor de export. Hier in Belgie en naar alle waarschijnlijkheid ook blijven die producten binnen een bepaalde groep van handelaars. Om het vrijuit te zeggen ken ik weinig plaatsers met een autochtone achtergrond die zaken doen met die bedrijven. Toch niet in onze sector. Dat is gewoon een gegeven en n heeft niet de bedoeling te stigmatiseren. Want het rare ervan is dat dan heel veel inox toebehoren voor het installeren van een spiderglasgevel dan wel uit die landen komt. Soit het is een complex gegeven dat je zelfs niet op 1 blz uitgelegd krijgt

Lid geworden
15 apr 2010
Waarderingsscore
0
Punten
1
Maar hoe kom ik te weten waar de firma hun profielen geproduceerd worden? Ze gaan mij dat niet zeggen dat ze mindere kwaliteit aanbieden vrees ik. Dus Deceuninck mogelijks Turkse productie? dank u

Generaldude

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 dec 2014
Waarderingsscore
465
Punten
83
Ik zou mij daar zoals ik zei niet te druk in maken. De markt voor de gammisten is beetje zelf regulerend. Een serieuze constructeur laat ook zijn naam niet bezoedelen door te gaan besparen met goedkope profielen om ramen te produceren waar door hij later veel problemen krijgt. De gekende merken van profielen doen dat ook per markt. Zo is de pvc voor Duitsland van bvb Schuco van een andere specificatie dan de die die hier in Belgie aanbod komt. Maar ook dat begint zich te niveleren want teveel verschillende productie kost geld en dat kunnen die multinationals missen als kiespijn. Jij hebt de keuze uit 3 mogelijkheden. Je koopt bij een fabrikant van ramen die ook zelf zijn profielen maakt zoals bvb Winsol. Je koopt bij een constructeur die de profielen koopt en verwerkt tot ramen of als derde je doet zaken met iemand die een afgewerkt product koopt en bij jou komt plaatsen. Welke is de beste ? Bij de grote namen kom je niet zo direct door de voordeur. bvb Pierret heeft een dealernet maar Winsol ook Die kennen hun product maar maken dus zelf niks komen alleen plaatsen/afleveren/service. Pierret bvb levert alleen rechtsreeks voor grote projecten. Je zal dus vooral moeten kiezen uit de kleinere constructeur van ramen of diegene die fungeren als dealer. Soms zit daar wel een uitzondering op maar daar ga ik niet op in het is voor de particulier al moeilijk genoeg. Bijna alle merken kunnen tegen elkaar op. Maar als een offerte plots "voor allemaal het zelfde" plots 10 k goedkoper is ja dan ........... En ga ook geen tien offertes vragen je zal het bos nie meer door de bomen zien of hoe zeggen ze dat nu weer. Bezoek een showroom kijk of hun modellekes u aanstaan want dat is de eerste beoordeling. Tenzij u dat niks kan schelen. Selecteer diegene waar ge u goed bij voelt en vraag er een stuk of vijf op. Meer dan voldoende om een idee te krijgen. Let niet alleen op de kwaliteit van de goederen maar ook en nog meer op de plaatsing. Vraag hoe ze het doen, maak daar een lijstje van. Want ook daar zitten grote verschillen. Er zijn er die er de ramen van ver in smijten maw boven aan 2 doken en voor de rest doet pu schuim zijn best. Maar er zijn er die met de nodige aandacht alles voorbereiden zeker als het een renovatie is.

Fondan

Actief Lid
Lid geworden
22 okt 2020
Waarderingsscore
70
Punten
28
Mijn dochter heeft paar jaar geleden Schuco laten plaatsen,zeer degelijke ramen.
Ze heeft toen zwarte genomen,over kleur behouden kan ik niet zoveel zeggen staan er nog niet lang in.

Ik zelf heb 2j geleden nieuwe ramen gestoken en voor en achterdeur.
Ben bij raamwinkel geweest.
Ik heb Kommerling genomen (hebben ook schuco).
En moet zeggen ook zeer tevreden van.

Prijs was veel beterkoop,maar is ook normaal moet zelf ook veel doen.
Oude ramen uitbreken,en alles proper maken tegen dat de plaatser komt (moet wel meehelpen met de plaatser).Dacht dat het 500€ per dag was.

En ik heb daarna zelf alles afgewerkt binnen rond de ramen.
Had ook binnen mijn venstertabletten uitgebroken enz.
Maar wel heel tevreden van raamwinkel (profielen,raambeslag).

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan