• Update forum

Op 31-01-2023 is er een update uitgevoerd op het forum. Mocht er na deze update iets niet werken, of indien er iets grafisch niet correct wordt weergegeven, gelieve dit dan te melden in het topic functionele verbeteringen voor het forum . Dan bekijken we en passen we het zo snel mogelijk aan.

Water op dakrand

Lid geworden
8 nov 2020
Waarderingsscore
3
Punten
3
Beste,

Er blijft water op mijn dankrand staan op droge dagen na een regenbui.

Is dit een probleem - ik had steeds begrepen dat dit niet ok is?

Groeten,
IMG_7728.jpg
Arne

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
2.181
Punten
113
Maakt niet uit.

huisadvies

Gewaardeerd lid
Lid geworden
4 jan 2021
Waarderingsscore
274
Punten
63
neen dat is niet ok, zeker niet zo een hoeveelheid op zulk een kritisch punt.
en zelfs een kit is niet 100%, zeker niet na enkele jaren ...

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Waarderingsscore
471
Punten
83
Tja, met roofing zouden er nog wat laagjes over elkaar gebrand kunnen worden...
Ik neem aan dat TS 10 jaar garantie heeft op een nieuw aangelegd/gerenoveerd dak. Misschien eens contact opnemen met de betreffende dakwerker?
Wat is het nut van dat profiel waardoor het water net daar blijft staan?

Donat

Actief Lid
Lid geworden
27 aug 2007
Waarderingsscore
34
Punten
28
Komt daar een afrvoerpijp op uit van een hoger dak ofzo ?

Je zou eens met een waterpas kunnen kijken of de dakrand afhelt naar de misse kant, deze zou idealiter naar binnen afhellen.

Die dakrandprofielen in alu of zink kunnen ook serieus uitzetten door de zon en hoge temperatuur, dus zelfs met kit zou ik daar geen staand water op willen..

Lid geworden
8 nov 2020
Waarderingsscore
3
Punten
3

Je zou eens met een waterpas kunnen kijken of de dakrand afhelt naar de misse kant, deze zou idealiter naar binnen afhellen.

Die dakrandprofielen in alu of zink kunnen ook serieus uitzetten door de zon en hoge temperatuur, dus zelfs met kit zou ik daar geen staand water op willen..
Daar komt nu inderdaad NAAST een afvoerpijp uit van een hoger dak, maar de helling zit hier fout...
Algemene aannemer heeft steeds mondeling gezegd dat dit geen probleem is en "dat is normaal" zoals geplaatst door zijn onderaannemer.
Ze gingen dit oplossen met wat kit en een latje... we zijn alvast weer wat maanden verder.

Ik neem aan dat TS 10 jaar garantie heeft op een nieuw aangelegd/gerenoveerd dak. Misschien eens contact opnemen met de betreffende dakwerker?
Tja - Ja dat nemen wij ook aan...

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
2.181
Punten
113

Daar komt nu inderdaad NAAST een afvoerpijp uit van een hoger dak, maar de helling zit hier fout...
Algemene aannemer heeft steeds mondeling gezegd dat dit geen probleem is en "dat is normaal" zoals geplaatst door zijn onderaannemer.
Ze gingen dit oplossen met wat kit en een latje... we zijn alvast weer wat maanden verder.

Tja - Ja dat nemen wij ook aan...
Het water blijft niet staan door dat profiel hé, dat heeft daar niets mee te maken.
het gaat hier over een verkeerde helling van de dakopstand.

w.g.b.

Zeer Actief lid
Lid geworden
28 okt 2008
Waarderingsscore
83
Punten
48
Maak is een duidelijke foto van de verbinding of aansluiting EPDM met het profiel wat aan de randen is gemonteerd. Wat hebben hebben ze daarvoor gebruikt. Kit is in heel veel gevallen k..
Op de foto zie ik boven de zijuitloop al iets wat anders als de rest van de rand is.

Lid geworden
8 nov 2020
Waarderingsscore
3
Punten
3
Maak is een duidelijke foto van de verbinding of aansluiting EPDM met het profiel wat aan de randen is gemonteerd. Wat hebben hebben ze daarvoor gebruikt. Kit is in heel veel gevallen k..
Op de foto zie ik boven de zijuitloop al iets wat anders als de rest van de rand is.
Zal ik morgen doen!

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Waarderingsscore
471
Punten
83
Idd, enkele foto's van de andere kant en uit verschillende hoeken maken al veel duidelijk... Iig is dit een vakman onwaardig!
Ik zou bijna denken dat de epdm over de 2 daken doorloopt en dat ze er een profiel tussen hebben geplaatst om te vermijden dat alles wegwaaid...

Bovenaan