• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

waterdruk vanaf regenwaterpomp onvoldoende?

Ako

Lid geworden
28 apr 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Mijn hogedrukreiniger en vaatwasser werken beide met hoge druk.
Samen met de toiletten, wasmachine en tuinslang zijn deze aangesloten op regenwater.
Tussen de aansluitingen en de onderwatergedompelde pomp zit een regenwatersysteem waarin het water gefilterd wordt.
Zelfs zonder de vuilfilter en koolfilter stoppen de hogedrukreiniger en vaatwasser regelmatig.
De vaatwasser elke 3 beurten, de hogedrukreiniger na 10 min.
Kan dit zijn omdat de apparaten een hogere druk verwachten?
De andere toestellen hebben hier geen last van.
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Hoge druk leidingwater? Hoeveel bar staat er op je regenwater?
 

Ako

Lid geworden
28 apr 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
De manometer staat op 5. Dus dat kan inderdaad het probleem zijn.
Bedankt Tom.
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Je trekt wel vreemde conclusies na alleen een vraag?
Ik heb ook nooit van een vaatwasser gehoord die op hoge (wat noen jij hoog) druk werkt??
Als je hogedrukreiniger stopt kan dat aan het debiet liggen maar je vaatwasser zal toch niet veel nodig hebben van debiet?

De vaatwasser stopt na 3 beurten schrijf je, wat bedoel je daar dan mee, zet je die 3x achter elkaar aan??
Probeer het probleem eens wat duidelijker te omschrijven, dan kunnen we misschien helpen.
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
5 bar is toch vrij veel. Is leidingwater niet 2-3 bar?
Mijn regenwaterpomp slaat af op 4 bar, maar als de kraan open staat pompt die rond de 3
 

Ako

Lid geworden
28 apr 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
@janus wago. De hogedrukreiniger en vaatwasser verspreiden water onder een hogere druk dan inkomend en werken beide met een reservoir. Om dit gedurende lange tijd vol te houden lijkt het me logisch dat er een verwachting is naar de waterdruk die toekomt.
De vaatwasser stopt elke derde keer midden in zijn programma.
@Tom. Dat heb ik ook ergens gelezen. Tijdens de werking is het 4 bar.
 

getmixedup

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Berichten
1.678
Waarderingsscore
1.181
Punten
113
Ben je zeker dat het probleem van de vaatwasser/hogedrukreiniger zich bij het regenwater bevinden? Kan je beide toestellen de komende periode eens gebruiken op leidingwater en testen of er iets veranderd aan het gedrag?
Een logboek bijhouden van wanneer de uitval gebeurt is ook handig, misschien zijn er andere randvoorwaarden die de uitval veroorzaken.
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Ik denk inderdaad ook dat je op een totaal verkeerde gedachte zit en de oorzaak ergens anders zit.
5of 4Bar is al erg veel, ik heb hier soms maar 1Bar en dan werkt alles nog prima.
 

Kegel

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2012
Berichten
625
Waarderingsscore
290
Punten
63
Meestal hebben die twee apparaten een voorfilter. Die misschien is checken? Als het regenwater is kan daar wel is iets in blijven zitten.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan