• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Wat zijn de verschillen tussen de keukenbouwers

karate

Lid
Lid geworden
4 jul 2006
Berichten
809
Waarderingsscore
0
Punten
16
Normaal vind je zowat alles online maar een vergelijking tussen keukenbouwers wat ze gebruiken vind ik dus niet :(

Kan iedereen eens aanvullen voor de keukenbouwers die hij kent zodat we eens een degelijk overzicht kunnen maken? Ik denk dan aan:
  1. - beslag van bv de schuiven
  2. - dichtheid van de gebruiikte vezelplaat.
  3. - kwalitiet van laminaat/melamine/hout
  4. - schuiven kunnen 10-20-30...70kg dragen
  5. - planken kunnen 10-20-30...70kg dragen
  6. - enkel standaardmaten of echt op maat
  7. - verplicht toestellen aan te kopen of niet
  8. - wat ik vergeten ben :)
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Ik heb je titel aangepast. Voor iemand die al 13 jaar "actief" is op bouwinfo zou je toch al een duidelijke titel moeten kunnen kiezen.

Zie algemene voorwaarden.
 

invis

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
7 jan 2018
Berichten
996
Waarderingsscore
539
Punten
93
9.  ontwerp graag zien :p

Serieus, bij onze zoektocht primeerde dat toch wel... Uiteraard afgezet tov prijs.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
lokale keukenbouwer : alles naar eigen wens

beslag : BluMotion 

Kwaliteit van materialen allen hoogwaardig.

Op maat

geen verplichting tot aankoop toestellen (die heb ik nergens gehoord als voorwaarde)

Keuzes kleuren, structuur, motief.... quasi onbeperkt
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.587
Punten
113
Wil je eenheidsworst a la 13 in een dozijn dan kun je met een vergelijkend onderzoek van materialen die keukenbouwer wil uitpikken die het goedkoopste is.

Maar ik vind nog altijd dat een ontwerp uniek is en een keuken moet beantwoorden aan de eisen, wensen en verlangens van de bewoner.

Neem nu onze keuken: klein nog geen 2.7x3.05 maar hoog. Bovenkasten tot tegen het plafond van 2.80 en een vrouwe van 1.65 . Onze eis het werkblad is extra verstevigd zodat ik met 90 kg minimum erop kan staan.
 

Maaike Maai

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 mei 2013
Berichten
1.460
Waarderingsscore
8
Punten
38
lukanar zei:
Wil je eenheidsworst a la 13 in een dozijn dan kun je met een vergelijkend onderzoek van materialen die keukenbouwer wil uitpikken die het goedkoopste is.

Maar ik vind nog altijd dat een ontwerp uniek is en een keuken moet beantwoorden aan de eisen, wensen en verlangens van de bewoner.

Neem nu onze keuken: klein nog geen 2.7x3.05 maar hoog. Bovenkasten tot tegen het plafond van 2.80 en een vrouwe van 1.65 . Onze eis het werkblad is extra verstevigd zodat ik met 90 kg minimum erop kan staan.

ladder7.jpg


??

Wij zijn voor een schrijnwerker gegaan.
- Volledig op maat (ook volledig zelf ontworpen en uitgetekend). Heel veel details ingewerkt die bij een standaard keukenbouwer onmogelijk zijn. (Zie http://occasiehuisje.blogspot.com/2018/05/week-292-23-29-april-2018.html en http://occasiehuisje.blogspot.com/2018/06/week-299-11-17-juni-2018.html)
- Volledige vrijheid in materiaalkeuze, oa geen spaanderplaat, maar groene mdf (corpussen) en berkenmultiplex (fronten).
- Blum lades en dito scharnieren. 70 kg.
- 20 mm (groene mdf) leggers. Draagkracht... Zeker genoeg. :)
- In het geheel geen verplichting qua toestellen.
Qua prijs kwamen wij niet eens zoveel duurder uit dan Ikea, waarmee we niet eens tot een goed resultaat konden komen. (Te veel speciallekes.)
 
Lid geworden
28 mei 2018
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
1
Wij vroegen de eigenschappen op bij bv hacker, express, nolte. 

Op basis daarvan beslisten we (werd hacker) 

spaanplaat moest boven 700 pa puntdruk aankunnen

Mdf soortelijk gewicht meer dan 600

We wilden absoluut laminaat ipv melamine

 
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
En dan heb je enkel info over de spaanplaat.... En wat daar het doel van is.....? (Puntdruk)

Kwaliteit beslag, kwaliteit laminaat, mogelijkheden naar afwerking...toch allemaal belangrijk. 
 

karate

Lid
Lid geworden
4 jul 2006
Berichten
809
Waarderingsscore
0
Punten
16
Nu7s zei:
Ik heb je titel aangepast. Voor iemand die al 13 jaar "actief" is op bouwinfo zou je toch al een duidelijke titel moeten kunnen kiezen.

Zie algemene voorwaarden.

Ik dacht dat ik die later nog kon aanpassen, gezien het late uur van mijn post, blijkbaar niet.. Bedankt om deze te wijzigen.
Mario_ zei:
lokale keukenbouwer : alles naar eigen wens

beslag : BluMotion 

Kwaliteit van materialen allen hoogwaardig.

Op maat

geen verplichting tot aankoop toestellen (die heb ik nergens gehoord als voorwaarde)

Keuzes kleuren, structuur, motief.... quasi onbeperkt

Wie was die lokale keukenbouwer? Hoeveel kg mogen je legplanken en laden dragen?
lukanar zei:
Wil je eenheidsworst a la 13 in een dozijn dan kun je met een vergelijkend onderzoek van materialen die keukenbouwer wil uitpikken die het goedkoopste is.

Maar ik vind nog altijd dat een ontwerp uniek is en een keuken moet beantwoorden aan de eisen, wensen en verlangens van de bewoner.

Neem nu onze keuken: klein nog geen 2.7x3.05 maar hoog. Bovenkasten tot tegen het plafond van 2.80 en een vrouwe van 1.65 . Onze eis het werkblad is extra verstevigd zodat ik met 90 kg minimum erop kan staan.

Zelfs met standaardmaten heb je héél veel mogelijkheden maar daar gaat het niet om + smaken verschillen nu eenmaal. Wie heeft jullie keuken gebouwd? Welk materiaal? Hoeveel kg kunnen legplanken en schuiven dragen?
Maaike Maai schreef:[/b zei:
ladder7.jpg


??

Wij zijn voor een schrijnwerker gegaan.
- Volledig op maat (ook volledig zelf ontworpen en uitgetekend). Heel veel details ingewerkt die bij een standaard keukenbouwer onmogelijk zijn. (Zie http://occasiehuisje.blogspot.com/2018/05/week-292-23-29-april-2018.html en http://occasiehuisje.blogspot.com/2018/06/week-299-11-17-juni-2018.html)
- Volledige vrijheid in materiaalkeuze, oa geen spaanderplaat, maar groene mdf (corpussen) en berkenmultiplex (fronten).
- Blum lades en dito scharnieren. 70 kg.
- 20 mm (groene mdf) leggers. Draagkracht... Zeker genoeg. :)
- In het geheel geen verplichting qua toestellen.
Qua prijs kwamen wij niet eens zoveel duurder uit dan Ikea, waarmee we niet eens tot een goed resultaat konden komen. (Te veel speciallekes.)

Wie was de schrijnwerker? Zelf de materialen gekozen of werkte hij daar altijd mee?
Mario_]

En dan heb je enkel info over de spaanplaat.... En wat daar het doel van is.....? (Puntdruk)

Kwaliteit beslag, kwaliteit laminaat, mogelijkheden naar afwerking...toch allemaal belangrijk. 


Als je die kent van verschillende keukenbouwers en/of lokale schrijnwerkers post ze dan aub.
 

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Berichten
2.036
Waarderingsscore
779
Punten
113
Keukens bestaan uit 50% marketing en laten dromen. Moeilijk vergelijkbaar.
 

karate

Lid
Lid geworden
4 jul 2006
Berichten
809
Waarderingsscore
0
Punten
16
Net bij kvik geweest

Legplank 30 kg

Schuiven Blum (25 jr garantie) 30 of 50 kg

Keuken 10 jaar garantie en werkblad in laminaat 5 jaar.

Verschillende greeploze  keukens of drukken om te open of klassiek met handgreep.

Fronten in MDF, kasten in spaanplaat

Verschillende soorten werkbladen, handgrepen,enz ook ruim aanbod qua kastindeling.

Keuze uit zelfbouw, semi zelfbouw of volledig door hen laten plaatsen.
 

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Berichten
3.650
Waarderingsscore
1.752
Punten
113
Vergeet ook de plaatsers niet! "Zelfstandigen" die het spel er op een dag moeten in jassen, eens wringen hier en een plankske weglaten daar... Schuiven waarvan de fronten golven als betrof het de zee... Toestellen die niet meer demonteerbaar zijn (vooral de vaatwassers) omdat ze die er eerst in zetten en er dan hun werkblad op kletsen... 

Ik hoor bij klanten vooral klachten over DSM, ten eerste zeer opdringerige verkopers die u bijna niet laten vertrekken zonder een getkend contract, en dan geklungel bij bepaalde installaties waar de afwerking "wel ne keer" zal komen, maar de factuur op voorhand betaald moet worden.

Ik zou sowieso zeggen, een keukenbouwer die 100% voorafbetaling vraagt, links laten liggen.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan