• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Watermeter beschermen tegen vries

Michiel_R

Lid
Lid geworden
24 sep 2013
Berichten
148
Waarderingsscore
0
Punten
16
We moeten onze watermeter beschermen tegen vrieskou. We dachten om een bakje te maken en te isoleren. Is dit voldoende?

Een aannemer (van de buren) zei me dat er iets bestaat dat je rond de watermeter en buis kan wikkelen dat elektrisch opwarmt. Weet iemand wat hij bedoeld? Hij had het al gezien maar nog niet gebruikt.
 

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
8.683
Waarderingsscore
30
Punten
48
Dat is onvoldoende ...



Isolatie gaat enkel het afkoelproces vertragen ....



Gebruik de zoekfunctie " elektrische tracing"



k.b.
 

Michiel_R

Lid
Lid geworden
24 sep 2013
Berichten
148
Waarderingsscore
0
Punten
16
Het blijkt een warmtelint te zijn :)

Heeft iemand hier ervaring mee?

KB, ik ga direct eens kijken.
 
Lid geworden
24 mei 2011
Berichten
330
Waarderingsscore
0
Punten
0
ja, heb dit ook, werkt perfect, je hebt er ook met thermostaat (iets zuiniger)
 

Mc Mudface

Actief Lid
Lid geworden
16 okt 2010
Berichten
736
Waarderingsscore
45
Punten
28
Onze meter heeft 2 winters geleden volledig open gestaan (dak was eraf en nog geen vloer op het verdiep) gedurende 2 maand. Een schoon stalleke gemaakt om de regen af te leiden. De meter zelf met zo'n warmtelint er rond in een kast vol steenwol gestoken en geen problemen gehad. Dat was eentje met thermostaat, als ik me niet vergis begint dat bij 3°C te werken.
 

Michiel_R

Lid
Lid geworden
24 sep 2013
Berichten
148
Waarderingsscore
0
Punten
16
Besteld:)

Bedankt voor de nuttige info!
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan