• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Wat kost studie van stabiliteitsingenieur?

Lid geworden
4 dec 2006
Berichten
1.946
Waarderingsscore
0
Punten
0
Iemand enig idee wat zo'n persoon kan vragen voor een studie?

Onze architect is momenteel een paar aan het aanschrijven voor een offerte, maar ik zou toch graag weten op welk bedrag ik moet voorbereiden :lol:

Grts,
Roel
 
Lid geworden
20 jan 2007
Berichten
383
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kan je dan niet één van de goedkopere kiezen... uiteindelijk moet hij ook de metingen doen en is ie verantwoordelijk voor de meting. Ik kan me niet inbeelden dat een ingenieur die goedkoper is plots maar half werk zal leveren met een woning die instort als mogelijk gevolg...of vergis ik me.
 
Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
11.646
Waarderingsscore
1
Punten
0
ellemeltje wrote:
Kan je dan niet één van de goedkopere kiezen... uiteindelijk moet hij ook de metingen doen en is ie verantwoordelijk voor de meting. Ik kan me niet inbeelden dat een ingenieur die goedkoper is plots maar half werk zal leveren met een woning die instort als mogelijk gevolg...of vergis ik me.

Awelja, dat denk ik ook.

De ene vraagt 50€ per bezoek, de andere 175€! En dat voor een afstand van 10km.

Maar als je die prijsverschillen ziet voor de studie, zou je bijna bang worden om de goedkoopste te pakken :? .
 
Lid geworden
20 jan 2007
Berichten
383
Waarderingsscore
0
Punten
0
wel ik heb daarnet nog in een ander topic geschreven om niet altijd de goedkoopste te nemen want kwaliteit betaal je....

Maar zo'n studie moet toch gewoon in orde zijn of er komen problemen van en dat wil toch niemand als risico nemen. Maar ik zou toch ook ergens tussen de middenmoot kiezen alsk jou was. of de beide eens opbellen en simpelweg vragen waar het verschil ligt.
 
Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
11.646
Waarderingsscore
1
Punten
0
ellemeltje wrote:
... of de beide eens opbellen en simpelweg vragen waar het verschil ligt.

Ik zal de 2de goedkoopste inderdaad opbellen en eens de "inbegrepen"lijst van zijn duurste concurrent erbij nemen.

Bij de allergoedkoopste had ik al geen 100% goed gevoel aan de telefoon (de eerste die ik aan de lijn had wist niet eens waarover het ging), zijn prijs is nog veel lager dan de 2de goedkoopste, en zijn offerte is pas na 3 weken aangekomen. En hij was nochtans niet op reis.
 
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
109
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij hebben studie laten uitvoeren voor alleen de fundering op basis van de grondsondering: 525€. Werfbezoek in regie (ivm met uit te graven diepte): 150€



Resultaat: Op plan funderingsbreedtes (sleuven) en hoogtes aangeduid met een schets waarop boven en onder als wapening netten staan. Ook de plaat op volle grond werd berekend met netten.



De studie van de welfsels en van de balken boven ramen gebeurt dacht ik gratis door leverancier van welfsels als je niet de goedkoopste neemt. Hier moet je soms wel wat geduld voor oefenen (6 weken wachttijd)
 
Lid geworden
4 dec 2006
Berichten
1.946
Waarderingsscore
0
Punten
0
Pelt wrote:
De studie van de welfsels en van de balken boven ramen gebeurt dacht ik gratis door leverancier van welfsels als je niet de goedkoopste neemt. Hier moet je soms wel wat geduld voor oefenen (6 weken wachttijd)



Is idd correct met als verschil dat de leverancier vd welfsels geen verantwoordelijkheid neemt en dus nogal snel een grote veiligheidsmarge gaat tellen met als gevolg dat je teveel gaat betalen...



Naar mijn gevoel he...
 
Lid geworden
19 jun 2007
Berichten
105
Waarderingsscore
0
Punten
0
Persoonlijk vind ik bij een nieuwbouw van een gemiddelde woning een IR overbodig. Zelfs bij vele appartementsblokken overbodig.

Een betere architect is van deze basis ook op de hoogte.

Maja, overal moet er geld uitgeslagen worden in BE.
 
Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
11.646
Waarderingsscore
1
Punten
0
UmbrokenTM wrote:
Persoonlijk vind ik bij een nieuwbouw van een gemiddelde woning een IR overbodig. Zelfs bij vele appartementsblokken overbodig.

Een betere architect is van deze basis ook op de hoogte.

Maja, overal moet er geld uitgeslagen worden in BE.

Er zijn bijzonder weinig architecten die willen werken zonder ingenieur. Ik denk dat op minstens 95% van de plannen staat "Funderingen uit te voeren volgens de instructies van de stabiliteitsingenieur".

En zelfs als een architect dit zou willen doen: niemand werkt voor niets.
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
Mayx wrote:
nu ff een heel stomme vraag wss



wat doet zo'n stabiliteitsingenieur nu eigenlijk precies. en wat doet hij dat de architect niet kan?

een ingenieur heeft een beetje meer wiskunde gekregen in zn opleiding dan een zuiver architect.

heel cru genomen zou je kunnen zeggen: een architect leerde ontwerpen, een ingenieur berekenen.



ALs architect heb ik ook wel sterkteleer enzo gekregen, en we kunnen wel inschatten hoe zwaar iets gaat zijn en of iets haalbaar is of niet.

Maar vb wapening berekenen hebben we (bijna) niet geleerd en dat mogen we ook niet doen! das werk voor iemand die daar voor gestudeerd heeft.

Geen enkele verzekering zou het aanvaarden dat een simpel architectje alle wapeningen van een gebouw zou gaan uittekenen. (tenzij je ingenieur-architect bent natuurlijk)





en op de grotere bureau's werkt er natuurlijk een vast ingenieur eh, maar dan zal het totale ereloon ook wel wat hoger liggen.
 
Lid geworden
13 mrt 2007
Berichten
61
Waarderingsscore
0
Punten
0
650 euro (50 euro per element)



dat is nu het voordeel van een IR. ARCH te nemen
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
nico_tackaert wrote:
650 euro (50 euro per element)



dat is nu het voordeel van een IR. ARCH te nemen

jep, nadeel zou dan weer kunnen zijn dat sommigen onder hen minder sterk zijn in architectuur en ontwerpen. (anderen hebben dan wel weer veel talent)

het ideale is eigenlijk een architect en zn ingenieur die gewend zijn van samen te werken.
 
Lid geworden
9 nov 2006
Berichten
28
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kostprijs van onze stabiliteitsingenieur 1.750,00 EUR (excl. BTW) -



omschrijving van de opdracht:



1. controle van de stabiliteit van de funderingen i.f.v. resultaten van het sonderingsverslag.

2. volledig studie van de woning (profielen, balken, liggers,...)

3. Werfbezoeken op vraag van de architect of aannemer

4. opmeting van de hoeveelheden



Groetjes
 
Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
11.646
Waarderingsscore
1
Punten
0
Awelja, wij zitten tussen 800 en meer dan 2000 (excl)
 
Lid geworden
30 jan 2007
Berichten
318
Waarderingsscore
0
Punten
0
1500 € excl. BTW en dat was de goedkoopste. Komt alleen naar de werf op vraag van de aannnemer en architect.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan