• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Wat zouden jullie zeker nog veranderen? (aan ons plan)

Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
Lid geworden
5 apr 2006
Berichten
72
Waarderingsscore
0
Punten
0
wat ik zou veranderen:



1.plaats koele berging:

zó ver van de garage; als je boodschappen hebt gedaan; het regent en je rijdt de garage binnen, dan moet je via de inkomdeur door de ganse keuken en leefruimte met alles zeulen... als je dit elke week moet doen vind ik dit hééél lastig!



2. de keuken:

waarom echt een tafel apart? Hij staat vlak naast de eettafel? Ik houd niet van dingen die niet zullen gebruikt worden en die eettafel in eetruimte is zoiets: enkel als er gasten komen... Dus stel ik voor: maak een eiland in je keuken met enkele krukken (voor ontbijt of als je kinderen/partner willen babbelen terwijl jij het eten klaarmaakt) en gebruik de eetruimte als échte eetruimte, voor elke dag. Niet enkel voor bezoek.



3.De open ruimtes zou ik zeker laten! Geen twijfel!



4. Voor de bureau kun je wel nog een schuifdeur gebruiken. Dan kun je er een open óf een gesloten ruimte van maken. Een gewone deur zou ik er zeker niet van maken. Lijkt me nogal raar.



5. Ik zou zorgen dat ik ook vanuit de gang in de bureau kan. Dan moet men niet altijd door je zithoek als je iemand ontvangt in de bureau.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
1. Helemaal mee eens. Maar de koele berging moet ook wat dienst doen als buffer (noordzijde) voor de doorgang tuin/leefruimte/keuken. We zijn van plan om tegen de berging een carport te zetten om dan met regenweer zo uit te laden. Bij goed weer is't de bedoeling van de wagen leeg te maken op de parking (aan de garage/bureau



2. Aan zo'n eiland of toog hebben we ook gedacht. Maar ik heb wat schrik dat dit de keuken enorm gaat verkleinen (we dachten dan de L-vorm van de keuken een C-vorm te geven, dus "toog" langs de kant van de leefruimte.



Het is ook de bedoeling dat de grote tafel dagelijks wordt gebruikt. Alleen lijkt me dat niet zo handig voor't ontbijt.
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
330
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zijn die stukjes muur in de garage nodig? Lijkt mij vervelend.



Waarom zijn die paar muurtjes boven in gyproc?



Aparte badkamer opstelling :?

Ik zou ook maar 1 raam voorzien in de badkamer zodat dit overeenkomt met raam in bureau eronder.

Zou WC raampje weglaten.



Heb je de gevelzichten al gezien?
 

flesjespa

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
9.754
Waarderingsscore
8
Punten
38
ik kan me niet helemaal inbeelden wat het voor je zijgevel doet (en wta JIJ het belangrijkste vind uiteraard!), maar ik zou in de garage, daar waar je atelier is, links vd 2 ramen 1 maken.



Kost minder, meer plek voor werktafels, breder raam mogelijk (dus lichtopbrengt blijft goed), en die 2 muurtjes in je garage kunnen weg (ik gok, dat die bedoeld waren, om bv. opbergkasten tegen te zetten, door plekwinst links muur, kan je die kastjes nu daar zetten)



goeie breedte garage!
 
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
241
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik vind dat ook maar niks die twee tafels in achtereen in de keuken.

Misschien links van de tafel vanaf de muur vertrekken met zoiets ongeveer:

2_0_dynamisch_modern.jpg


Dan heb je er nog een fijn werkblad bij. Dit is een vaste, maar je hebt er ook die boven een werkblad kunnengemonteerd worden op een draaiende as zoals achteraan vaag te zien is.
 
Lid geworden
20 mrt 2006
Berichten
1.129
Waarderingsscore
1
Punten
0
1. Hoe zit inplanting in elkaar? Langs waar is de weg / toegang / tuin? Wnat je hebt garage aan 1 kant en voordeur aan andere kant.



2. Ik zou doorgang voorzien van gang naar bureau. Zoveel werkplaatsen nodig?



3. Muurtjes in garage : veeeeeeel te lastig, eens wachten hoe lang het duurt eer een autodeur tegenslaat, vrij beperkte doorgang langs wagen (krassen?). Voorzie een metalen profiel dat op de 2 zijmuren van de garage ligt. Wij hebben dat ook zo gedaan. proiel = HEB 180 (18 cm hoog), met 13 cm welfsels en 5 cm druklaag, heb je geen probleem om in de muur erboven een deur te voorzien. Wel richting HEB gaan, geen IPE, want dan kun je wel problemen hebben voor de deur erboven.



4. slaapkamer ouders : doe die kast weg, schuif bed en raam op naar beneden toe, en voorzie een dressing tussen deze slaapkamer en slaapkamer 2



5. Als je zo een grote badkamer hebt, misschien toilet voorzien met aparte toegang?
 
Lid geworden
20 mrt 2006
Berichten
1.129
Waarderingsscore
1
Punten
0
stevenvw wrote:
In de living staat een kast voor het raam.



Ik denk dat dat een lage buffetkast is.



Raam = lang, niet hoog raam. als ik goed kan lezen maar 1 m hoog. Zal misschien hoger in de muur zitten?
 

flesjespa

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
9.754
Waarderingsscore
8
Punten
38
positie berging is toch wel oke, ondanks aangehaald argument van afstand tot garage, want nu heb je weinig vuile voeten die rechtsreeks in keuken komen, groot pluspunt!! en dat ie noordleijk ligt is idd goeie buffer



ik zie persoonlijk liever een grote eettafel én in keuken én inliving, zoals jij, maar door open keuken, lijkt het idd wat té..open keuken geeft ook meer lawaai tot in living (jaja, ik heb zelf geen open keuken ;-)



ik snap dat je het open wil, maar je "ziet" nu ook een lengte van meer dan 12m als je vanuit keuken tot voorkant huis kijkt, vind ik persoonlijk minder mooi, te "klaslokaal" achtig



oja, 1 badkamerraam is voldoende lijkt mij, ook meer harmonie met bureau raam, zoals ook al eerder aangehaald

in totaal: goed concept, mooie slaapkamers!
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
1.387
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou ook een soort van eiland voorzien aan kant van je eetkamer. Moet niet persé hoge toog zijn he. Net hoog genoeg dat je niet vanuit de eetkamer en salon in de keuken kan zien.

Dit is echt niet gezellig! Neef van mij heeft over tien jaar ook voor principe van jou gekozen en had daar enorm veel spijt van. Hij heeft ondertussen ook extra eiland laten maken en dit is echt beter.



Natuurlijk zit je dan met het probleem dat je wellicht geen plaats genoeg gaat hebben voor een aparte keukentafel. Deze kan je echter integreren in het keukeneiland of zoals bij mijzelf en hierboven reeds aangehaald de eettafel ook de functie van keukentafel geven.

Een eettafel is bij de meeste mensen een showroom die enkel gebruikt wordt bij familiefeesten ed.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
- de muurtjes zijn volgens de architect nodig voor de stabiliteit. Hier staat momenteel een bestaande dragende tussenmuur dier er uit moet (poutrel steken). Tussen de muurtjes is er nog 3m en de afstand muurtjes tot poort is 4,20m. Ik denk dat we niet in de problemen komen met de deuren van de auto. Maar dat zal ik zeker nog eens bespreken met m'n architect. Je hebt wel gelijk.



- Over de badkameropstelling zijn we het nog niet helemaal eens. Heb hier nog een oudere topic over lopen.



- voor de gevelzichten: http://img208.imageshack.us/img208/6355/gevelsji0.jpg

linksboven is achtergevel (noord), rechtsboven voorgevel (zuid en straat), linksonder is linkerzijgevel (west), rechtsonder is rechterzijgevel (oost en tuingevel)



- Raam in de living begint pas op 1m40 of zo, eronder staat een buffetkast.



- M'n schoonvader zou ook grotere ramen steken in de garage, zullen we nog eens bekijken maar geeft een heel ander zicht natuurlijk.



- misschien moeten we toch naar een C-opstelling voor de keuken gaan. Is daar ruimte genoeg voor? (keuken is 4,25 breed x 3,35m diep)



- de woning staat achterin. Parallel met de voorgevel ligt de straat maar onze toegangsweg komt ongeveer loodrecht op de voorgevel af, echter de weg ligt links van de woning. We zitten op een "parallellogram-vormig" perceel. Woning staat in de linkeronderhoek, voorgevel en linkerzijgevel staan een 4,5 m van de perceelsgrens.



- Ik zou ook een doorgang hal/bureau maken. Vriendin ziet dit liever niet (plaats(wand)verlies in bureau en hal.



- Dressing gaan we niet voorzien (dachten we eerst in slaapkamer 4 te maken) -> wordt toch maar een rommelhok bij ons.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
Raf Van Laere wrote:
Dit is echt niet gezellig! Neef van mij heeft over tien jaar ook voor principe van jou gekozen en had daar enorm veel spijt van. Hij heeft ondertussen ook extra eiland laten maken en dit is echt beter.



Spijt dat alles op 1 lijn ligt?

Of spijt dat alles open is? Zou hij eerder met een halfopen/gesloten keuken gewerkt hebben?
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
4.307
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik vind het een efficient gebruikte bovenruimte! Persoonlijk zou ik ook een aparte wc nemen, maar ik geloof dat je het in een vorig topic daar al over gehad hebt.



Ik zou het zeker bij een open keuken houden, maar dat is persoonlijk.

Wij hebben ongeveer een keuken met zelfde afmetingen en hebben een U-vorm (dus geen eetgedeelte en iets anders opgesteld) en dat werd bij de keukenboeren toch als meer dan gemiddeld beschouwd.

Nu ik erover nadenk zou ik toch ook eerder voor een C (met een half muurtje) kiezen dan voor een eiland. Dan kan je nog altijd aan de andere kant van dat half muurtje een toogje maken met wat barkrukken zodat er toch altijd snel iets gegeten kan worden, zonder dat de grote eettafel vol speelgoed daarvoor opgeruimd moet worden. En je lange open ruimte wordt door dat muurtje ook wat gebroken.

Maar in ieder geval zou ik niet voor de twee volledige eettafels gaan, verlies je veel te veel plaats mee.



Persoonlijk zie ik geen echt bijkomend voordeel van een doorgang van bureau naar hal (tenzij je een zaakje gaat beginnen).



Verder gewoon een vraagje omdat ik dat misschien heel verkeerd inschat. Je lijkt mij normale afmetingen te hebben voor een zitkamer, maar met je meubels erin getekend lijkt het net of je weinig "circulatieruimte" hebt. Zie ik dat verkeerd?
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
Ik denk dat het salon (enfin, de meubels) wat te groot getekend zijn.

2x een grote 3-zit. En salontafel van 1x1m



Het salon is 4,5m op ongeveer 4,7m en dat zou zeker ruim genoeg moeten zijn (hoop ik...).
 

Juppiter

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
3.066
Waarderingsscore
0
Punten
36
kan je de tafel niet links tegen de muur van de keuken plaatsen

eventueel met dan nog een c keuken te plaatsen (met een niet zo lange c :))



als je natuurlijk van plan bent 4 kinderen te hebben (4 slaapkamers)

dan zal de tafel wel lost moeten staan ...



grtz

Olaf
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
M'n vriendin wil 4 kinderen, ik 3, dus nog in onderhandelingsfase. :lol:



Maar de tafel moet dus los staan.

(persoonlijk vind ik een tafel tegen een muur ook geen zicht)
 

ron

Lid geworden
20 apr 2006
Berichten
781
Waarderingsscore
0
Punten
0
Goed gezien Nevermore! Mijn vriendin (nu vrouw) wou ook 3 kinderen, ikzelf vond 1 of 2 kinderen genoeg. Het zijn er dus 3 geworden! :roll:



Als je toch uitgaat van 4 kinderen vind ik de bovenruimte optimaal benut: 5 slpk en 1 badkamer, weinig verloren ruimte, ... Wat je misschien nog eens moet herzien is de grootte van de slaapkamers: ééntje (slpk 4) is wel heel veel kleiner dan de rest (je zou evt. de rechtermuur kunnen opschuiven te nadele van de slpk van de ouders, deze zou je dan weer kunnen groter maken door de bovenste muur op het plan naar boven te schuiven en daar ook de deuropening te voozien, indeling slpk ouders moet dan ook herzien worden met o.a. bed op plaats van kast, ...).



Ivm de benedenverdieping: toch beter een halfopenkeuken (al dan niet in C-vorm), ook een schuifdeur naar bureau (bvb in mat glas) en bureau omvormen tot polyvalente ruimte (bureau/speelhoek), raampjes garage herzien naar 1 grote horizontale raampartij.



Op de gevelplannen zie ik ook dat de raampartijen in globo misschien eens herbekeken moeten worden (nogal veel grote vlakken zonder raam aanwezig).



Voor de rest: alles OK, ziet er mooi uit.
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
4.307
Waarderingsscore
1
Punten
0
Nevermore, als je aan vier kinderen denkt, zou ik tussen de bureau en de eetkamer een zo groot mogelijke opening maken (die je vreemd genoeg op termijn ook weer kunt laten afsluiten met deur of schuifdeur).

En de bureau meer als een polyvalente ruimte beschouwen die je afhankelijk van de behoeftes makkelijk kunt transformeren: speelruimte/ruimte voor opslag speelgoed/studeerkamer/computerkamer/bureau...



Tips van mijn zussen met 4 kids: als ze klein zijn, veel speelruimte nodig, maar blijven liever in jouw gezichtveld, dus met open ruimte werken.

Als ze groter zijn (en zeker als er bezoek komt met nog meer kids), is een aparte en afgesloten ruimte waar de kids kunnen spelen/computeren/...(kortom het beest uithangen) zalig zodat jullie rustig kunnen babbelen.



Veel hangt natuurlijk af in hoeverre je zelf de bureau nodig hebt.

Misschien in het begin toch je eigen bureau installeren op die vierde slaapkamer... Kans is groot dat je kinderen in het begin toch bij elkaar willen slapen.

Wanneer ze op grotere leeftijd een eigen kamer willen (en jij dus uit die vierde slpkamer vliegt), hebben de kinderen ook meer behoefte aan een echte bureau/computerkamer, en dan kan jij daar terug je territorium opeisen.



PS: vrouwen winnen altijd in de strijd voor het aantal kinderen. Dus geef gewoon nu al toe, spaart je een hoop discussies :wink: !
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
Meisje wrote:
Nevermore, als je aan vier kinderen denkt, zou ik tussen de bureau en de eetkamer een zo groot mogelijke opening maken (die je vreemd genoeg op termijn ook weer kunt laten afsluiten met deur of schuifdeur).



Momenteel is de opening 1m20, misschien moet ik dan naar 1m40 gaan.

Maar het is weeral een bestaande muur, en daar maak ik liefst geen al te grote openingen in -> kans op scheuren.



Meisje wrote:
PS: vrouwen winnen altijd in de strijd voor het aantal kinderen. Dus geef gewoon nu al toe, spaart je een hoop discussies :wink: !



Daar was ik al bang voor...

Maar je krijgt dat zo moeilijk op de achterbank van een auto he, 4 kinderen.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan