• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

welk koppelstuk socarex ?

Woubeir

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
2.384
Waarderingsscore
299
Punten
83
In de tuin moet 200 meter Socarex worden ingegraven. Omdat die maar maximaal in 100 meter lengte beschikbaar zijn, moeten er zo 2 aan elkaar worden gekoppeld. Maar welk koppelstuk kan ik hiervoor gebruiken ?
 

roosen00

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 nov 2016
Berichten
1.563
Waarderingsscore
1.052
Punten
113
Een mof


Best een elektrolas
Nadeel is dat je er het materiaal voor moet hebben
 

Woubeir

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
2.384
Waarderingsscore
299
Punten
83
Zou zoiets of iets gelijkaardigs kunnen ? Want hiervoor lijk je niet speciaal materiaal nodig te hebben.
 

Woubeir

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
2.384
Waarderingsscore
299
Punten
83
Gewoon 2 Socarexen van gelijke diameter aan elkaar koppelen en ingraven.

 

Woubeir

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
2.384
Waarderingsscore
299
Punten
83
LDPE bedoel je dan waarschijnlijk ?
 

Woubeir

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
2.384
Waarderingsscore
299
Punten
83
bedoel je LDPE-buis van 32 mm of zo ? Waar dan ? Want nog niet gevonden, maar misschien zoek ik verkeerd.
 

Kegel

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2012
Berichten
625
Waarderingsscore
290
Punten
63
bedoel je LDPE-buis van 32 mm of zo ? Waar dan ? Want nog niet gevonden, maar misschien zoek ik verkeerd.
Heb er een link bij gezet. Is dat niet wat je bedoelt?
 
V

Verwijderd lid 178789

Guest
Daar waar je uw socarex hebt gekocht hebben ze de originele moffen hiervoor.
Er zijn uiteraard verschillende maten in socarex vanaf 1/2 ", 3/4", 1" enzovoort.
Daarnaast heb je nog verschillen in wanddikte vermeld als R (renforcé of versterkt) of als N (normal)
Het zijn die twee dingen die je moet opgeven: bijvoorbeeld een mof koppeling van 3/4" R.
 

Woubeir

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
2.384
Waarderingsscore
299
Punten
83
Kunnen die messing koppelingen zomaar in de grond ?
 
V

Verwijderd lid 178789

Guest
Messing kan daar in principe tegen, maar ik zou die wel rondom met tape omwikkelen voor het geval er agressieve producten in de grond zouden zitten. Vocht is in ieder geval geen probleem.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan