• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Waterkering

Nlk

Nieuw Lid
Lid geworden
26 mei 2011
Berichten
33
Waarderingsscore
0
Punten
6
Hallo,

Ik had een vraag over de folie onder de schuifraam en raam (raam tot op de grond).

Zoals je kan zien op de foto's liggen de folies onder de ramen. Nu bij het nader bekijken zie ik dat er ter hoogte schuifraam de folie zichtbaar is en een beetje uitsteekt boven de chape (werd precies afgesneden) maar bij de andere zie ik echter niets enkel aan de zijkant een klein stukje. Ik kan redelijk diep onder het raamprofiel kijken van het raam en geen folie te bespeuren. Dient die folie ook gelijk te lopen met de chape of is het normaal dat deze is blijven liggen op de vloerplaat (onder de pur neem ik aan).
 

Bijlagen

  • 20220110_161451.jpg
    20220110_161451.jpg
    442,8 KB · Weergaven: 39
  • 20220110_161543.jpg
    20220110_161543.jpg
    407,9 KB · Weergaven: 38
  • Raamdeur.jpg
    Raamdeur.jpg
    91,8 KB · Weergaven: 39
  • Schuifraam.jpg
    Schuifraam.jpg
    118,9 KB · Weergaven: 38

Nlk

Nieuw Lid
Lid geworden
26 mei 2011
Berichten
33
Waarderingsscore
0
Punten
6
Niemand?
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.888
Waarderingsscore
6.536
Punten
113
Je vraag is onduidelijk gesteld .
Sowieso wordt een folie achter de dorpel ( binnenzijde ) naar omhoog gebracht.

Bij de eerste foto's zal je vloerpas maar een centimeter of zo bovenop de chape komen.
Bij de leste foto's veronderstel ik dat de flap nog omhoog moet gebracht worden omdat de afgewerkte vloerpas hoger komt . Chape + tegel vermoed ik.

Er is een topic hierover van enkele dagen terug waar er duidelijke foto's zijn hoe je zo'n dorpel moet inpakken.
 

Nlk

Nieuw Lid
Lid geworden
26 mei 2011
Berichten
33
Waarderingsscore
0
Punten
6
Je vraag is onduidelijk gesteld .
Sowieso wordt een folie achter de dorpel ( binnenzijde ) naar omhoog gebracht.

Bij de eerste foto's zal je vloerpas maar een centimeter of zo bovenop de chape komen.
Bij de leste foto's veronderstel ik dat de flap nog omhoog moet gebracht worden omdat de afgewerkte vloerpas hoger komt . Chape + tegel vermoed ik.

Er is een topic hierover van enkele dagen terug waar er duidelijke foto's zijn hoe je zo'n dorpel moet inpakken.
Alvast bedankt voor uw reactie.

Ik ben inderdaad niet echt duidelijk geweest.

U ziet enkel foto's van het andere raam voor en na (niet van het schuifraam). Dus 2 foto's zonder isolatie en chape en 2 foto's met isolatie en chape. Ik zie echter geen folie uitsteken zoals bij het schuifraam (en ik kan goed onder het raamprofiel zien).

Mijn vermoeden is dat die folie niet naar boven werd gebracht en waarschijnlijk nog steeds op de vloerplaat ligt dus onder de chape en isolatie.

Kan dit kwaad?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan