• Momenteel zijn we bezig met een onderzoek naar het gebruik en de ervaringen met grindmatten. Wil jij ons helpen? Meld je aan of registreer dan vlug en reageer op dit topic

Wat met verborgen stopcontact bij keuring

djiemmie

Nieuw Lid
Lid geworden
8 sep 2008
Waarderingsscore
2
Punten
8
Hallo,
Binnenkort zullen we onze elektriciteit opnieuw moeten laten keuren omdat er bij de vorige (af)keuring geen eendraadsschema en situatieschema was.
Nu is er één stopcontact op onze slaapkamer waar we een zeer grote en niet verplaatsbare kleerkast voor in elkaar gezet hebben.
De kast afbreken om dat stopcontact bereikbaar te maken voor alleen maar de keuring zien we niet echt zitten...
Is het een probleem bij de keuring mocht dit stopcontact niet vermeld worden op het schema - en dus niet mee gekeurd wordt?
Alvast bedankt.

officieel mag het wellicht niet, maar een keurder zal echt uw interieur niet uiteenhalen :). doen...
't was wellicht wel handiger geweest om het te suprimeren alvorens de kast ervoor te zetten...

Ik zou ze er gewoon opzetten. Im heb nog nooit geweten dat een keurder alle stopcontacten af gaat.

Ik zou het toch ook erop zetten en vermelden. Bij mij zijn ze ook niet alle stopcontacten afgegaan. Beter dat hij erop staat bij problemen achteraf.

Ik zou ze er gewoon opzetten. Im heb nog nooit geweten dat een keurder alle stopcontacten af gaat.
Hier zijn ze ze wel echt allemaal afgegaan. Maar eentje zat ook niet in zicht, ttz de in een kast ingewerkte wasmachine stond ervoor en daarvan heeft hij niet gevraagd om die eruit te halen.

• Leuk
Waarderingen: BnB2
Ik heb toch ook bijna altijd alle stopcontacten weten controleren op continuïteit. Toch bij renovaties.
En als er een stopcontact niet bereikbaar is, dan staat daar een opmerking over, maar geen afkeuring.

Ik heb nog nooit een renovatie gedaan 😇, altijd nieuwbouw.

Bedankt voor de snelle antwoorden.
Dus kort samengevat: zeker op het schema laten zetten, en als de keurder er naar vraagt hem/haar gewoon meegeven dat dit achter die kast zit.
Als dat een goedkeuring niet in de weg staat is eerlijk misschien nog het best 😏

Ik heb toch ook bijna altijd alle stopcontacten weten controleren op continuïteit. Toch bij renovaties.
En als er een stopcontact niet bereikbaar is, dan staat daar een opmerking over, maar geen afkeuring.
Amai, bij mij is die keurder nauwelijks verder gegaan dan de kelder (waar de schakelkast hangt). En dat was wel degelijk een renovatie met totaal nieuwe elektrische installatie.

Ik zou het inderdaad zo doen.
Kan je geen gat in de rugwand van die kast maken waar het stopcontact zit? Kan nog van pas komen...
Bedankt voor de tip, ik ga de kast pas beschadigen eens de keurder daar moeilijk zou over doen...

Bij mij heeft de keurder daar ook niet naar gekeken. Ik had voorgesteld om de zetel & kasten te verplaatsen, maar dat vond hij niet nodig. Bij mij zijn ook de stopcontacten van de diepvries en koelkast niet bereikbaar zonder het inbouwtoestel te verplaatsen. De keurder maakte hier geen probleem van.
Hij heeft wel ieder bereikbaar stopcontact gemeten en dat was steeds in orde.

Nog frapanter: de keurder van de laadpaal heeft de laadpaal niet eens bekeken: enkel aarding gemeten en zekeringen nagekeken.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan