Water geven gedurende maximum tijd, manueel te starten

_siva_

Nieuw Lid
Lid geworden
29 dec 2013
Waarderingsscore
2
Punten
8
Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een eenvoudige, fool-proof  oplossing voor het volgende probleem.

Ik ben een klein beetje vergeetachtig, ...

Dus regelmatig, als ik de kraan openzet om water te geven aan de dieren in de weide, of de vijver bij te vullen, of .... en dan intussen iets anders ga doen, kom ik af en toe uren later tot het besef dat de kraan nog op stond. Met het gevolg dat de regenput helemaal leeggetrokken is, en dus de WC's niet meer doorspoelen etc

Bestaat er een soort van beregeningscomputertje à la gardena, waarbij je met de druk op een knop (het moet echt gemakkelijk zijn), bvb 500 liter water laat lopen, of 20 minuten, .. Of iets anders dat de kraan automatisch afsluit als ik het zelf vergeet, of een licht dat aan blijft als er water aan het lopen is.

Alle tips welkom

alvast bedankt,

Marc

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
1.518
Punten
113
Je hebt dat soort apparaten voor de wasmaschines maar die zijn maar instelbaar tot 45L en dat is te weinig voor jouw neem ik aan.

De eenvoudigste methode is de wekker op je telefoon instellen denk ik persoonlijk.

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Waarderingsscore
402
Punten
83
Ik heb daarvoor een elektroventiel geplaatst. Aangestuurd met trappenhalautomaat en  een (Niko hydro) drukknop.

We hebben gemeten hoeveel liter water er op x-tijd doorstroomde. Nodige tijd ingesteld op de automaat. Dat verschilt een beetje in functie van aanwezige waterdruk, maar is ok.

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
5.339
Punten
113
wekker1.jpg

Bijlagen

• wekker1.jpg
    wekker1.jpg
    3,9 KB · Weergaven: 0

knessel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 jul 2006
Waarderingsscore
262
Punten
83
ik herken uw probleem, hier was het van hetzelfde.

Oplossing: een elektrische klep op de wateraanvoer.  Ik stuur deze aan met een drukknop en een Siemens Logo, maar een trappenhuisautomaat kan ook perfect.  Het voordeel van de Logo is dat je ook dagelijks bvb 10 min automatisch kan bijvullen, zeer handig als je op verlof bent.  Daarnaast heb ik ook een schakeling voorzien om de klep handmaig te bedienen, maar dan riskeer je weer om te vergeten deze toe zetten :).

Het vergt een beetje knutselwerk, maar het comfort was het mij zeker waard.  

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan