• Momenteel zijn we bezig met een onderzoek naar het gebruik en de ervaringen met grindmatten. Wil jij ons helpen? Meld je aan of registreer dan vlug en reageer op dit topic

Wat te doen bij problemen met aannemer?

Lid geworden
17 aug 2023
Waarderingsscore
1
Punten
3
Hallo,
Ik heb een offerte ondertekend met een bedrijf om 12cm isolatie en crepi te zetten op alle gevels. Ook staat in de offerte dat ze zinken dakprofielen gaan gebruiken en nog een bijkomende offerte om 4 nieuwe pvc regenwaterafvoeren te plaatsen die ingewerkt gingen worden.
Ik ben er 2 maand bij geweest,omdat ik thuis was.
Toen al gingen er dingen verkeerd. Ze werkten max 5 uur per dag. 1 vd 3 was bijna altijd onder invloed v alcohol, 2 vd 3 dronken meestal donker bier tijdens hun uur middagpauze. De ploegleider weigerde mijn 4e pvc buis te plaatsen en zei dat ik dat dan later maar zelf moest doen, hierop contacteerde ik de baas vh bedrijf, die de ploegleider verplichte om de ondertekende offerte na te komen en zei hem dat hij de pvc buis moest plaatsen. Uit wraak plaatste hij die over mijn kader van mijn deur. Ik opnieuw baas gebeld, die zei: " jamaar we gaan dat inwerken"... pas toen ik hem vroeg of hij er zou mee kunnen lachen als ze dit bij hem zouden doen heeft hij een 4e man gestuurd om.erop toe te zien dat de buis op de juiste plaats kwam. Sinds ze begonnen zijn begin maart hebben ze nog geen enkele keer hun afval/vuiligheid weggedaan. Heel mijn tuin, dakgoten, afvoeren, tuin en dakgoten van 2 nabije buren liggen vol met isomobolletjes en stukken... ik heb al merrmaals gezegd dat ze dit dienen op te ruimen,maar helaas het antwoord is steeds, ja ze zullen dat doen als ze gedaan hebben.
De ploeleider heeft ook verschillende malen materiaal (die ik van mijn buurman mocht lenen nota bene) proberen stelen.
Ze hebben geen waterpas en ladders bij, gebruiken mijn dure ladder zonder vragen, deze hangt ondertussen vol met cement en crepi, zelfs nadat ik half april tegen de baas vh bedrijf gezegd heb dat ik het hen verbied om nog in mij woning en garage binnen te gaan en dat ik mijn sleutels zo snel als mogelijk ging komen halen zijn ze toch opnieuw binnen geweest, want toen ik op mijn werf toekwam, lag mijn dure ladder voor de 3e keer buiten, was de deur van mijn huis waar voor meer dan 20000euro materiaa lag voor de 3e keer open. Mijn dure terrastegels die in de garage liggen, daar is op de bovenste een grote plek op omdat ze er gebruikte koffiepad hebben opgelegd. Terwijl ik een afvalzak en pmdzak voorzien heb.
De baas beweert half april langsgeweest te zijn, toen het nog in de cement stond, wat ik moeilijk kan geloven, want welke baas laat de gevels in de crepi zetten als er geen enkel venster waterpas is afgewerkt en de dagkanten niet symetrisch zijn. Ze hebben mijn nieuwe borstel zonder vragen gebruikt en deze is nu om zeep want hangt vol cement en crepi.
Toen ik na 4 weken geeist heb dat ze al hun 10 grote zwarte afvalzakken en al hun materiaal uit mijn huis moesten verwijderen(natte kleding over open elektriciteitsdraden,hun schoenen, hun bevuild werkmateriaal,...) hebben ze mijn reserve oude storm kantpannen buiten kapot gesmeten. Ook hebben ze mijn nieuw dak v steeldeckplaten volledig bekrast, zakt het aan 1 kant in omdat ze de stelling er zo opgezet hebben en zijn er deuken in de rand van ladders tegen te zetten. De loodband is slecht geplaatst en niet vastgemaakt met de tubes silicone die ik hen gegeven heb, er zit crepi onder de loodband die op het dak v steeldeckplaten loopt.
Al dagen beloven ze mij te bellen,maar doen dit niet. Ze weigeren telkens het gesprek. De eigenaar vh bedrijf heeft ook al gedreigd met advocaten toen ik zei dat ze alle veroorzaakte schade gingen moeten herstellen en/of vergoeden.
Er zijn bepaalde rolluiken die niet meer dicht kunnen omdat ze tot in de sleuf waar de rolluik in zit crepi gesmost hebben. De bovenkant breedte v mijn voordeur is 72cm beneden maar 71cm breed, de baas heeft dan geprobeerd om mij wijs te maken dat het was omdat mijn huis scheef stond lol pfff
Niets is waterpas, geen enkel venster of deur is symertrisch. Ze hebben de vensters en deuren niet afgeplakt, waardoor alles zowel binnen als buiten vol hangt met cement en crepi.
Mijn bakgoten hebben ze niet verlengd,waardoor er nu L-vormige uitsparingen zijn waar het water zal blijven instaan. De barstjes in het zink die op de randrn en hieken v die bakgoten ligt hebben ze "hersteld" met de tek7 die ze van mij gekregen hadden om de loodband aan de springveer vast te maken,wat ze dus ook niet gedaan hebben.
Gister krijg ik bericht dat er om14h30 werkmannen gingen komen, waarom stond er niet bij.
Toen ze aankwamen (volledig nieuwe ploeg, waarvan 1 gebrekkig engels kon) zegt hij dat ze de randprofielen vh dak komen doen. Ik moest om 15h30 weg. Ik kom vandaag aan, ligt het deksel van mijn septische tank ernaast... en zie ik dat ze geen zink gebruikt hebben voor de dakprofielen zoals in de offerye ondertekend is maar "blik" want zink roest niet, dit was wel geroest ad boorden waar ze het afgeslepen hebben.
Liggen er lege zakken v cement in de weide vd boer aan de overkant...
En ik wacht nog altijd op het beloofde telefoontje...

graag advies aub ik ben radeloos en er ondertussen ziek v geworden
Ze hadden 10 droge dagen nodig en zijn bezig v begin maart.

10 droge dagen , maart en april hebben er geen 10 gehad samen

Toch wel en we zijn al 12 mei ondertussen

Het betreft droge dagen niet zonnige dagen. En waarom zetten ze dan de crepi erop als er geen 2 of 3 droge dagen na elkaar zijn, zoals ze beweerden nodig te hebben

Het betreft droge dagen niet zonnige dagen. En waarom zetten ze dan de crepi erop als er geen 2 of 3 droge dagen na elkaar zijn, zoals ze beweerden nodig te hebben

gedreigd met een advocaat zegt u ?
Wel laat maar komen die gast, ben eens benieuwd wat die op papier zal zetten zonder zich belachelijk te maken.
Anderzijds denk ik dat U best een advocaat kan raadplegen, want zonder juridische uitspraak zal je niet veel mogen verwachten van die "aannemer"

10 droge dagen , maart en april hebben er geen 10 gehad samen
Niet overdrijven. Het is niet omdat iedereen zegt dat het altijd regent dat dat ook zo is. Het was natter dan gewoonlijk maar van de 61 dagen heeft het volgens het kmi 40 dagen geregend, 10 daarvan minder dan 1mm wat wil zeggen dat het praktisch overal droog was. 31 dagen droog dus. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ze nog andere werven kunnen hebben. Maar dat heeft niets te maken met afwerking en manier van werken op de werf.

Terug naar het onderwerp
Hallo,
Ik heb een offerte ondertekend met een bedrijf om 12cm isolatie en crepi te zetten op alle gevels. Ook staat in de offerte dat ze zinken dakprofielen gaan gebruiken en nog een bijkomende offerte om 4 nieuwe pvc regenwaterafvoeren te plaatsen die ingewerkt gingen worden.
Ik ben er 2 maand bij geweest,omdat ik thuis was.
Een offerte wordt op het moment van de onderteking voor akkoord een BINDENDE overeenkomst tussen beide partijen en hier is het dan nog een aannemingscontract.
Toen al gingen er dingen verkeerd. Ze werkten max 5 uur per dag. 1 vd 3 was bijna altijd onder invloed v alcohol, 2 vd 3 dronken meestal donker bier tijdens hun uur middagpauze.
Heb je hier melding van gemaakt ? En dan nog het liefst van al op een aantoonbare wijze ( brief, mail, sms, of zo)
Opletten met werktijden, je hebt de werktijd op de werf en de verplaatsingen die ook mee gerekend worden in de dagtaak.
De ploegleider weigerde mijn 4e pvc buis te plaatsen en zei dat ik dat dan later maar zelf moest doen, hierop contacteerde ik de baas vh bedrijf, die de ploegleider verplichte om de ondertekende offerte na te komen en zei hem dat hij de pvc buis moest plaatsen.
Zo moet het
Uit wraak plaatste hij die over mijn kader van mijn deur. Ik opnieuw baas gebeld, die zei: " jamaar we gaan dat inwerken"... pas toen ik hem vroeg of hij er zou mee kunnen lachen als ze dit bij hem zouden doen heeft hij een 4e man gestuurd om.erop toe te zien dat de buis op de juiste plaats kwam. Sinds ze begonnen zijn begin maart hebben ze nog geen enkele keer hun afval/vuiligheid weggedaan. Heel mijn tuin, dakgoten, afvoeren, tuin en dakgoten van 2 nabije buren liggen vol met isomobolletjes en stukken... ik heb al merrmaals gezegd dat ze dit dienen op te ruimen,maar helaas het antwoord is steeds, ja ze zullen dat doen als ze gedaan hebben.
Hoe staat er in de overeenkomst het schoonmaken beschreven ?
Als er staat dat er dagelijks veegschoon wordt opgeleverd dan moeten ze dat zo doen
Staat er dat op het einde van de werken alles wordt proper gemaakt dan is het op het einde van de werken.
Staat er niets in dan is er ook geen overeenkomst voor schoonmaken.

De ploeleider heeft ook verschillende malen materiaal (die ik van mijn buurman mocht lenen nota bene) proberen stelen.
Diefstal dus. Aangifte doen bij de politie .
Vermijdt dit door geen spullen van derden te lenen.

Ze hebben geen waterpas en ladders bij, gebruiken mijn dure ladder zonder vragen, deze hangt ondertussen vol met cement en crepi, zelfs nadat ik half april tegen de baas vh bedrijf gezegd heb dat ik het hen verbied om nog in mij woning en garage binnen te gaan en dat ik mijn sleutels zo snel als mogelijk ging komen halen zijn ze toch opnieuw binnen geweest, want toen ik op mijn werf toekwam, lag mijn dure ladder voor de 3e keer buiten, was de deur van mijn huis waar voor meer dan 20000euro materiaa lag voor de 3e keer open. Mijn dure terrastegels die in de garage liggen, daar is op de bovenste een grote plek op omdat ze er gebruikte koffiepad hebben opgelegd. Terwijl ik een afvalzak en pmdzak voorzien heb.
Waarom hang je dan geen fietsketting aan je ladder als ze die niet mogen gebruiken ?
Waterpassen en ladders zijn eigen aan het werk, daar moeten ze zelf voor zorgen. Heb je dit al via mail of zo gemeld ?
Als ze werken uitvoeren en daarvoor moeten ze binnen kunnen is het logisch dat dit kan plaats vinden anders kan het werk geen voortgang vinden.
Is het vertrouwen zoek dan zult u zelf moeten aanwezig zijn of iemand vragen die in uw plaats kan thuiszitten.
Niet slim van hen om kaffiepads te leggen op tegels , maar soms zijn mensen lomp en onnadenkend.
Waarom heb je trouwens niet effe een plaat of karton over die tegels gelegd der bescherming?
Trek de kostprijs tegel af van hun afrekening ... maar wel effe op mail zetten.
De baas beweert half april langsgeweest te zijn, toen het nog in de cement stond, wat ik moeilijk kan geloven, want welke baas laat de gevels in de crepi zetten als er geen enkel venster waterpas is afgewerkt en de dagkanten niet symetrisch zijn. Ze hebben mijn nieuwe borstel zonder vragen gebruikt en deze is nu om zeep want hangt vol cement en crepi.
Wacht
Dit is van heel andere orde, dit gaat over een slechte gebrekkige uitvoering ? Dan moet je de baas aangetekend ingebreke stellen voor een slechte uitvoering MAAR zorgt ervoor dat je hiervoor de nodige technische kennis hebt. Laat je bijstaan door je architect of door een bouwexpert.
Borstel reken je hen aan in de afrekening.
Toen ik na 4 weken geeist heb dat ze al hun 10 grote zwarte afvalzakken en al hun materiaal uit mijn huis moesten verwijderen(natte kleding over open elektriciteitsdraden,hun schoenen, hun bevuild werkmateriaal,...) hebben ze mijn reserve oude storm kantpannen buiten kapot gesmeten. Ook hebben ze mijn nieuw dak v steeldeckplaten volledig bekrast, zakt het aan 1 kant in omdat ze de stelling er zo opgezet hebben en zijn er deuken in de rand van ladders tegen te zetten.
Gebrekkige uitvoering weerom , dus aangetekende ingebrekestelling sturen.
Hopelijk heb je dit gemeld via mail aan de baas .
Ik begrijp hieruit dat dit een grondige verbouwing is waarbij de ruimtes terug kaal gezet zijn.
Wat staat er in het contract qua afvoer van afval?
Als je kunt bewijzen dat zij bewust die pannen hebben kapotgesmeten dan trek je de kostprijs af van de factuur.
De loodband is slecht geplaatst en niet vastgemaakt met de tubes silicone die ik hen gegeven heb, er zit crepi onder de loodband die op het dak v steeldeckplaten loopt.
Al dagen beloven ze mij te bellen,maar doen dit niet. Ze weigeren telkens het gesprek. De eigenaar vh bedrijf heeft ook al gedreigd met advocaten toen ik zei dat ze alle veroorzaakte schade gingen moeten herstellen en/of vergoeden.
EIGEN ADVOCAAT DADELIJK AANSTELLEN
EIGEN BOUWKUNDIG RAADSMAN AANSTELLEN
Je moet niet bellen of zeggen, je moet beginnen in je pen te kruipen
Er zijn bepaalde rolluiken die niet meer dicht kunnen omdat ze tot in de sleuf waar de rolluik in zit crepi gesmost hebben. De bovenkant breedte v mijn voordeur is 72cm beneden maar 71cm breed, de baas heeft dan geprobeerd om mij wijs te maken dat het was omdat mijn huis scheef stond lol pfff
Niets is waterpas, geen enkel venster of deur is symertrisch. Ze hebben de vensters en deuren niet afgeplakt, waardoor alles zowel binnen als buiten vol hangt met cement en crepi.
Mijn bakgoten hebben ze niet verlengd,waardoor er nu L-vormige uitsparingen zijn waar het water zal blijven instaan. De barstjes in het zink die op de randrn en hieken v die bakgoten ligt hebben ze "hersteld" met de tek7 die ze van mij gekregen hadden om de loodband aan de springveer vast te maken,wat ze dus ook niet gedaan hebben.
Gister krijg ik bericht dat er om14h30 werkmannen gingen komen, waarom stond er niet bij.
Toen ze aankwamen (volledig nieuwe ploeg, waarvan 1 gebrekkig engels kon) zegt hij dat ze de randprofielen vh dak komen doen. Ik moest om 15h30 weg. Ik kom vandaag aan, ligt het deksel van mijn septische tank ernaast... en zie ik dat ze geen zink gebruikt hebben voor de dakprofielen zoals in de offerye ondertekend is maar "blik" want zink roest niet, dit was wel geroest ad boorden waar ze het afgeslepen hebben.
Liggen er lege zakken v cement in de weide vd boer aan de overkant...
En ik wacht nog altijd op het beloofde telefoontje...

graag advies aub ik ben radeloos en er ondertussen ziek v geworden
Ze hadden 10 droge dagen nodig en zijn bezig v begin maart.
Ik herhaal

Geachte,
Heb reeds meerdere malen via mail, sms, whatsapp melding gemaakt van alles hierboven.
Na 2 weken nog steeds geen antwoord gekregen via mail van de baas.
Wel op whatssapp de erkenning van hun fouten en de belofte alles recht te trekken en hun afval op te kuisen.

De erkenning en belofte kwam van de bouwadviseur van dat zelfde bedrijf

Ik herhaal
Dit is het enige wat je nu moet doen.

geen whatsapp.
stel samen met advocaat een aangetekend schrijven op met opsomming chronologisch van alle elementen.

Geachte,
Heb reeds meerdere malen via mail, sms, whatsapp melding gemaakt van alles hierboven.
Na 2 weken nog steeds geen antwoord gekregen via mail van de baas.
Wel op whatssapp de erkenning van hun fouten en de belofte alles recht te trekken en hun afval op te kuisen.
Leuk,
maar het is luk of lukanar hoor, geachte die zit hier niet.

Oke je kunt met mails aantonen dat je ons geen blaaskes wijsmaakt en je hebt het ' officieel ' gemeld
Sms en what's app is niet het beste medium om iets aan te tonen maar je kunt best NU die berichten saven en ook best afdrukken .
Persoonlijk zou ik je aanraden om alle communicatie vanaf nu via mail te doen en liefst zo leep zijn dat ze moeten antwoorden op een vraag die je stelt.
Ik durf daar soms inzetten , als ik niets van u hoor binnen de 24 uur dan ga ik er van uit dat ik 100€ mag aftrekken van de rekening....... ze steigeren en ze antwoorden want jij gaat geen 100€ aftrekken . Laten ze niets weten... dan trek je die 100€ er af want je hebt hen verwittigd.

ik zeg nu 100€ maar dat is een voorbeeld. Onlangs nog gedaan bij iemand , in de mail naar hem toe alleen gezegd: onze tarieven, u meegedeeld xx/xx/xxxx zijn van toepassing u moet niet bevestigen bij akkoord.

Zorg voor reactie !
Opletten er zitten nogal wat verlofdagen in je 2 weken.

De erkenning en belofte kwam van de bouwadviseur van dat zelfde bedrijf
Euh, en die is 100% onafhankelijk ?
Dat is bij de vos gaan klagen dat hij de kiekens pikt... of hoe zeggen ze dat weer ?

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan