• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Wat vind je ervan

BnB2

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2023
Waarderingsscore
596
Punten
113
Een nieuw project in de kempen in een landelijke omgeving (geen achterburen maar wel mooie verzichten) wel een weinig gebruikte spoorweg. Ik ben is benieuwd naar de commentaren.

852f27bc-bfa8-4f1e-8762-ef1d9121e916 2.JPG

0e9bf680-b797-4885-8684-cc8506017fb5 2.JPG

Tornadinho

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
1 mei 2017
Waarderingsscore
835
Punten
113
Hoe is de voorgevel (vanuit andere kant dan foto van terras)? Is hoe de mensen het huis gaan zien als ze naar de voordeur gaan.

BnB2

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2023
Waarderingsscore
596
Punten
113
Eerste foto is de voorgevel. Tweede is vanuit de achterkant

Het is een hoekperceel, met ne slag in. Verkeer quasi nihil enkel bewoners.

m1chaelm

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Waarderingsscore
283
Punten
83
Ziet er heel mooi uit op ontwerp maar hoe behaal je deze kleuren in het echt? Gouden ramen? Kleur van de dakranden vloekt dan weer wat met de rest.

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
5.188
Punten
113
Ik heb ooit langs een spoorweg gewoond. 1 jaar.
Als weinig gebruikt iets als 1x per dag betekent, dan oké.
Als weinig gebruikt betekent 2 goederentreinen per nacht, dan al niet meer oké.

ushkar

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2008
Waarderingsscore
118
Punten
63
hele mooie renders...

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
6.887
Punten
113
Mooie renders , inderdaad.
Maar die omgeving in onze kempen?
Realistisch blijven want ik zie daar planten staan die eerder groeien in costa rica .

Maak eens een foto ter plaatse en neem die als achtergrond van je rendering en je zult verbaasd staan.

Voor de rest, wil ik graag grondplannen, gevelplannen en natuurlijk het perceel zien.
Sowieso vind ik dat je niet in je tuin zit maar boven je tuin.
Fantastisch terras ... 50/70 cm boven de grond .... en een piepklein struikeltrapje dat verstopt zit .
Je tuin is 100% onbereikbaar vanuit de woning.

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Waarderingsscore
1.093
Punten
113
Dat terras is gewoon gevaarlijk. Als je eens wat meer mensen aan tafel zet staat er wel een stoel kort bij de rand.
Even naar achter schuiven... en je ligt op je rug in de tuin.

Aguynguerran

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 aug 2021
Waarderingsscore
455
Punten
63
Op de ene foto is de dakrand wit, op de andere zwart.
Ik vind de dakoversteken nogal hoog, geeft een geblokte massieve indruk. Bij mij zijn ze slanker denk ik. Bijgevolg ziet het huis er qua proporties nogal klein uit.

BnB2

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2023
Waarderingsscore
596
Punten
113
Dank voor de vele commentaren. Ik dacht we bouwen is een wat gewaagder ontwerp als de gemiddelde vierkante doos, het maakt toch wel wat los.

Ik heb ooit langs een spoorweg gewoond. 1 jaar.
Als weinig gebruikt iets als 1x per dag betekent, dan oké.
Als weinig gebruikt betekent 2 goederentreinen per nacht, dan al niet meer oké.
1x per uur 2 wagonnetjes personenvervoer daar staat tegenover dat je geen achterburen hebt die in de zomer feestjes geven tot middernacht.

Fantastisch terras ... 50/70 cm boven de grond .... en een piepklein struikeltrapje dat verstopt zit .
Je tuin is 100% onbereikbaar vanuit de woning.
De tuin wordt uitgevoerd met gewone grasmat een beukenhaag op de perceelgrens. De renders zijn vrijblijvend gemaakt en naar mij gestuurd, met de tuin as-such is er geen rekening gehouden. Verder staan er aan de voorzijde 3 berken die behouden moeten blijven.

Dat terras is gewoon gevaarlijk. Als je eens wat meer mensen aan tafel zet staat er wel een stoel kort bij de rand.
Even naar achter schuiven... en je ligt op je rug in de tuin.
Dit is een render uiteraard maar ik begrijp de opmerking. (Niet relevant maar nooit naar mijn eigen huis komen dan, bruggen zonder railing, terras met beperkte balustrade, enz... :) )

@NicoP is precies geen liefhebben ;) maar dat mag he.

De eerste "bravere" renders. Die van de openingspost zijn nadien gemaakt.

Screenshot 2023-10-24 at 22.05.10.png

Screenshot 2023-10-24 at 22.05.30.png
Screenshot 2023-10-24 at 22.05.43.png

Jakke014

Nieuw Lid
Lid geworden
2 nov 2015
Waarderingsscore
17
Punten
8
Knap!
Wij hebben zo een ''verhoogd terras''. Nog nooit iemand afgevallen hoor. :)

jm188

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
25 jul 2017
Waarderingsscore
612
Punten
113
Ik vind het knap, idd beetje meer gewaagd dan de standaard bunker.
dat beige met goud is niet mijn persoonlijke smaak maar dat is ok.
kzou ook de tuin zo toegankelijk mogelijk houden, mss door die trede helemaal rond mee te maken met het terras.

ik ben ook wel benieuwd naar de plannen. werken die niet-standaard hoeken even goed in alle kamers binnen?

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
6.887
Punten
113
3 berken moeten behouden in de voortuin ???
Kapellen vermoed ik :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Een haag op de perceelgrens .... en dan zo'n knappe bouw zetten ?
Alle dat vraagt toch om meer dan een pelouzeke , 3 berken en een haagske van tis van mij ?

Als je toch met een hoogteverschil zit van meer dan 50 cm... waarom werk je dan niet met zwevende terrassen

Vitruvio

Actief Lid
Lid geworden
9 jan 2023
Waarderingsscore
57
Punten
28
Mooie renders , inderdaad.
Maar die omgeving in onze kempen?
Realistisch blijven want ik zie daar planten staan die eerder groeien in costa rica .
Geef het wat tijd en die gedijen hier ook wel :ROFLMAO:

BnB2

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2023
Waarderingsscore
596
Punten
113
Een haag op de perceelgrens .... en dan zo'n knappe bouw zetten ?
Alle dat vraagt toch om meer dan een pelouzeke , 3 berken en een haagske van tis van mij ?
Luc, alles kan maar der moet voor betaald worden he.

Oh ja niet Kapellen, je moet het oostelijker zoeken.

De tweede renders zijn niet zo chique maar geven wel meer de realiteit weer.

BnB2

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2023
Waarderingsscore
596
Punten
113
De plannen nog:
Screenshot 2024-05-07 at 12.28.48.png
Screenshot 2024-05-07 at 12.29.30.png

Onderstaande de inplanting. Deze is nog van de voorontwerpfase, de kritisch ogen gaan zien dat er een andere plattegrond is. De bouwaanvraag is beschikbaar (en ook toegekend) maar die bevat teveel info. Het lastenboek en verkoopsdossier is nog in opbouw.

Screenshot 2024-05-07 at 12.31.50.png

Het is een uitgesproken ontwerp en daarom dat ik hier al is wat laat zien. De standaard woningen geraak je gemakkelijk kwijt maar dit wordt ...

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Waarderingsscore
1.424
Punten
113
Geen fan is een groot woord, maar ik vind de commentaren die ik met een duimpje heb beantwoord wel relevant:
- kort op de boord terras zitten, wat schuifelen en je knotst 70cm naar beneden;
- bij die 2de foto in je openingspost vind ik de dakrand inderdaad ook zeer dominant, misschien persoonlijke smaak maar dat doet de rest van het ontwerp wat oneer aan. Maar wellicht om praktische reden zal die zo hoog (moeten) zijn;
- wat @lukanar aanhaalt vind ik boenk op: piepklein struikeltrapje dat verstopt zit, je tuin is 100% onbereikbaar vanuit de woning.
(misschien beroepsvorming, maar ik zou nooit dichter dan 300m vogelvlucht spoorlijn willen wonen).

Die eerste 2 foto's/renders, daar lijken de gevels eerder uitgevoerd in cremekleurige natuursteen. In daarop volgende afbeeldingen lijkt het weer eerder op een wittere gevelsteen.
Villa Licata in Bolderberg is uitgevoerd in zo ne cremekleurige natuursteen (ik denk zelfs panelen in travertin), als je dat opzoekt via google zie je rechts bij de beschrijving foto's staan. Ik kan moderne woningen best smaken (zie het project van @LMDW ) ook al zou ik er niet in kunnen aarden. Maar die villa Licata is een van de mooiste moderne woningen die ik ken (van buiten lijkt dat een woning maar dat is eigenlijk een culinair centrum voor wijnproeverijen en dure gastronomische events). Prijskaartje: 3.500 000€ en dat is geen villa van 500m² maar eerder een middelgrote woning als je er voorbij rijdt. Ik wil niet weten wat die gebogen ramen in dat gebouw hebben gekost...

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
5.188
Punten
113
Bij ons ligt het terras 140 cm boven de tuin, zonder afsluiting. Nog nooit iemand afgedonderd.

• Leuk
Waarderingen: BnB2

Tom DV

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
29 aug 2009
Waarderingsscore
536
Punten
113

Oh ja niet Kapellen, je moet het oostelijker zoeken.
Dan gok ik dat het ergens is langs lijn 29, een enkelspoor van Herentals naar Turnhout.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan