Welk is de interessantste/mooiste gevel van de 2? (OB modern...)

• optie 1

Stemmen: 40 95,2%
  • optie 2

Stemmen: 2 4,8%

• Totaal aantal stemmers
    42

Welk is de interessantste/mooiste gevel van de 2? (OB modern...)

Lid geworden
7 nov 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mij zegt persoonlijk optie 1 het meest. Net iets specialer dan optie 2 !

Lid geworden
12 jan 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wat mij betreft: optie 1. Veel "interessanter". De tweede vind ik precies een grote saaie blok.

Lid geworden
9 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
esthetisch voor mij : altijd optie 1, maakt het geheel wat luchtiger ; optie 2 ziet er een bunker uit, zeker met zo'n baksteen in een deprimerende kleur ; ben zelf niet zo'n fan van bakstenen, geef mij maar een houten gevelbekleding ; smaken en kleuren, weet je wel...)

toch nog 1 opmerking : als je voorgevel op de regenkant staat (doorgaans zuidwest in onze contreien), dan zou ik toch eens nadenken over optie 2 (eventueel met wat lichtere materialen), want anders gaat de wind en de regen van de auto-beschuttende kwaliteiten van je carport niet veel overlaten, vrees ik.

PS : ik hoop dat het allemaal goeie chauffeurs zijn bij jou thuis, want die auto er in rijden is 1 ding ; er uit is al wat anders, met die gestapelde stenen muur pal links van u ; ik zou ook zeker geen dolomiet of kiezels of zoiets voorzien voor de oprit, want daar gaan serieuze voren in komen van al dat gedraai en gemanoeuvreer...

Lid geworden
10 okt 2008
Waarderingsscore
2
Punten
0
Doe maar optie 1. Wel een duur afdak voor een auto. Origineel is het ook al nie echt. Alle nieuwbouw begint wat op elkaar te lijken. Pastorij godbetert of een blokken doos.

Smettuh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
36
Voor mij ook optie 1.

Maar ik zou het ook niet willen bekostigen hoor ..

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
3
Punten
0
Optie 1. Zeker en vast.

Toch als ik het prijsverschil met optie 2 niet moet betalen! :grin:

Lid geworden
3 nov 2009
Waarderingsscore
1
Punten
0
Optie 1 is zeker de mooiste! Maar technisch moeilijker uit te voeren, meer aandacht om je isolatie correct te plaatsen en een stuk duurder.

Eigenlijk komt je volledige gevelsteen op lintelen te rusten. Waar er links dan nog een hoek zonder steun gemaakt moet worden. Laat maar aanrukken die beton/ijzer! En hopen dat de lintelen niet licht doorbuigen.

Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
janvanlandeghem;1693912 wrote:
Alle nieuwbouw begint wat op elkaar te lijken.

Ik heb niet gestemd want ik zou geen geen van beide willen, om bovenstaande reden.

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
3
Punten
0
Bwa, da's altijd zo he. Alle stijlen passeren wel eens. Fermette, pastorie, kubus met piramidedak, moderne blokkendoos, moderne witte blokkendoos,...

Er zijn maar weinig woningen die er echt uitspringen.

Lid geworden
22 okt 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0

Even verduidelijken waarom deze Poll:

Er wordt hier altijd gezegd dat je in een ontwerp je moet laten leiden door een architect (Deze heeft hiervoor gestudeerd, meer ervaring, andere invalshoeken,...)

En ik ben daar maar voor een gedeelte mee akkoord.

Optie 2 was het voorstel van onze eigen architect,

terwijl wij toch vooral optie 1 leuker vonden: Dit voorstel kwam niet van onze architect maar hadden wij zelf meegenomen uit een voorontwerp van een andere architect (wij zijn bij meerdere gepasseerd) en heb ik in onze architect zijn 3d-schetsen gebricolleerd.

Dit vond hij esthetisch minder en heeft geprobeerd ons van het idee af te krijgen (wat bijna gelukt was want m'n vriendin begon serieus te twijfelen) louter o.w.v. esthetische redenen bedoel ik dan, niet de financiele.

De poll toont aan dat we de bal toch niet mis sloegen.

Wat ik dus bedoel is dat je niet altijd je architect moet volgen, maar ook op je eigen "gut-feeling" mag vertrouwen van tijd tot tijd.

P.s. we hebben toch ons goesting gedaan

;)

Bekijk bijlage 115

Bijlagen

• pic116e.jpg
    pic116e.jpg
    85,5 KB · Weergaven: 0
Lid geworden
13 jun 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Waarom stel je eigenlijk de vraag, als je de werken al hebt uitgevoerd?

Ik vond de eerste optie het mooist, die je dus hebt uitgevoerd. Waarschijnlijk lag het verschil in de twee in kostprijs en deed dat jullie twijfelen. Goesting kost altijd geld, dat heb ik al geleerd.

stonebiker

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 jan 2007
Waarderingsscore
3
Punten
38
TieLo;1694803 wrote:
Waarom stel je eigenlijk de vraag, als je de werken al hebt uitgevoerd?

Ik vond de eerste optie het mooist, die je dus hebt uitgevoerd. Waarschijnlijk lag het verschil in de twee in kostprijs en deed dat jullie twijfelen. Goesting kost altijd geld, dat heb ik al geleerd.

Is niet zo erg dat het duurder is want met een blokkendoos spaar je sowieso circa 30.000 euro uit op het dak.

Bovenaan