• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Wat kost een zwemvijver ongeveer?

kingskawn

Lid
Lid geworden
5 jul 2007
Berichten
249
Waarderingsscore
0
Punten
16
Kan iemand ruw schatten wat een zwemvijver zou moeten kosten. Ik had in gedachte om een gewone vijver te maken van 8mx5mx1,5m maar als er nog planten in moeten om het water te filteren zal de oppervlakte wel oplopen.

Wat moet er allemaal aangekocht worden om de basis te leggen?



Wat zijn de jaarlijkse kosten?
 

toemke

Lid
Lid geworden
11 feb 2008
Berichten
452
Waarderingsscore
20
Punten
18
Dat wil ik ook wel eens weten se.
 

kingskawn

Lid
Lid geworden
5 jul 2007
Berichten
249
Waarderingsscore
0
Punten
16
Dan zijn we al met 2 :wink:
 
Lid geworden
17 mrt 2007
Berichten
31
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij http://www.dewasevijverwinkel.be/cursus.htm kan je je inschrijven op een cursus en dan leer je een zwemvijver volledig maken. Het model dat besproken wordt staat ligt ook bij hun in de tuin. Het is wel eens de moeite om te gaan zien. Prijs zou liggen tussen de 11-13000 als je het zelf doet (6*3m).



Het is wel een model met van de steppoc blokken en volgegoten met beton. Ik ga mijne zelf metsen: dat is wat meer afzien maar volgens mij wel veel goedkoper.
 
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
276
Waarderingsscore
0
Punten
0
vanaf 8000 euro heb je al een polyesteren zwembad geplaats en alles.

ik dacht zo een 6x3 meter zoiets
 

kingskawn

Lid
Lid geworden
5 jul 2007
Berichten
249
Waarderingsscore
0
Punten
16
schuurkot.be wrote:
vanaf 8000 euro heb je al een polyesteren zwembad geplaats en alles.

ik dacht zo een 6x3 meter zoiets



jawatte dat klinkt interessant maar je moet zien wat er allemaal bijzit tussen hetgeen jij en dewasevijverwinkel aanbieden.



Kan je opsomming geven wat een klant bij jullie krijgt voor 8000euro?
 

Pigjes

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 apr 2007
Berichten
3.170
Waarderingsscore
21
Punten
38
Uh!! Effe mijn kaak van de grond afgeraapt, als ik die prijzen lees. Nodig: een graafmachientje en hopelijk een plaats in je tuin om de grond te stockeren. Nog nodig: een kamion witte zand.



Doen: gat graven in een leuk model naar keuze. Laag witte zand aanbrengen. Laag siloplastiek (Aveve, spotgoedkoop spul en beschikbaar in reuze maten), herhaal in 3 lagen van beide minstens. De rand afboorden naar keuze, opdat de plastiek boven het water niet blootligt om de vijverrand tegen beschadigingen te beschermen.



Dit heb ik van mijn oom, die zo al 50 jaar een zwemvijver had van dat principe. Ik heb er zo zelf een gehad, werkte perfect. De ganse kostprijs was bijna niks.
 

kingskawn

Lid
Lid geworden
5 jul 2007
Berichten
249
Waarderingsscore
0
Punten
16
Dat wordt hier alsmaar interessanter :)



Euhm klein vraagje Pigjes, is jouw water klaarhelder want wat je voorstelt is gewoon een vijver maken?

En van wat is die 'siloplastiek' gemaakt? Dat is gewone plastiek maar in groot formaat?
 

Pigjes

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 apr 2007
Berichten
3.170
Waarderingsscore
21
Punten
38
In mijn vijver werd er gezwommen.



Siloplastiek is wat de boeren gebruiken om hun silo's jaarlijks af te dekken. Ken je van die reuze hopen op de boerenbuiten volgelegd met oude autobanden? Dat spul is het.
 
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
276
Waarderingsscore
0
Punten
0
kingskawn wrote:
schuurkot.be wrote:
vanaf 8000 euro heb je al een polyesteren zwembad geplaats en alles.

ik dacht zo een 6x3 meter zoiets



jawatte dat klinkt interessant maar je moet zien wat er allemaal bijzit tussen hetgeen jij en dewasevijverwinkel aanbieden.



Kan je opsomming geven wat een klant bij jullie krijgt voor 8000euro?



wij leveren geen kant en klare vijvers.



wij doen alles op maat ter plaatse

dus geen kuipen.

maar ik heb al websites gevonden waar je ze geplaatst hebt met pompen en dergelijke bij.

over die merken ken ik niets.



wij werken met oase.
 

redbaron

Lid
Lid geworden
24 mrt 2008
Berichten
838
Waarderingsscore
7
Punten
18
Met alle respect,



Ik heb vorig jaar een zwemvijver aangelegd bij m'n schoonzus (14mx1.6mx1.5m) met grotendeels oase stukken. Ik heb nog nooit zoveel spijt gehad, is goed maar prijs/kwaliteit achteraf gezien trekt op nix ! Kan veel beter goedkopere stukken gebruiken ...
 

kingskawn

Lid
Lid geworden
5 jul 2007
Berichten
249
Waarderingsscore
0
Punten
16
redbaron wrote:
Met alle respect,



Ik heb vorig jaar een zwemvijver aangelegd bij m'n schoonzus (14mx1.6mx1.5m) met grotendeels oase stukken. Ik heb nog nooit zoveel spijt gehad, is goed maar prijs/kwaliteit achteraf gezien trekt op nix ! Kan veel beter goedkopere stukken gebruiken ...



Over welke stukken heb je het dan?
 
Lid geworden
17 mrt 2008
Berichten
28
Waarderingsscore
0
Punten
0
kingskawn wrote:
Kan iemand ruw schatten wat een zwemvijver zou moeten kosten. Ik had in gedachte om een gewone vijver te maken van 8mx5mx1,5m maar als er nog planten in moeten om het water te filteren zal de oppervlakte wel oplopen.

Wat moet er allemaal aangekocht worden om de basis te leggen?



Wat zijn de jaarlijkse kosten?



Wij hebben een zwemvijver van +- 8.60m X 3.50m X 1.50m (diep). Gat gegraven, betonnetje gestort, betonnen muren gemetseld, rubber vijverfolie gebruikt, 1/3e is filtergedeelte met lavastenen waardoor drainagebuizen lopen. Op het filtergedeelte staat vnl gele lis.

Daarnaast hebben we ook een UV lamp, en sinds kort ook een I-tronic (vijver ligt in de volle zon, algen tieren welig zonder deze hulpmiddelen). Water is kraakhelder.

Ik weet niet meer hoeveel het precies kostte, maar was hoop en al een paar duizend euro's ... 8000 € is wel véél geld hoor!
 

kingskawn

Lid
Lid geworden
5 jul 2007
Berichten
249
Waarderingsscore
0
Punten
16
poemapoes wrote:
Wij hebben een zwemvijver van +- 8.60m X 3.50m X 1.50m (diep). Gat gegraven, betonnetje gestort, betonnen muren gemetseld, rubber vijverfolie gebruikt, 1/3e is filtergedeelte met lavastenen waardoor drainagebuizen lopen. Op het filtergedeelte staat vnl gele lis.

Daarnaast hebben we ook een UV lamp, en sinds kort ook een I-tronic (vijver ligt in de volle zon, algen tieren welig zonder deze hulpmiddelen). Water is kraakhelder.

Ik weet niet meer hoeveel het precies kostte, maar was hoop en al een paar duizend euro's ... 8000 € is wel véél geld hoor!



Heb je foto's zodat we even kunnen meegenieten? :D
 
Lid geworden
20 jan 2007
Berichten
383
Waarderingsscore
0
Punten
0
als je een vijver laat aanleggen met degelijke materialen en uitgemetst enzo denk ik toch dat je 20-25000 euro kwijt bent, afhankelijk van de grootte van de vijver.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
Naar wat men mij altijd heeft wijsgemaakt kost een deftige zwemvijver (volledig natuurlijk zuiverend, dus de hele rimram met planten ed.) zeker even veel als een deftig zwembad met filterinstallatie.



Gewoon een gat in de grond met folie erin en hup enkele m³ water kan je ook een zwembad of zwemvijver noemen.



3 jaar later (of véél eerder) heb je een groene, vuile massa....
 
Lid geworden
17 mrt 2008
Berichten
28
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als je je vooraf goed informeert, is het best mogelijk dit zelf aan te leggen, voor een fractie van de prijs :shock: hierboven. Het is een beetje als zelf je eigen huis bouwen. Hoeft ook niet persé slecht af te lopen :wink:



Voor een aannemer is het uiteraard een winstgevende bussiness: diegenen die de centen over hebben om dit soort 'luxe' in hun tuin te leggen, zijn vaak bereidt er overmatig voor te betalen ... Daarom dat het idee ook leeft bij de mensen dat een zwemvijver duur is/ moet zijn.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
144
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik ben toch zo' n 20 à 25000,00 kwijt.



8x 6 x 1,6



put gegraven , vetsrekt met ijzer en stabilisé + vijverfolie



omrand met natuursteen



pomp van oase ( lijkt me veel te licht)

filterzone apart



last van algen + vuile wanden en bodem



( zou nu opteren voor een zwembad)
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
144
Waarderingsscore
0
Punten
0
poemapoes wrote:
kingskawn wrote:
Kan iemand ruw schatten wat een zwemvijver zou moeten kosten. Ik had in gedachte om een gewone vijver te maken van 8mx5mx1,5m maar als er nog planten in moeten om het water te filteren zal de oppervlakte wel oplopen.

Wat moet er allemaal aangekocht worden om de basis te leggen?



Wat zijn de jaarlijkse kosten?



Wij hebben een zwemvijver van +- 8.60m X 3.50m X 1.50m (diep). Gat gegraven, betonnetje gestort, betonnen muren gemetseld, rubber vijverfolie gebruikt, 1/3e is filtergedeelte met lavastenen waardoor drainagebuizen lopen. Op het filtergedeelte staat vnl gele lis.

Daarnaast hebben we ook een UV lamp, en sinds kort ook een I-tronic (vijver ligt in de volle zon, algen tieren welig zonder deze hulpmiddelen). Water is kraakhelder.

Ik weet niet meer hoeveel het precies kostte, maar was hoop en al een paar duizend euro's ... 8000 € is wel véél geld hoor!





wat kost zo'n I-tronic ?



Tevreden van ?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan