- Lid geworden
- 4 aug 2018
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 1
Beste iedereen
In onze kelder staat een regenwaterpomp LEADER INOXPLUS 240 (zie foto van de opstelling).
Deze is uitgerust met een pumpcontrol KIN.
De laatste dagen merk ik op dat 's morgens de drukmeter op de pumpcontrol op 0 staat.
De pomp staat dus ook in alarm.
Vreemd, want de ganse dag blijft de meter op +/- 5 bar staan.
Wanneer ik op de reset knop van sturing druk, slaat de pomp niet aan.
Wanneer ik het stopcontact uittrek en terug in steek, slaat de pomp aan en bouwt deze terug druk op.
Ik heb al alle aansluitingen (2x WC, kraan wasmachine en kraan garage) gecontroleerd, maar merk geen drukverlies.
Voor de WC heb ik zelfs al de shell kraantjes een nacht dicht gedraaid zodat er zeker geen verlies kan zijn.
En toch staat de meter 's morgen op 0.
Wat zou dit kunnen zijn?
Ik dacht ook aan de condensator, maar deze is enkele jaren geleden al eens vervangen en bovendien slaat de pomp aan.
De filters zijn enkele weken geleden allemaal gekuist.
Dank voor de reacties
In onze kelder staat een regenwaterpomp LEADER INOXPLUS 240 (zie foto van de opstelling).
Deze is uitgerust met een pumpcontrol KIN.
De laatste dagen merk ik op dat 's morgens de drukmeter op de pumpcontrol op 0 staat.
De pomp staat dus ook in alarm.
Vreemd, want de ganse dag blijft de meter op +/- 5 bar staan.
Wanneer ik op de reset knop van sturing druk, slaat de pomp niet aan.
Wanneer ik het stopcontact uittrek en terug in steek, slaat de pomp aan en bouwt deze terug druk op.
Ik heb al alle aansluitingen (2x WC, kraan wasmachine en kraan garage) gecontroleerd, maar merk geen drukverlies.
Voor de WC heb ik zelfs al de shell kraantjes een nacht dicht gedraaid zodat er zeker geen verlies kan zijn.
En toch staat de meter 's morgen op 0.
Wat zou dit kunnen zijn?
Ik dacht ook aan de condensator, maar deze is enkele jaren geleden al eens vervangen en bovendien slaat de pomp aan.
De filters zijn enkele weken geleden allemaal gekuist.
Dank voor de reacties