Waterstopcontact genre Rainbird

• Tags buitenleven kranen tuin waterbeheer watervoorziening
  • Lid geworden
    22 sep 2014
    Waarderingsscore
    1
    Punten
    18
    Hallo,

Ik had graag aan m'n tuinhuis een wat deftigere oplossing gevonden voor een wateraansluiting.
    Momenteel staan 2 kraantjes binnen aan de pomp, maar daar spat wel eens een beetje water door het vullen van een emmer, gieter, GEKA-koppelingen die een beetje lekken, ... Niet zo praktisch voor een houten vloer en de slangen tussen de schuifdeur.
    Echt zin om een kraan aan de buitenzijde te monteren heb ik niet om praktische redenen.

Er moet wel wat debiet doorkunnen om 2 tot 3 sproeiers gelijktijdig te voorzien (pomp verbruikt toch even veel ongeacht veel of weinig debiet) dus nee geen Gardena-waterstopcontacten want dat duurt een eeuwigheid.

Ik denk aan het volgende om in de wand van het tuinhuis te monteren, de insteeksleutel kan als ik klaar ben verwijderd worden.
    Iemand ervaring mee? Kraan staat toch steeds 100% open dus smoren is niet nodig, en kan de sleutel nog voorzien van een kraantje hé.
    Heb je niet te veel kracht nodig om tegen 3 bar waterdruk minimum de sleutel in te steken?
    (moet iets voor grondmontage toch nog wat deftig kunnen fixeren).

waterstopcontact_2.jpg

Waarom niet gewoon een vorstvrije kraan in die wand van je tuinhuis steken, en definitief aansluiten op je pomp?

Gardena waterstopcontact heeft toch een stuk meer debiet dan de standaard tuinslang.
    Je kan die ook met (onpraktisch) grotere diameter van koppeling aankopen.

Voor emmers te vullen is een vorstvrije buitenkraan zoals @Tomvdw aanhaalt het handigst.
    Sproeiers: inbouwen is het properst natuurlijk :)
    Waterstopcontacten is voor bepaalde zaken wel praktisch. Ik heb er wat liggen om ramen te kuisen met osmosetoestel of voor hogedrukreiniger (auto en terras).

Omdat een vorstvrije kraan dan in de weg zit boven het padje langs mijn tuinhuis, daar stoot ik binnen de kortste keren m'n scheen tegen of krijgt wel een tik met de kruiwagen ooit.

Verder gebruik ik liever GEKA koppelingen, de Gardena stopcontacten lijken me niet echt uitwisselbaar nog geschikt voor een redelijk debiet als je die binnendiameter van die koppelingen ziet ;-)

Tja vaste sproeiers... veel werk voor een beetje luxe lijkt me.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan