• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Water bijvullen cv lukt niet

Lid geworden
22 nov 2020
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Punten
1
Dag allen

De herfst komt eraan dus wou even de CV checken. Door het ontluchten van de verwarming is er wat druk weg geraakt op de verwarming en zou graag deze bijvullen.
Bij het bijvullen loopt het mis. Ik open eerst het kraantje dat wit omcirkelt is (zie foto's) en daarna het kraantje aan de rode cirkel. Probleem daarbij is dat het water (aan de kraan met het rode cirkeltje) er langs achter uitspuit en er geen druk bij komt. Het lijkt wel of ik gewoon de kraan open draai in de keuken, het zijn dus geen druppeltjes die eruit komen...

Heeft dit te maken met een vastgelopen terugslagklep of doe ik hier iets mis?

Alvast bedankt voor jullie tips.
 
Lid geworden
22 nov 2020
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hierbij de foto’s
 

Bijlagen

  • 75E9303C-1C0F-4DE6-AD31-10917A2060A7.jpeg
    75E9303C-1C0F-4DE6-AD31-10917A2060A7.jpeg
    173 KB · Weergaven: 86
  • A7F1CA36-FF20-4729-B5D9-CFEABE4CF453.jpeg
    A7F1CA36-FF20-4729-B5D9-CFEABE4CF453.jpeg
    105 KB · Weergaven: 84

m1chaelm

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
2.377
Waarderingsscore
257
Punten
83
Overdruk / keerklepje dat vast zit. Is heel vaak bij een vulset. Zachtjes met een hamertje op tikken wilt al eens helpen, anders even uit elkaar halen.
 

Mathias_L

Nieuw Lid
Lid geworden
21 okt 2018
Berichten
62
Waarderingsscore
4
Punten
8
Moet je het overdrukkraantje (rood) niet steeds volledig openen en pas dan links een klein beetje openen om bij te vullen?
 

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
Overdruk / keerklepje dat vast zit. Is heel vaak bij een vulset. Zachtjes met een hamertje op tikken wilt al eens helpen, anders even uit elkaar halen.
Ik heb dat ook voorgehad....met wat geluk kon ik bijvullen , de andere keren lag er flink wat water op de vloer..:)
Tot mijn loodgieter er een ander merk/type geplaatst heeft , dan was het in orde ! ( Hij wist dat potverdorie , de snodaard )
 
Lid geworden
22 nov 2020
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik heb ondertussen de vulset gedemonteerd gespoeld en terug aangesloten. Het water spuit er niet meer uit, maar het vult het nog steeds niet bij.

Zonder de vulset komt er langs beide kranen voldoende water uit, dus dat is het probleem niet. Kan het dat er niet voldoende druk zit op ons leidingwater? Of is er toch nog iets mis met de vulset?

Hoe test ik dit verder?
 

SanderR

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 jun 2019
Berichten
1.034
Waarderingsscore
513
Punten
113
Ik heb ondertussen de vulset gedemonteerd gespoeld en terug aangesloten. Het water spuit er niet meer uit, maar het vult het nog steeds niet bij.

Zonder de vulset komt er langs beide kranen voldoende water uit, dus dat is het probleem niet. Kan het dat er niet voldoende druk zit op ons leidingwater? Of is er toch nog iets mis met de vulset?

Hoe test ik dit verder?
Vulset toevallig niet verkeerd om terug gemonteerd? Ik zou de vulset aan 1 kant aansluiten op uw koud water leiding en dan kijken of er water uit komt als je de kraan open zet. Als dat niet zo is, dan zit het probleem nog in de vulset.

De koude vuldruk op uw CV zit ergens tussen de 1,5 en 2 bar afhankelijk van de installatie. Ik mag hopen dat uw koud water leiding druk hoger ligt (meestal >3 bar), anders zal er maar een zielig stroompje uit uw kranen komen.
 
Lid geworden
22 nov 2020
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik heb de vulset aangesloten aan 1 kant, de water toevoer kant. Er komt gewoon water uit en geen klein straaltje.
Eens ik hem aansluit hoor ik even het water stromen tot de grjize flexibele buis volzit en dan stopt het stromen. Je ziet ook geen druk bijkomen? Of kan dit een half uur duren? Bij andere verwarming systemen duurde het ong 1/2 mins om 1 bar er bij te zetten. Je hoorde het ook gewoon stromen.
 
Lid geworden
22 nov 2020
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Punten
1
Kan ik enkel het terugslagklep gedeelte vervangen? Zoja, welk onderdeel is dit precies?
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Kan ik enkel het terugslagklep gedeelte vervangen? Zoja, welk onderdeel is dit precies?
Volgens mij het messing onderdeel net onder je kraan aan de kant van de ketel.
 
Lid geworden
22 nov 2020
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik hou jullie op de hoogte :)
 
Lid geworden
22 nov 2020
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Punten
1
Vandaag een volledig nieuwe vulset geïnstalleerd. Heb het nu kunnen vullen tot ongeveer 1.1 BAR, lijkt mij nog altijd niet voldoende? Uit beide kranen zonder vulset komt er tegen hoge druk water uit.

Wat ik wel merk is dat de diameter van de buizen veel kleiner is van het toestromend water dan de buizen die na de vulset zitten. Kan het hier iets mee te maken hebben?
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
De diameter van de leidingen heeft niets met druk te maken, hoogstens met het debiet.
Welke druk heb je op de waterleiding staan?
 
Lid geworden
22 nov 2020
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Punten
1
Dat is een goede vraag. Daar heb ik vandaag geen antwoord op, buiten het feit dat het water op een normale manier uit de kraan komt. Ik kijk in mijn omgeving of iemand mij kan helpen met het meten van druk op de leidingen.
 
Lid geworden
29 apr 2007
Berichten
205
Waarderingsscore
8
Punten
18
Ik ken er niks van, maar ik was de foto's hier boven even aan het bekijken.
Ik veronderstel uitgaande van de opstelling van de ketel en de leidingen dat de waterstroom van wit omcirkelde kraan naar de rood omcirkelde kraan moet gaan om de ketel bij te vullen?
Als ik dan op de 2de foto kijk, dan zie ik daar op die terugslagklep een pijl staan, ik vermoed dat die de stroomrichting van het water moet aanduiden? Die pijl staat naar beneden, terwijl die naar boven zou moeten staan??
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.698
Punten
113
Ik ken er niks van, maar ik was de foto's hier boven even aan het bekijken.
Ik veronderstel uitgaande van de opstelling van de ketel en de leidingen dat de waterstroom van wit omcirkelde kraan naar de rood omcirkelde kraan moet gaan om de ketel bij te vullen?
Als ik dan op de 2de foto kijk, dan zie ik daar op die terugslagklep een pijl staan, ik vermoed dat die de stroomrichting van het water moet aanduiden? Die pijl staat naar beneden, terwijl die naar boven zou moeten staan??
Moet van rood naar wit..
2 buitenste aansluitingen zijn CV , 2 binnenste voor sww
 
Lid geworden
22 nov 2020
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Punten
1
Als dat de oplossing was geweest… ?
 

m1chaelm

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
2.377
Waarderingsscore
257
Punten
83
Waar staat de ketel in de woning? Zolder? Heb wel al een enkele keer gehad dat de waterdruk gewoon niet meer was dan 1 a 1,5 bar ofzo
 
Lid geworden
22 nov 2020
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Punten
1
Alles staat geïnstalleerd in de garage. Pidpa komt binnen onder de garage via de kelder.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan