wat voor draad

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik heb een tweedehans moduleerende thermostaat gekocht voor mijn condensatieketel nu vraag ik mij af is daar een speciale draad voor nodig,of kan dit met een bv electriseteits draadje

de aansluitnigen lijken wel voor gewone draad te zijn,maar ja mischien miskijk ik me

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
5
Punten
0
Handleiding al eens gelezen? Staat daar meestal in.

m1chaelm

Gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Waarderingsscore
175
Punten
63
Uiteraard een electriciteitsdraad :). 2 x 0.75 is hier meestal het meest geschikte voor. 2 x 1.5 kan ook.

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
in de handleiding niks daarover

maar omdat een modulerende thermostaat meer comandos geeft dan een gewone thermostaat zegd ook hoe hard de ketel moet branden geloof ik ,dacht ik een speciaal kabeltje nodig te hebben

de aansluiting van de thermostaat en in ketel is toch een normaal klemmetje

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
had ik nog een probleem ,ik had de gasbuizen zelf gelegd

driemaal een afperspomp gaan halen gisteren nog voor dit weekend,maar ik kreeg nooit druk er op

ik heb er twee terug gedaan,en gezegd ze werkt niet,dus gister naar een andere firma,maar die werkte ook weer niet

ik onder mijn verluchting,overal zeepsoptest gedaan ,terwijl mijn buurman maar probeerde druk te pompen,resultaat nergens belletjes

wij gingen er zeker van uit ,als hij er zelfs geen

vraag ik aan hem om zijn luchtkompresser eens aan te sluiten,

druk er op en dat ging vlot,maar zakte onmiddelijk al terug,weer onder verluchting alles gesopt weer niets

deze morgen mijn vrouwtje bij de compressor gezet,en zij moest hem op druk houden,weer controle gedaan tot en met aan de gasmeter,ook de koppeling die orrigeneel op de meter zit waar ik moet aan sluiten getest alles in orde

werd er bijna gek van natuurlijk verluchting in en uit

spuit ik toch het laatste restje zeepsop op de grote koppelingen waarmee de bak van de meter is bevestigd,resultaat bellen tot aan de hemel

zegd men soms doe het zelfers,maar dit zijn stielmannen die dat instaleren u ziet maar

Stefke_00

Actief Lid
Lid geworden
10 jan 2012
Waarderingsscore
25
Punten
28
Je hebt met een compressor druk op je gasleiding gezet, terwijl er al een gasmeter geplaatst is? Dan hoop ik maar dat je drukregelaar van de meter niet kapot is, hier mag je nl. maar heel weinig druk op zetten...

Lid geworden
24 mei 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
De zelfbouwfirma waar ik al mijn materiaal koop geeft ook cursussen hoe je alles moet plaatsen, en de man zei zeer duidelijk dat het totaal uit den boze is om een compressor aan te sluiten op de gasleiding omdat zoals eerder gezegd de drukregelaar kapot gaat...

Dus zeker geen 10Bar op een gasbuis!

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
buurman heeft de compressor bediend terwijl ik de koppelingen controleerde

maar men schrijft hier geen 10 bar

ik denk wel dat hij wist hoeveel hij mocht steken,maar hij zei me dat hij een 1500mbar zou opzetten

maar hoeveel bar is dat dan eigentlijk 1.5 bar of hoe berekend men 1500mbar naar bar

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
ps vrouwtje corrigeert me volgens haar heeft hij 15mbar gezegd das heel wat anders

hoe zie ik dat dan naar bar

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Waarderingsscore
397
Punten
83
marcelvm;1898675 wrote:
ps vrouwtje corrigeert me volgens haar heeft hij 15mbar gezegd das heel wat anders

hoe zie ik dat dan naar bar

15mbar is 15 duizenste van een bar dus: 0.015bar

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
1.089
Punten
113
15mBar zie je ook niet op een meter van een normale compressor.

Die begint pas te bewegen op 500mBar

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
5
Punten
0
15mbar met een compressor?

Hoe heb je die druk gemeten?

PS: zou je het installeren van de gasleiding e.d. niet overlaten aan gekwalificeerde personen? Want je speelt met uw leven en dat van uw gezinsleden!

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
buizen geen probleem veiligheid ben ik niet bang voor,alles word met loctide 577 in elkaar gezet

en getst en nogeens getest

nog nooit probleem mee gehad,heb toch al wat buizen geplaatst

men kan die bij wijzen van spreken met de hand aandraaien,en ze zijn dicht

ben daarstraks op de zaak van mijn schoonzoon geweest,ben naar de cvketels gaan kijken en daar hangt een gasdrukmeter aan een buis

eens getest en er stond ongeveer 28mbar op

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
5
Punten
0
15mbar met een compressor?

Hoe heb je die druk gemeten?

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1.362
Punten
113
15 mbar is geen test !

de gebruikelijk druk op aardgas (voor woning) is 21 - 25 mbar

en testen doe je dus op 40 - 50 - 60 mbar, blijf lager dan 100 !

en dat doe je NIET met een compressor maar met een "fiets-"pompje !!!

en passende manometer !!!

wie 1.5 bar, ... meer op zijn gasleiding gezet heeft kan alvast beginnen met alle kranen te vervangen, teller (laten) nakijken, ketel (laten) nakijken, ...

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
eandis van morgen opgebeld,half uur later was hij er al

hij kon met zijn handen de koppeling van de gasmeter met zijn handen los draaien

roep dus niet te hard op doe het zelvers

hij heeft de meter er afgehaald nieuwe afdichtingen geplaatst,heeft dan gewoon de gas open gezet,en kon ik de test nogeens doen alles in orde

hij heeft ook de meter cijfers gecontroleerd alles ok

Bovenaan