• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Water keert terug golfplaat

Hypex20

Lid
Lid geworden
13 feb 2017
Berichten
220
Waarderingsscore
0
Punten
16
Hoihoi,

Bij onze woning hebben we een loods staan. Momenteel bij een hevige bui drupt het op verschillende plaatsen binnen.

We zijn van plan om later het dak te vernieuwen, is behoorlijke kost want is 15mx30m.

Momenteel liggen er golfplaten op (asbest) zonder isolatie. Maar dus bij de overlap(stapsgewijs naar beneden) komt er water naar boven door de overlap.

Hoe kan ik dit voor een tijdje waterdicht maken? Iemand ervaringen met dit probleem?
 

w.g.b.

Gewaardeerd lid
Lid geworden
28 okt 2008
Berichten
3.611
Waarderingsscore
133
Punten
63
De helling van het dak vind je niet belangrijk genoeg om deze even te vermelden.
 

Hypex20

Lid
Lid geworden
13 feb 2017
Berichten
220
Waarderingsscore
0
Punten
16
De helling van het dak vind je niet belangrijk genoeg om deze even te vermelden.
Hoe bedoelt u? Reden pas ontdekt na starten van deze topic.. echter blijft het probleem wel hetzelfde.
 
V

Verwijderd lid 219242

Guest
Ik vind het vrij opmerkelijk dat hier oplossing worden gegeven (waaronder nog roofing branden) op een asbest dak!

De enige correcte methode is het dak veilig afbreken en vervangen door een asbest vrij dak. U brengt u zelf enkel in gevelaar met de vele lapmiddelen.
 

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Berichten
1.493
Waarderingsscore
972
Punten
113
Zal morgen eens foto nemen. Reden dat het water terugkeert is omdat er te weinig helling is.. laagste punt is dikke 2 meter. Dus zou gewoon via ladder erop gaan en dan via stellingsplanken verplaatsen?
Reden dat ik het vraag is dat ik onlangs zelf een asbestdak heb verwijderd. Die breken of je maakt daar heel snel beschadigingen in, zeker als je daar dan stellingplanken op gaat verschuiven. Ik zou echt door de zure appel heenbijten en het dak vernieuwen. Die liquid rubber is ook niet gratis hé. Er wordt vaak lacherig gedaan over asbest, maar je zal het binnen tien jaar maar zitten hebben.
 

Hypex20

Lid
Lid geworden
13 feb 2017
Berichten
220
Waarderingsscore
0
Punten
16
Bedankt voor de reacties.. En dan qua vernieuwen, is het echt noodzakelijk om dan platen te nemen met een laag isolatie aan? Dit tegen condens of zijn er andere mogelijkheden? Zijn natuurlijk een pak duurder met isolatie zie ik.
 

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Berichten
1.493
Waarderingsscore
972
Punten
113
Waar gebruik je die loods voor?
 

Hypex20

Lid
Lid geworden
13 feb 2017
Berichten
220
Waarderingsscore
0
Punten
16
Momenteel staan er veel oude tractoren in en ook behoorlijk wat werkmateriaal..
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.038
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Zonder isolatie zal het letterlijk binnen regenen bij koud weer, zonder dat er een druppel doorheen de dakhuid gaat. Been there, done that…
 

w.g.b.

Gewaardeerd lid
Lid geworden
28 okt 2008
Berichten
3.611
Waarderingsscore
133
Punten
63
Zal morgen eens foto nemen. Reden dat het water terugkeert is omdat er te weinig helling is.. laagste punt is dikke 2 meter. Dus zou gewoon via ladder erop gaan en dan via stellingsplanken verplaatsen?
Sorry over het hoofd gezien.
 

Hypex20

Lid
Lid geworden
13 feb 2017
Berichten
220
Waarderingsscore
0
Punten
16
nen regenen bij koud weer, zonder dat er een druppel doorheen de dakhuid gaat
Zonder isolatie zal het letterlijk binnen regenen bij koud weer, zonder dat er een druppel doorheen de dakhuid gaat. Been there, done that…
wat zou u mij aanraden? platen met isolatie aan? Is dit dan de betere maar vermoedelijk niet goedkoopste oplossing?
 

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Berichten
1.493
Waarderingsscore
972
Punten
113
Momenteel staan er veel oude tractoren in en ook behoorlijk wat werkmateriaal..
Moet het droog blijven, dan isolatie (extra zure appel), moet het niet droog blijven dan zonder. Maar wil je die loods dan ooit voor iets anders gebruiken, dan is het nog eens extra zuur.
 

Hypex20

Lid
Lid geworden
13 feb 2017
Berichten
220
Waarderingsscore
0
Punten
16
Momenteel staan er veel oude tractoren in en ook behoorlijk wat werkmateriaal..
Moet het droog blijven, dan isolatie (extra zure appel), moet het niet droog blijven dan zonder. Maar wil je die loods dan ooit voor iets anders gebruiken, dan is het nog eens extra zuur.
En is een viltlaag voldoende of dient het effectief isolatie te zijn (paar cm).
Merci alvast voor alle info!
 

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
3.625
Waarderingsscore
899
Punten
113
Ik zou toch eens een prijs (laten) maken voor vervanging. Wij hebben ook asbestdaken vervangen van oa. een hangar en de prijs viel veel beter mee dan we op voorhand hadden ingeschat (2 jaar geleden, 110 €/m² inclusief hout om de spanten beter te overspannen, 12 cm PUR, dampscherm en epdm en ook afwerking goten).

Er zijn zelfs premies voor onverwarmde gebouwen zoals hangars: https://www.vlaanderen.be/premie-vo...an-een-niet-verwarmd-niet-residentieel-gebouw
hier is het met zonnepanelen, ik heb niet alles in detail uitgeplozen, wij zaten nog in de vorige subsidie en konden via een andere regeling ook een beroep doen op de subsidie voor vervanging van het dak van de hangar.
Je spreekt van oude tractoren, ik veronderstel dan dat het geen landbouwbedrijf is, want daar bestaan ook regelingen voor.
 

Hypex20

Lid
Lid geworden
13 feb 2017
Berichten
220
Waarderingsscore
0
Punten
16
Ik zou toch eens een prijs (laten) maken voor vervanging. Wij hebben ook asbestdaken vervangen van oa. een hangar en de prijs viel veel beter mee dan we op voorhand hadden ingeschat (2 jaar geleden, 110 €/m² inclusief hout om de spanten beter te overspannen, 12 cm PUR, dampscherm en epdm en ook afwerking goten).

Er zijn zelfs premies voor onverwarmde gebouwen zoals hangars: https://www.vlaanderen.be/premie-vo...an-een-niet-verwarmd-niet-residentieel-gebouw
hier is het met zonnepanelen, ik heb niet alles in detail uitgeplozen, wij zaten nog in de vorige subsidie en konden via een andere regeling ook een beroep doen op de subsidie voor vervanging van het dak van de hangar.
Je spreekt van oude tractoren, ik veronderstel dan dat het geen landbouwbedrijf is, want daar bestaan ook regelingen voor.
Ongelofelijk dat er hier ook premies voor bestaan. Dienen nog zonnepanelen te plaatsen dus is zeker iets om mee te nemen.. Bedankt voor de info! 1000 premies en geen mens die nog weet hoe of wat.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Ik zou toch eens een prijs (laten) maken voor vervanging. Wij hebben ook asbestdaken vervangen van oa. een hangar en de prijs viel veel beter mee dan we op voorhand hadden ingeschat (2 jaar geleden, 110 €/m² inclusief hout om de spanten beter te overspannen, 12 cm PUR, dampscherm en epdm en ook afwerking goten).

Er zijn zelfs premies voor onverwarmde gebouwen zoals hangars: https://www.vlaanderen.be/premie-vo...an-een-niet-verwarmd-niet-residentieel-gebouw
hier is het met zonnepanelen, ik heb niet alles in detail uitgeplozen, wij zaten nog in de vorige subsidie en konden via een andere regeling ook een beroep doen op de subsidie voor vervanging van het dak van de hangar.
Je spreekt van oude tractoren, ik veronderstel dan dat het geen landbouwbedrijf is, want daar bestaan ook regelingen voor.
Ongelofelijk dat er hier ook premies voor bestaan. Dienen nog zonnepanelen te plaatsen dus is zeker iets om mee te nemen.. Bedankt voor de info! 1000 premies en geen mens die nog weet hoe of wat.
Zo ongelooflijk is dat nu ook weer niet.
Ze willen tegen 2034 alle asbest aan woningen weg, dan moet je daar in tegemoet komen.
Verder is het qua premies wel even uitpluizen, maar ze hebben heel veel info verzameld op enkele sites. (Met links naar elkaar)
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan