• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Wat vindt u van mijn dak ???

Lid geworden
11 apr 2008
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ben een leek in daken maar heb toch zoal mijn bedenkingen van hoe mijn nieuw dak erop gezet is. Wat is jullie mening hierover...



Bovendien zit ik met waterplassen bij regen en heb ik nog geen insprake gehad over de kleur... Ik dacht dat het zou zwart zijn... :cry:



http://users.telenet.be/webth/Pictures.htm
 
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ben totaal geen expert, maar ik heb de indruk dat dit maar plak en knipwerk is. Is dat normaal dat het water blijft staan? Opinie tweede vakman bijnemen?
 
Lid geworden
11 apr 2008
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
0
grypdonck wrote:
Ik ben totaal geen expert, maar ik heb de indruk dat dit maar plak en knipwerk is. Is dat normaal dat het water blijft staan? Opinie tweede vakman bijnemen?



Mijn vrienden hebben me ook gezegd dat dit niet normaal is... Die tweede vakman heb ik er ook bij gehaald en zei ook dat dit niet kan...

Ik heb hem gevraagd mijn dak te herstellen maar laat niet meer van hem horen. Ook niet na het in gebreke stellen...
 
Lid geworden
11 apr 2008
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
0
webth wrote:
grypdonck wrote:
Ik ben totaal geen expert, maar ik heb de indruk dat dit maar plak en knipwerk is. Is dat normaal dat het water blijft staan? Opinie tweede vakman bijnemen?



Mijn vrienden hebben me ook gezegd dat dit niet normaal is... Die tweede vakman heb ik er ook bij gehaald en zei ook dat dit niet kan...

Ik heb hem gevraagd mijn dak te herstellen maar laat niet meer van hem horen. Ook niet na het in gebreke stellen...



Oh ja, dat zijn idd plassen...
 
Lid geworden
15 nov 2007
Berichten
578
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb net hetzelfde probleem, bij mij staat er zo'n 3cm water op mijn dak als het geregend heeft, want het loopt af naar rechts en afvoer zit links. Nadat alles onder mijn dak nu vocht begint te vertonen, ga ik alles afbreken en opnieuw laten doen met EPDM. Vorige dakwerker wil ook niet meer komen kijken, trekt hem gewoon van niets aan. Doe maar voor de rechtbank zegt hij, volgens Duitse norm zou er blijkbaar wel water op je dak mogen staan (lek niet natuurlijk). Archi beaamt dit.
 
Lid geworden
11 apr 2008
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beroepsamateur wrote:
Ik heb net hetzelfde probleem, bij mij staat er zo'n 3cm water op mijn dak als het geregend heeft, want het loopt af naar rechts en afvoer zit links. Nadat alles onder mijn dak nu vocht begint te vertonen, ga ik alles afbreken en opnieuw laten doen met EPDM. Vorige dakwerker wil ook niet meer komen kijken, trekt hem gewoon van niets aan. Doe maar voor de rechtbank zegt hij, volgens Duitse norm zou er blijkbaar wel water op je dak mogen staan (lek niet natuurlijk). Archi beaamt dit.



Dat meen je niet... Ik begrijp niet dat zo'n dingen kunnen... Dat is nou nl. mijn probleem. Onder dat dak ben ik alles aan het renoveren. Ik zou niet graag binnen 3 jaar alles moeten herbeginnen omdat er vocht binnenkomt. De voegen tussen opmuren en dak zijn gevoegd ipv overlapt, dus het risico bestaat natuurlijk...
 
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
1.027
Waarderingsscore
0
Punten
0
water op een plat dak kan niet zoveel kwaad, maar als het een nieuwbouw is zou ik het ook niet echt aanvaarden.



Bij renovatie is het al anders, als er enkel nieuwe roofing gebrand wordt op een put kan je moeilijk verwachten dat die daarna goed afloopt.
 
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
1.127
Waarderingsscore
1
Punten
0
Een plat dak goed laten afwateren is een vak apart, zeker als er sprake is van een schouw en dakvensters bvb.



Laat het voorlopig liggen voor een paar jaar en dan is het een goed moment om aan EPDM te denken. Daar ga je achteraf veel rustiger mee zitten.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
grote probleem bij vele platte daken : te weinig afschot, kies zeker 5 mm per meter maar beter meer en dat in alle richtingen
 
Lid geworden
11 apr 2008
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het gaat in mijn geval wel om nieuwbouw en gedaan door een dakwerker... Het is een puzzel aan lapwerk, in het rood wat niet is afgesproken, de opkantingen overlappen de banden niet maar er is een voeg in de l-bocht wat wil zeggen, als er water in blijft staan die bevriesd = barsten = vocht binnen. En bovendien ben ik heel de binnenkant aan het renoveren...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan