Graag hadden wij zoals vele een domotica-systeem geinstalleerd. Echter na al weken opzoeken en nadenken zie ik compleet het bos door de bomen niet meer.
Wat waren onze wensen
verlichting
-ingestelde sferen
-dimmen
-bv gangverlichting dmv van bewegingssensor
-aanwezigheidssimulatie
-alles uit
verwarming
-kamerthermostaten
-intelligente vloerverwarming. bv als de houtkachel brandt, de zone op een laag pitje brengen
beveiliging
-gepersonaliseerde toegangscontrole
-alarmcontact in deuren en ramen
-bewegingsmelder
-bewakingen voor 'natte kelder', 'waterlek technische ruimte'
-gekoppeld aan smsmodule
-een 'ik verlaat de woning' knop
Sturing van zonneweringen vind ik wat overkill...
Wat mij het meeste aan het hart ligt is het gedeelte beveiliging en verlichting via bewegingsmelders (ik ben een ramp ivm het licht laten branden.
En na al wat gelezen te hebben, KNX lijkt me niet mijn ding ook al wordt het aanschouwt als the holy grail
En nog al iets wat me opgevallen is op het forum, ik ben geen leek, ben graduaat elektro-mechanica, ben ook actief in de sector.
Ik had graag advies gehad over het meest aansluitende systeem bij mijn wensen met een relatief vrije keuze van bedieningscomponenten.
Wat waren onze wensen
verlichting
-ingestelde sferen
-dimmen
-bv gangverlichting dmv van bewegingssensor
-aanwezigheidssimulatie
-alles uit
verwarming
-kamerthermostaten
-intelligente vloerverwarming. bv als de houtkachel brandt, de zone op een laag pitje brengen
beveiliging
-gepersonaliseerde toegangscontrole
-alarmcontact in deuren en ramen
-bewegingsmelder
-bewakingen voor 'natte kelder', 'waterlek technische ruimte'
-gekoppeld aan smsmodule
-een 'ik verlaat de woning' knop
Sturing van zonneweringen vind ik wat overkill...
Wat mij het meeste aan het hart ligt is het gedeelte beveiliging en verlichting via bewegingsmelders (ik ben een ramp ivm het licht laten branden.
En na al wat gelezen te hebben, KNX lijkt me niet mijn ding ook al wordt het aanschouwt als the holy grail
En nog al iets wat me opgevallen is op het forum, ik ben geen leek, ben graduaat elektro-mechanica, ben ook actief in de sector.