water in polycarbonaatplaat!??

pkt

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 apr 2006
Waarderingsscore
6
Punten
38
Ik heb een veranda met als dakbedekking polycarbonaatplaten!Maar nu het ik vorige week gezien dat er in 1 van de platen ,op het einde ,dus waar het water in de goot afloopt,overal een paar cm water instaat??!!

Hoe zou dit kunnen komen?er zitten nochtans aquastops op het einde van de plaat...

Lid geworden
11 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zitten die aquastops aan beide kanten van de plaat? Een combinatie van regen en veel wind in de verkeerde richting zorgt soms voor water op de meest onverwachte plaatsen.

pkt

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 apr 2006
Waarderingsscore
6
Punten
38
jokke wrote:
Zitten die aquastops aan beide kanten van de plaat? Een combinatie van regen en veel wind in de verkeerde richting zorgt soms voor water op de meest onverwachte plaatsen.

Aquastops zitten idd aan beide kanten van de plaat...

Wat zou ik nu kunnen doen om het water daaruit te laten verdwijnen?,Ev klein gaatje boren in het midden van aquastop.....

Lid geworden
11 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Tja, het water moet er in ieder geval zo snel mogelijk uit omdat je platen anders groen worden vanbinnen. Ikzelf heb maar vier keer met zo'n platen gewerkt en dat is dan ook al enkele jaren geleden. Ik weet niet of daarvoor al veel nieuwe dingen op de markt zijn sindsdien.

Wij gebruikten speciale plakband om de koppen af te plakken.

Heb je die veranda laten zetten? Als dit nog onder de garantieperiode valt zou ik er zelf niets aan doen. Als je dan iets mispeutert zal de schrijnwerker nadien ook zijn parapluutje opendoen...

(Wat ik in zijn plaats ook zou doen :wink: )

pkt

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 apr 2006
Waarderingsscore
6
Punten
38
jokke wrote:
Tja, het water moet er in ieder geval zo snel mogelijk uit omdat je platen anders groen worden vanbinnen. Ikzelf heb maar vier keer met zo'n platen gewerkt en dat is dan ook al enkele jaren geleden. Ik weet niet of daarvoor al veel nieuwe dingen op de markt zijn sindsdien.

Wij gebruikten speciale plakband om de koppen af te plakken.

Heb je die veranda laten zetten? Als dit nog onder de garantieperiode valt zou ik er zelf niets aan doen. Als je dan iets mispeutert zal de schrijnwerker nadien ook zijn parapluutje opendoen...

(Wat ik in zijn plaats ook zou doen :wink: )

Idd,heb veranda laten zetten een 6tal maand geleden,schrijnwerker komt zaterdag es kijken naar het probleem.....

Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
heb net wat documentatie zitten lezen over polycarbonaat (niet voor veranda, maar omdat ik daar een scheidingswand wil mee maken).

Polycarbonaatplaten moet zowel aan boven als onderzijde worden afgeplakt met een speciale tape. Die aan de onderzijde is daarbij in die mate verschillend van die aan de bovenzijde dat die geperforeerd is, zodat vocht er nog terug uit kan.

pkt

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 apr 2006
Waarderingsscore
6
Punten
38
hallo wrote:
heb net wat documentatie zitten lezen over polycarbonaat (niet voor veranda, maar omdat ik daar een scheidingswand wil mee maken).

Polycarbonaatplaten moet zowel aan boven als onderzijde worden afgeplakt met een speciale tape. Die aan de onderzijde is daarbij in die mate verschillend van die aan de bovenzijde dat die geperforeerd is, zodat vocht er nog terug uit kan.

Het zou dus best kunnen zijn dat die tape er verkeerd opgeplakt is??of dat da plaat er omgekeerd opligt??

Bovenaan