• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Webshop verkoopt niet aan particulieren?

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
3.239
Waarderingsscore
417
Punten
83
Gisteren een setje FFP3 maskers besteld omdat ik binnenkort mijn kelder moet leegmaken vooraleer deze gesaneerd wordt door een firma voor asbestverwijdering. Krijg ik net een mailtje van ze:
Beste Klant,

Wij kunnen uw bestelling niet accepteren. Het product dat u hebt besteld is alleen voor professionals. Dit is ook zo vermeldt op onze site.
Bent u in bezit van een btw nummer dan gelieve ons dit te laten weten zodat wij alsnog uw bestelling kunnen registreren.
Wut?
Het invulveld voor het BTW nummer op het bestelformulier was optioneel. Bovendien vind ik nergens terug dat dit product niet aan particulieren verkocht zou worden. Heb ook even op de frontpage en in de faq gekeken, ook niets over terug te vinden.

Mag dit eigenlijk?
 

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.592
Waarderingsscore
246
Punten
63
Waarom zou het niet mogen? Zijn toch veel bedrijven die alleen aan bedrijven leveren? Zullen wel een reden hebben maar zelfs dat moet niet.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Er zijn zelfs websites die 2 omgevingen hebben.
1 waarbij je de prijzen ziet als particulier
1 waarbij je met btwn° de prijzen krijgt als doorverkoper.

Ofwel zal je dus iemand moeten zoeken met btw nummer en deze voor je wil bestellen ( opgelet ,niet aan dezelfde prijs door laten verkopen . Er moet verplicht winst gemaakt worden -- 1€ dus --
Ofwel moet je dus op de particuliere markt gaan bestellen.
Wel raar dat het BTW invulveld optioneel was.
 

invis

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
7 jan 2018
Berichten
996
Waarderingsscore
539
Punten
93
ik denk dat teaser zijn punt is, is het normaal dat een webshop gewoon producten aan particulieren verkoopt, maar voor specifieke producten dat weigert.

Dat er webshops zijn die zich enkel op professionelen (btw nummers ) richt zal hij wel weten denk ik.
 

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.592
Waarderingsscore
246
Punten
63
Normaal weet ik niet, commercieel slim ook niet maar het mag en ze zullen er wel een reden voor hebben, zeker als ze er omzet voor laten staan en de moeite doen om mail te sturen. Wwettelijk zie ik geen reden waarom het niet zou mogen. Zou me er ook niet druk in maken en idd iemand zoeken met btw nummer of p particuliere markt kijken.
 

Phoebe

Zeer Actief lid
Lid geworden
24 jan 2011
Berichten
535
Waarderingsscore
151
Punten
43
Bij verkoop aan particulieren moeten ze zich aan andere regels houden (oa 14 dagen bedenktijd). Het staat een webshop vrij alleen te leveren aan professionele klanten.
 

SanderR

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 jun 2019
Berichten
1.034
Waarderingsscore
513
Punten
113
Toevallig niet met Corona te maken dat ze geen FFP3's mogen verkopen aan particulieren en dat die moeten worden voorbehouden voor de 'professionals'?
 

Tornadinho

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
1 mei 2017
Berichten
1.161
Waarderingsscore
824
Punten
113
Ik heb er 2 weken geleden nog gekocht als particulier, de vorige waren van januari 2020 en ik was aangenaam verrast dat ze maar één euro/stuk duurder waren geworden sinds de COVID-toestanden. Dit was bij een Belgisch/Nederlandse webshop dus er is niet een beperking naar levering naar particulieren.
 

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
3.239
Waarderingsscore
417
Punten
83
Ik denk niet eens dat ze ze op voorraad hebben. Honeywell 5311, lijkt overal uitverkocht. 10 voor nog geen 40 euro was anders een mooi prijsje. Als iemand nog aanraders heeft voor niet te prijzige ffp3 wegwerpmaskers...
 

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
3.239
Waarderingsscore
417
Punten
83
Toevallig niet met Corona te maken dat ze geen FFP3's mogen verkopen aan particulieren en dat die moeten worden voorbehouden voor de 'professionals'?
Dacht ik ook al, maarja als particulier wil ik ook wel veilig kunnen werken.
 

Kegel

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2012
Berichten
625
Waarderingsscore
290
Punten
63
Ik denk niet eens dat ze ze op voorraad hebben. Honeywell 5311, lijkt overal uitverkocht. 10 voor nog geen 40 euro was anders een mooi prijsje. Als iemand nog aanraders heeft voor niet te prijzige ffp3 wegwerpmaskers...
Waarschijnlijk offtopic maar: Bij onze verbouwing heb ik een paar herbruikbare maskers gekocht van 3M en paar filters. Voor mezelf en eventuele helpers. Beste aankoop die ik gedaan heb..

Herbruikbare van 3M zijn de 9332 beste wat er op de markt is dacht ik (online kan je vergelijkende testen vinden)
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Ik denk niet eens dat ze ze op voorraad hebben. Honeywell 5311, lijkt overal uitverkocht. 10 voor nog geen 40 euro was anders een mooi prijsje. Als iemand nog aanraders heeft voor niet te prijzige ffp3 wegwerpmaskers...
Waarschijnlijk offtopic maar: Bij onze verbouwing heb ik een paar herbruikbare maskers gekocht van 3M en paar filters. Voor mezelf en eventuele helpers. Beste aankoop die ik gedaan heb..

Herbruikbare van 3M zijn de 9332 beste wat er op de markt is dacht ik (online kan je vergelijkende testen vinden)
Dat zijn goede maskers! Die ademen ook veel vlotter dan de wegwerp rommel ?
 

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
3.239
Waarderingsscore
417
Punten
83
Ik denk niet eens dat ze ze op voorraad hebben. Honeywell 5311, lijkt overal uitverkocht. 10 voor nog geen 40 euro was anders een mooi prijsje. Als iemand nog aanraders heeft voor niet te prijzige ffp3 wegwerpmaskers...
Waarschijnlijk offtopic maar: Bij onze verbouwing heb ik een paar herbruikbare maskers gekocht van 3M en paar filters. Voor mezelf en eventuele helpers. Beste aankoop die ik gedaan heb..

Herbruikbare van 3M zijn de 9332 beste wat er op de markt is dacht ik (online kan je vergelijkende testen vinden)
Dit is het offtopic forum :)
Had ik beter ook gedaan voor mijn verbouwingen maar nu is het wat laat voor die 'investering'.
 

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
2.887
Waarderingsscore
1.326
Punten
113
Toevallig niet met Corona te maken dat ze geen FFP3's mogen verkopen aan particulieren en dat die moeten worden voorbehouden voor de 'professionals'?
Klopt, sinds die hele Corona-toestand zijn er bedrijven/firma's die dat type pbm niet meer verkopen aan particulieren... soms staat het zelfs expliciet op hun webshop vermeld. Bij de meesten is het verbod wel opgeheven.
Ik dacht dat Klium ze ondertussen wel terug verkoopt...
 

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
6.372
Waarderingsscore
529
Punten
113
Als je het pakket bij mij (Kortrijk) kan afhalen wil ik het voor jou bestellen.
 

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
3.239
Waarderingsscore
417
Punten
83
Merci voor de tips!

@julien thanks, maar een beetje uit mijn richting (Antwerpen) :)
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan